30 בספטמבר 2011

לאחר פרידה האם כדאי למהר ולהכיר מישהו חדש?

אהבה תגיע ברגע שלא תצפו לה

לאחרונה יצא לי לדבר עם המון אנשים על זוגיות ומערכות יחסים,ישנן הרבה נוסחאות שאנחנו יכולים לפענח אך אהבה היא לא אחת מהם,והרבה פעמים אי ההבנות הללו גורמות לנו לסיים את מערכת היחסים ולהיפרד.ועדיין נישאר עם המחשבות ולא נבין מה קרה שם.
בפוסט הקודם שכתבתי דיברנו על התמודדות עם פרידה היום לאחר שיחות רבות עם חברים החלטתי לכתוב על נושא של הכרות חדשה לאחר פרידה או סיום קשר.
אם אתם שואלים אותי באופן אישי שמגיל צעיר מאוד ניהלתי חיים של קשרים רציניים,אם היה אפשר להחזיר את הגלגל לאחור אולי הייתי מתחילה בחיפוש קשר רציני רק לאחר גיל 25 ,אני די מרגישה שהפסדתי חלק נכבד מנעוריי,ובזמן שחברות שלי יצאו לבלות אני הייתי במערכות יחסים רציניות ברציפות במשך המון שנים.
אני לא מסוג הבחורות שבוגדות למרות שמסביבי נראה כי להרבה אנשים אין משמעות במושג "קשר רציני" אך גם יש כאלה שרק מחפשים את האחד שלהם ומעולם לא יפזלו לצדדים.
דיברנו על ההבדל בין אהבה לבין התאהבות,כלומר התאהבות שהיא כל הפרפרים שאנחנו מרגישים בבטן כאשר ההורמונים שלנו משתוללים ויש לנו מן תחושת ריחוף לזמן מסויים הורמון הדופומין בעצם מעלה את רמת הסרוטונין במוח שאחראי על מצב הרוח ומחסור בו עלול לגרום לתוצאה הפוכה (דכאון).
הרבה אנשים שנמצאים בדיכאון למשל ולוקחים כדורים ,הם בעצם מעלים את מצב הרוח בצורה מלאכותית ומעלים את רמת הורמון הסרטונין במוח עד אשר הגוף מתרגל להיות במצב רוח להרבה זמן וכבר אין לנו צורך בכדורים הללו,בהתאהבות כמעט אין סיכוי שתמצאו זוג שלוקח כדורים מכיוון שההורמונים בזמן התאהבות עושים את העבודה עבורינו ומעלים את רמת הסרוטונין ללא עזרת כדורים..
ונחזור לשאלה שהמון אנשים מתייעצים איתי לגביה,והיא -האם להכיר מייד מישהו חדש לאחר שנפרדים?
אז אני חושבת שזה מאוד אישי עבור כל אחד והצרכים שלו,מבחינה הגיונית לאחר פרידה אנחנו מרגישים שמשהו חסר וחלקינו ממהרים להשלים את החסר כדי לא להישאר לבד,ולווא דווקא קשר רציני זה יכול להיות גם סטוצים וקשרים מזדמנים אחרים..

