5 באוקטובר 2011

האם כדאי לשדרג לאייפון 4S?

אייפון 4S האם כדאי לשדרג?
אתמול בסביבות 21:00 בערב (שעון ישראל) הושק בסן פרנסיקו במסיבת עיתונאים אייפון 4S ,רבים ציפו להשקת אייפון 5 והתאכזבו לדעת שלבסוף לאחר שבועות של ציפייה ייצא רק אייפון 4S שבו יש אמנם שיפורים אך רק בחומרה עצמה ולא בעיצוב החיצוני.
כאשר הגיע האייפון הראשון לארץ אייפון 3G ההתלהבות הייתה רבה כי זו פעם ראשונה שישראל זכתה בכלל לקבל מכשיר אייפון,וכעבור תקופה שאפל השיקה את אייפון 3GS כולם מיהרו לשדרג כי ההבדל היה עצום במהירות המעבד.
אני פחות שמחתי לשמוע שיצא רק אייפון 4S ועוד אין שיח על אייפון 5 באופק..אם לוותר על העיצוב הדק שהבטיחו לנו באייפון 5 על צג "4 לא הייתי מוותרת בקלות,בכל זאת אנחנו גולשים המון באייפון וחשוב שיהיה מסך איכותי וגדול.
אייפון 4S הושק בצבעים שחור ולבן והמחירים הם:
אייפון 16GB יעלה לכם 199$,אייפון 32GB יעלה לכם 299$,ואייפון 64GB יעלה לכם 399$ כמובן שהמחירים תקפים לחו"ל בלבד!
אם חושבים על זה לא בטוח שמשתלם לרכוש אייפון בחו"ל,מכיוון שבארץ תמיד יש חבילות בהן מקבלים זיכוי מלא על אייפון ומשלמים על השיחות או ההודעות בלבד,כמובן שזה מותנה בתשלום של סכום מסויים כל חודש,אך סכום מינימלי שכמעט כל אחד מאיתנו עובר אותו בקלות בחודש.
אם אתם סטודנטים חברות הסלולר יציעו לכם מסלולים משתלמים לסטודנטים ואייפון בזיכוי מלא,וגם תקבלו חבילת הטבות משתלמת של GPS חינם,גלישה בפורטל הסלולרי של החברה,הורדות חינם,פונטון מתנה ועוד..
אם תעשו ניוד מחברה מתחרה (אני בזמנו עברתי מפלאפון לאורנג') תקבלו עוד החזר חודשי של 30 ש"ח.

קצת על מאפייני אייפון 4S החדש כדי שתוכלו להחליט אם לשדרג את האייפון הנוכחי שלכם,אתמול צירפתי טבלת השוואה בין אייפון 4 לאייפון 4S .
מידות: גובה-115.2 מ"מ,רוחב-58.6 מ"מ,עומק-0.37 מ"מ,משקל 140 גרם עד כאן בדיוק כמו אייפון 4.
תדרים נתמכים:UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz) כלומר כמו שהיה קודם לכן כל חברות הסלולר בישראל יתמכו באייפון 4S.
קישוריות: אינטרנט אלחוטי -802.11b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4GHz כולל Bluetooth 4.0 השאלה אם יהיה ניתן להעביר גם תכנים או רק תמיכה כדיבורית לרכב כפי שהיה באייפון 4 ?
מאפייני תצוגה:גם פה יהיה מסך מסוג Retina רחב בגודל "3.5 מולטי טאץ' ברזולוציה 960X640 פיקסלים
יחס ניגודיות המסך 1:800,בהירות מקסימלית 500 cd/m2 ,גם פה מאפייני המסך כמו באייפון 4 .
מצלמת 8M וסרטוני HP
מצלמה:פה אפל עשו שינוי משמעותי,המצלמה שודרגה ל-8MP לעומת 5MP בדגם הקודם ,עם אוטופוקוס,זיהוי פנים שזוהי תכונה שלא הייתה באייפון 4,פלאש LED,הקלטת סרטוני וידאו HD 1080P לעומת 720P בדגם אייפון 4 ,פה יש תוספת מייצב תמונה כך שבזמן הקלטת סרטוני הוידאו לא יהיו רעידות ורעשים.
מאכזב לשמוע שהמצלמה הקדמית אשר משמשת אותנו ל-Face Time (שיחות וידאו בין אייפונים) נשארה באיכות VGA אם כבר עושים שדרוג למצלמה אפשר לעשות מאמץ לשפר את שתיהן  לא?!
יכל מאוד לעזור אם אפל הייתה מוסיפה פלאש למצלמה הקדמית לפחות כי אם אנחנו משוחחים ב-Skype בלילה לפחות שיראו אותנו ברור.
גם פה יש אפשרות של תיוג גיאורגפי בסרטונים והתמונות שאנחנו מצלמים,שזה די נחמד בסופו של דבר אנחנו מקבלים אלבום תמונות באייפון עם אפשרות לצפייה במפה עם כל המקומות אשר ביקרנו בהם שצילמנו.
סוללה:מסוג lithium-ion ולא פולימר -עוד אכזבה אך אפשר להתמודד איתה,אם לא ידעתם בסוללות מסוג ליתיום יש להטעין את הסוללה עד הסוף ולפרוק אותה עד הסוף על מנת להגיע לביצועים מקסימלים ושמירה על חיי הסוללה לאורך זמן,בפולימר אפשר להטעין לסירוגין מבלי לחכות שהמכשיר יסיים להיטען.
שיחות -הסוללה תספיק לכם עד 8 שעות ב-3G ועד 14 שעות ב-2G
זמן המתנה-עד 200 שעות
גלישה באינטרנט-עד 6 שעות ב-3G ,ועד 9 שעות דרך גלישת ב-Wi-Fi .
צפייה בסרטוני וידאו-עד 10 שעות
האזנה למוזיקה-עד 40 שעות
באתר של Apple תוכלו להשוות בין 3 האייפונים הנמכרים ביותר: . 3GS,4,4GS וגם לקבל מידע על מחירים,והיכן ניתן לרכוש.
ומה לגבי iOS 5 ? אמור לצאת ממש בקרוב באתר של אפל אפשר לקבל מידע אודות השדרוגים במערכת ההפעלה.

