21 בספטמבר 2011

גזר-לא רק לשפנים גם יעזור לכם להיות בריאים

עשיר בויטמינים מיץ גזר
מיצי פירות וירקות הם הדבר הכי בריא שתוכלו להכניס לגוף שלכם.אין כמו מיץ פירות וירקות כדי לנקות את הגוף מכימיקלים שונים והעשרתו בויטמינים ונוגדי חמצון שחשובים למערכת הדם שלנו .
כמו כל דבר נוזלי מיץ נספג בצורה טובה יותר בגוף ומשפיע מהר יותר על מערכות הגוף השונות,מכיוון שבישול,טיגון או כל דבר אחר מפחיתים מערכו הטבעי של המיץ ומוציאים ממנו את הויטמינים הפעילים שבו.
כמובן שחשוב לשתות מיץ מייד לאחר הכנתו על מנת שלא יתערבב עם חומרים אחרים,אפילו כניסת חמצן או חלקיקי אוויר עלולה לגרוע מתכונותיו הבריאותיות של המיץ והשפעתו על הגוף תהיה פחות אפיקטיבית
גזר עשיר בבטא קרוטן כמו כל משפחת הירקות הכתומים ובויטמינים: B1,A,C,K,B6,ואשלגן .
כמו כן גזר עוזר למניעת מחלות לב,חיזוק המערכת החיסונית,חיזוק ושיפור הראייה,שיפור מצב העור,טיפול כנגד תאים סרטניים.
אפשר לעזור לגזר להיספג בגוף ע"י הוספת שמן זית למיץ.גם בישול גזר במרק הוא טוב,אך הדרך הטובה ביותר לשתות מיץ גזר היא הכנת מיץ טרי.
אני מידיי יום מכינה לי מיץ גזר במכונה החדשה שקניתי,לעיתים יש סוגי גזרים שפחות מתוקים ולהם אני מוסיפה מעט תפוח עץ,או תפוז סחוט בעונת החורף.
גם מיצי פירות יש לצרוך תוך בקרה מסויימת בפירות יש סוכר טבעי אשר ערכו הקלורי אינו מועט,אך מובן שעדיף מיץ גזר ולא לשתות קולה למשל .מיץ גזר מכיל 40 קלוריות ל-100 גרם,ומספק 20% מהכמות המומלצת לצריכה לגוף האדם.
בטא קרוטן בגזר הוא הרכיב החשוב ביותר שאתם צריכים לתת לגופכם מדיי יום וגם תורם להאטת תהליכי הזדקנות.כמו כן,גזר תורם להפחתת רמות הכולסטרול הרע בגוף והעלאת רמות הכולסטרול הטוב ובכך מונע מחלות ,סתימת עורקים,התקפי לב וגידולים סרטניים.
גזר עשיר בסיבים תזונתיים ובכך עוזר למערכת העיכול בפעילותה התקינה,וכך מגביר את כמות החיידקים הטובים במעי אשר משפרים את
ספיגת האוכל.
יש עוד המון מיצים טבעיים שאפשר לעשות אפילו בבית,עד לא מזמן הייתי תמיד הולכת לדוכני מיצים טבעיים בקניון כמו "ג'וסלנד" ומכינה לי כוס מיץ טבעי.רק שזה יוצא די יקר,לכן קניתי לי מסחטת מיץ טבעית ואני מכינה לי בבית כל יום מיץ טבעי מסוג אחר על מנת להגיע לכמות המומלצת של צריכת ויטמינים מכל סוג של פרי וירק.
מיצי ירקות פחות טעימים ולכן אנחנו נמנעים מלהכין מהם מיצים,אך אם יש לכם אומץ יש מיץ עשב חיטה אשר עשיר מאוד באנטיאוקסידנטים ויש לו המון סגולות מרפא,היום בבתי טבע כמו "עדן מרקט" מוכרים אפילו מכונה מיוחדת להכנת מיץ עשב חיטה.נכון שזה לא הכי טעים,אך זה ממש בריא,ואם זה יימנע מאיתנו לקחת מאות כדורים ללב,לכולסטרול,ולפתח אורח חיים בריא יותר,עניין הטעם של המיץ פחות משנה..העיקר הבריאות!
מיץ נוסף מאוד מומלץ הוא מיץ רימונים לא סתם יש לו כתר על הראש הוא נחשב למלך הפירות ויש לו המון תכונות חשובות.מיץ רימונים אפשר לשתות ללא תוספות או להוסיף מעט תפוז שמשפר את הטעם פלאים לפחות כשאנו נתקלים ברימונים פחות טעימים..
לא ראיתי הרבה פירות  וירקות אשר נכנסו לתחום הקוסמטיקה אבל שניים שמאוד בולטים הם שילוב העגנייה שעשירה בליקופן ששמצק את העור ומאט תהליכי הזדקנות,והשני הוא כמובן הרימון שאפשר לראות אותו בצורת קרמים שונים,שמפו לשיער,מסכות רימונים.
מיץ רימונים עשיר במעכבי חמצון אשר מפחיתים את הסיכון לטרשת עורקים .
אנחנו שומעים הרבה על נוגדי חמצון,מה הם בכלל מחמצנים ?מחמצנים הם חומרים רעילים שנוצרים כתוצאה למשל מעישון,זיהום אוויר,תרופות,מזונות מעובדים,כימיקלים שונים שעלולים לפגוע בבריאות ולגרום  למחלות לב,טרשת עורקים סרטן,ועוד..

אז למה אתם מחכים ? גשו להכין לכם מיץ פירות או ירקות כי אין יותר בריא מזה!

תגובה 1:

תומר אמר/ה...

עדי את קורעת אותי מצחוק עם הכותרות שלך..אין עלייך אין בחורות כמוך פשוט אין!