חיפוש קשר בצורה אינטנסיבית עלול לגרום לתוצאה הפוכה,זה קורה כאשר אנחנו בלחץ לחפש זוגיות חדשה ואז כשאנחנו מכירים מישהו אנחנו ישר יוצאים איתו גם אם הוא לא הדמות המושלמת שחיפשנו,סוג של פשרה,שבדרך כלל אנחנו אומרים שהיא זמנית ואז אנחנו מתרגלים לקשר ונשארים ביחד..
בתוך אחת שהייתה אובססיבית להיות בקשרים זוגיים 24 שעות אני יכולה לומר שזה מנגנון הרסני!
קודם כל לתלות את האושר שלך ב-100% בבן אדם אחר זוהי טעות,כי כשאנחנו מאבדים את המישהו הזה אנחנו מרגישים שכל עולמינו חרב עלינו ואנחנו נכנסים לדיכאון,נכון שזוגיות חשובה והיא מהווה חלק גדול מחיינו בסופו של דבר כל אחד מאיתנו יבנה את הקן המשפחתי שלו הם האדם שהוא הכי אוהב ומתחבר אליו..
בנוסף,אנחנו מוצאים את עצמנו במן מעגל קסמים שכזה עם אנשים שלא עושים לנו טוב,ואנחנו לא יכולים לוותר עליהם-ולא בגלל שהם כאלה טובים אלינו ומדהימים,אלא בגלל שאנחנו תלויים בהם ופיתחנו סוג של אובססיה שקשה לנו לוותר עליה.
בסביבות גיל 18 היה לי חבר במשך 3 שנים ונפרדנו כי לא רציתי להתחתן,הרגשתי צעירה ולא מוכנה נפשית לחתונה,הקשר בינינו הסתיים יפה ללא מריבות ואף נשארנו ידידים לתקופה ארוכה,עד אשר הכרתי את החבר שאחריו,זכור לי שהמחסור הזה בזוגיות מאוד הקשה עליי וברגע הראשון שהכרתי מישהו ישר החלטתי שאני אצא איתו ,אני יכולה לומר לכם שהקשר הזה שנמשך המון שנים (עד לא מזמן) הרס אותי כליל ובאותה תקופה שהחלטתי לנתק אותו לגמריי הרגשתי שבורה כי למרות שתמיד הייתי שם והשקעתי את כל נשמתי הבחור הזה פשוט דרך עליי בכל דרך אפשרית פגע בי,והשתמש בי רק כשהיה לו נוח ,אבל למה לפתוח קשרים שהסתיימו? מה שהיה היה ולמזלי היו לי חברות שתמכו בי ומשפחה חמה ואוהבת שעזרו לי להתגבר ולשכוח מהקשר ההרסני הזה שהבאיני עד גיל כמעט 30 מבלי להתקדם לשום מקום..
אחד הדברים שקורים לנו שאנחנו מתאהבים זה הרצון שלנו להיות עם אותו אדם כל הזמן וזה אומר שאנחנו מוצאים את עצמנו ממציאים תרוצים לחברים,ולאט לאט נשארים רק עם בן הזוג והחברים פחות מציעים לנו להיפגש כי הם יודעים שנסרב,לכן אל תוותרו עליהם,נכון שבשלב מסויים אין לנו הרבה זמן לחברים במיוחד שאנחנו בעלי משפחות וילדים,אבל תמיד נחמד שיש חברים לדבר איתם ולהיפגש כשיש זמן פנוי ..
לאחר שבמשך שנים קפצתי מקשר אחד לשני אני יכולה להמליץ לכם לא למהר,עדיף להיות לבד מעט יותר זמן ולהשיג לכם קשר רציני ואיכותי כמו שמגיע לכם ולא מישהו שישחק ברגשותיכם ויעשה מכם צחוק..

המשפט-"האהבה מגיעה  ברגע הכי לא צפוי"  הוא הכי נכון,כשסיימתי את הקשר האחרון החלטתי שאני לוקחת הפסקה מגברים בכלל,ועכשיו בא לי להנות ולהשלים את מה שלא עשיתי בנעוריי כאשר הייתי עסוקה בקשרים רציניים..
ברגע שוויתרתי על זוגיות אולי יומיים אחר כך הכרתי מישהו חדש,מבלי שרציתי בכלל,ממש במקרה ..אני עדיין לא יכולה לומר שזהו הגבר שאיתו אני אתחתן,אך למדתי דבר אחד בחיים כאשר אנחנו מחזיקים משהו חזק מאוד ולא מוותרים לפעמים הוא מחליק מידינו -נסו למשל לשים בבלון מעט מים ולקשור ,ברגע שתלחצו חזק הוא פשוט יחליק לכם מהידייים,אך אם תפיחו בו אוויר אין לדעת לאן הוא יגיע..

ואין לכם מה למהר או לדאוג..בטוח שאם אתם אנשים טובים שנותנים מעצמם ומשקיעים מכל הלב,דברים טובים יגיעו אליכם..צריך רק סבלנות :)
טיפ חשוב: תמיד מצאו לכם תחביבים שאינם קשורים לזוגיות,עשו דברים לבד או עם אנשים שאתם אוהבים דברים שיעשו אתכם מאושרים..אני למשל הולכת לצלם ,עושה הליכות,הולכת לים,מבלה עם חברות,אמנם עשיתי את הדברים הללו קודם אבל מעט מאוד..מצאו תחביבים שעושים לכם טוב..בהצלחה!

2 תגובות:

בועז אמר/ה...

את בחורה מדהימה ויפה פנימית וחיצונית..לא יודע איך ידעת עם מישהו כזה

רונן אמר/ה...

תמונת פרופיל יפהפיה! מעניין מי צילם :)