גיבוי בכל עת ומכל מקום "ענן"
על השירות החדש של אפל שמעתם באנגלית הוא נקרא iCloud שאמור לצאת ביחד עם iOS5 שעתידה לצאת ממש בקרוב.בעברית הפירוש הוא "ענן" כדי שבעצם תוכלו לגבות תכנים "באוויר" ומה זה אומר? זה יהיה מעין שרת חיצוני של אחסון וגיבוי שבו תוכלו לשמור על כל תכני האייפון שלכם : תמונות,מסמכים,אודיו,ובעצם תוכלו לגשת לשרת הזה מכל מחשב בעולם -עם סיסמא ושם משתמש.
עד היום לכל מי שיש לו אייפון היה צריך להסתנכרן עם iTunes כדי לעשות גיבוי למידע במכשיר שלו,אך תסכימו איתי שדי מטריד לעשות גיבוי בהתחברות עם כבל USB בכל פעם שאנחנו מצלמים תמונה או מוסיפים איש קשר חדש.
אני יכולה לספר לכם מקרה אישי שלי בו הייתי בקניון ורציתי למסור את האייפון שלי לתיקון במעבדות אורנג' לפני שהאחריות תיגמר לי,ואז הבנתי שהתכנים שלי לא גובו זמן רב וכדי לגבות אני חייבת לחזור הביתה ולהתחבר לאייטונס.קצת מבאס,החסרון של האייפון שבתחנות שירות של חברות הסלולר יכולים לעשות לכם רק גיבוי של אנשי הקשר אך לא של אפליקציות,תמונות,שירים,ומסמכים.
היתרון של תוכנת "ענן" היא האפשרות לגבות מכל מקום בכל זמן מכל מחשב וכמובן ישירות ממכשיר האייפון שלכם גם אם רק הוספתם איש קשר תוכלו לעשות גיבוי ולהגיע למידע שלכם בכל עת.
שירות זה כמובן לכניסה עם שם המשתמש והסיסמא של אפל בהם נרשמתם מההתחלה.אפשר לבקש להשאר מחובר לשירות רק עד שבועיים מטעמי אבטחה.
השירותים שמסתנכרנים עם ענן הם: Mail ,Contacts ,Calendar ,Find My iPhone ,iWork
אלו אפליקציות שניתנות להורדה מחנות אפל לכל משתמש אייפון וכל אחד שיש לו אייפון חיוני לו להשתמש בהן.
האם השירות עולה כסף? אז אומרים שלכל משתמש שיש  לו Apple ID יקבל 5GB מתנה! שזה בהחלט מספיק.מניחה שחבילות נוספות אפל יאפשרו בתשלום בהמשך.יש למה לחכות!
השאלה האם לשדרג לאייפון 4S היא אישית עבור כל אחד מאיתנו,אם מעולם לא היה לכם אייפון אני מאוד  ממליצה! אני מעולם לא התלהבתי מאייפון והמפגש הראשון איתו היה כשהתחלתי ללמוד באונברסיטה והציעו לנו מכשיר חינם.אז החלטתי להצטרף :) מאז אני לא יודעת איך הצלחתי להסתדר בלי אייפון ,הוא ממש החבר הכי טוב שלי ואני לא נפרדת ממנו במשך היום,מאוד שימושי נגיש,מהיר,איכותי,וכל יום יש דברים חדשים ומעניינים ששווה לראות להתנסות ולחכות להם.
אם יש לכם אייפון 4 ולא מעניין אתכם העיצוב החיצוני אולי שווה לכם לחכות לאייפון 5 ..
אני חושבת אם כדאי לי לשדרג את אייפון 4 שלי..שכן המצלמה פחות מעניינת אותי,ואם לפחות הייתה מצלמה קדמית איכותית יותר מ-VGA הייתי שוקלת להחליף כי אני משוחחת הרבה בוידאו דרך תוכנת סקייפ ולי חשובה יותר המצלמה הקדמית כי מצלמות מקצועיות יש לי בשפע.
מה שנשאר לי לשקול זה עניין מעבד A5 כפול ליבה לעומת A4 שיש לי כרגע..וזמני הסוללה שטובים יותר באייפון 4S ..מה שבטוח שאייפון 4S יגיע לארץ אני אלך לעמדת שירות של אי דיגיטל להתנסות ולראות עד כמה המעבד שלהם באמת מהיר כמו שאומרים,ואם כבר מדברים על אי.דיגיטל היבואן הרשמי של מוצרי אפל בארץ מה קורה איתם? באתר שלהם אין שום זכר להשקת אייפון 4S ,טוב נו תמיד אמרנו שבחו"ל יותר מתקדמים מאיתנו ..


תגובה 1:

אורן אמר/ה...

היי עדי אינני יכול להירשם לבלוג כנראה בגלל שאין לי גוגל אקאונט..סקירות מדהימות על האייפון לא חושב שששוה לשדרג כרגע אני ממתין לאיפון 5