17 בספטמבר 2011

מצלמת Ricoh GR Digital IV עם טכנולוגיית WhiteMagic

צג בעל 1.23MP
עם טכנולוגיית WhiteMagic
זמן טרום חגים הוא תמיד זמן בו חברות הצילום משיקות מצלמות חדשות או פשוט מכניסות טכנולוגיות חדשות ומשנות את שמות הדגמים.
אפשר לומר שחברת קרט שמייבאת את מצלמות Canon מוציאה דגם למשל Canon 550D ומייד לאחר מכן Canon 600D שנוסף לה עוד פי'צר קטן או שיפור קל מבחינת הטכנולוגייה.זה בעצם מה שמוזיל את הדגמים הישנים ומעלה את מחיר הדגמים החדשים יותר.
מי שלא הספיק לרכוש מצלמה חדשה בקיץ אין כמו תקופת החגים לצלם,אחד התחביבים שלי הוא צילום,עד היום הייתה לי את מצלמת Nikon D40 עם עדשה 18-150 מ"מ ולפני כחודש רכשתי במחיר מבצע את מצלמת Sigma SD15 עם חיישן Foveon הייחודי לה.

אני אוהבת לצלם אף יותר בתקופת הסתיו מאשר בקיץ שחם מאוד בחוץ וגם מכיוון שבתנאי שמש חזקים התמונות יוצאות פחות טוב וגם קשה לראות את נתוני הצילום על הצג.
צולום בNikon D40  בטיול לצפון מרץ 2011

בדגם הניקון שלי הקודם לא היה מסך שנותן תצוגה חיה (Live view) כל הצילום התבצע דרך העינית של המצלמה,לקח לי זמן להתרגל אליה אך אני יכולה להגיד שהיו לי איתה חוויות מאוד יפות וצילמנו בה נופים מדהימים.(מצורפת תמונה לדוגמא וזה עוד לא הגודל המקורי..)
היום קראתי על מצלמות חדשות שיצאו לקראת השנה החדשה והגעתי למצלמת Ricoh GR Digital IV המציעה מאפיינים ייחודיים שאין אפילו למצלמות DSLR מקצועיות היום.
זוהי מצלמה בעלת מערכת פוקוס מהירה מאוד(היברידית) אך מה שמיוחד בה הוא צג ה-LCD שלה "3.0 שהרזולוציה שלו מגיעה עד 1.23 מליון פיקסלים! זה צג מאוד איכותי המאפשר לראות את התמונה ברזולוציה גבוהה מאוד.
ריקו פה הגיעה כנראה לאישזהו הסכם עם חברת סוני אשר נכנסת פה למצלמה בשיטת  טכנולוגיה WhiteMagic ,היום בכל מצלמה ישנם 3 רכיבים שנקראים RGB (צבעים אדום,ירוק,כחול) שבעצם מהווים את הפיקסל השלם ,ובכל מצלמה יש מליוני פיקסליםי שקובעים מהי רמת איכות התמונה המקסימלית.
טכנולוגיית WhiteMagic באה להוסיף למשפחת RGB צבע לבן ואז בעצם הטכנולוגיה תהפוך להיות RGBW תוספת הרכיב הלבן מעלה את רמת בהירות המסך ובכך חוסכת עד 50% בצריכת החשמל במצלמה  ומאפשרת לנו לצפות במסך ה-LCD של המצלמה גם בתנאי תאורה קשים.
מאוד מאכזב שלמצלמה כזו יש וידאו רק באיכות VGA 640X480 ..במצלמה של שנות 2011 ציפיתי לפחות לרמת לכידת וידאו 720P ..
שאר נתוני המצלמה רגילים ואין בהם משהו מיוחד מלבד אפשרות לחבר כל מיני גאדג'אטים למצלמה ..
המצלמה מגיעה לרזולוציה 10 מליון פיקסלים  בלבד.

אותי יותר מעניין לדעת עד כמה תתפתח הטכנולוגיה החדשה של חברת סוני WhiteMagic והאם תצליח ותגיע גם לשוק מצלמות הרפלקס בהן זמן הסוללה מאוד חשוב לצלמים.

אז עם איזו מצלמה אתם מתכננים לצלם בחגים ?