10 בספטמבר 2011

האכלת חתולים -מציל חיים

מתחננים לעזרה רק תסתכלו להם בעיניים

במשך שנים אני מאכילה חתולים ברחוב ויודעת עד כמה המשימה אינה קלה,ללכת ולשים מים ואוכל זוהיהמשימה הכי פשוטה וגם מצילה חיים.
הקושי הוא דווקא מול אנשים שאינם מודעים שפוגעים בחתולים המסכנים ומפריעים לאלו שכן רוצים לעזור.
אנחנו מברכים את מי שיש לו לב טוב שבחר לאהוב את הסביבה ולא רק את עצמו,מהטמה גנאדי אמר שגדולתה של אומה נמדדת ביחסה לבעלי החיים ..אם כך איזה מן חברה אנחנו ?
יום יום אנחנו שומעים על התעללות או נתקלים בה ישירות בפועלינו למען בעלי החיים .
אנחנו יכולים להסביר לאנשים מדוע חשוב לעזור לחתולים אך לא יכולים להכריח..אך פגיעה בבעלי חיים היא עבירה על החוק עליה יש לדווח.
על מנת לשמור על יחסים טובים בין קהילות המאכילים לשאר האנשים איגדתי כמה טיפים עבורכם בנושא האכלת חתולים


מציקה לי העובדה שלהרבה אנשים פשוט אין מודעות הם חושבים שחתולים נועדו לחיות ברחוב ואינם צריכים עזרה והם פשוט מסתדרים שם ,גם אני פעם חשבתי כך אך מהר מאוד הבנתי שהדבר רחוק מלהיות נכון ..החתולים הללו הם צאצאים של חתולי בית שחלקם ננטשו ברחובות והתרבו,ונוצר מצב שאנשים חושבים שפח זבל הוא המסעדה של החתול מעניין אם אותו אדם שאמר את זה היה אוכל מהזבל גם ..
בגלל שאנשים רואים כל הזמן חתולים הם חושבים שיש הרבה מהם ולכן זה נראה כאילו הם שורדים,האם אי פעם ראיתם שהחתול שראיתם היום זה אותו אחד מאתמול?
אלה ששורדים מצליחים רק בזכות מאכילי החתולים שצריכים להתמודד עם שנאת האנשים שלא אוהבים בעלי חיים.יכולה להבין שלא כולם גדלו בבית שמעודד אהבה לסביבה ,לא יכולה להבין מדוע אנשים מפריעים לאלה שכן רוצים לעזור,או מחליטים לפגוע בבעלי החיים שלא עשו להם דבר מעבר לנסיון שלהם לשרוד..
למי בכלל יש זכות לבחור מי יחייה ומי לא ? גם לבעלי החיים יש זכות לחיות על כדור הארץ בדיןק כמונו ואנחנו שם כדי לתת להם יד,ולא לבעוט באמצעות הרגל ..
פח ששומר על איכות הסביבה ? זו מלכודת מוות
לאורך השנים האחרונות בהן נדהמתי לראות את המצב הגרוע של חתולי הרחוב בישראל נתקלתי במקרים עצובים שכל אחד היה יותר גרוע מהשני..חתולים קטנים מתים בפחי זבל בעודם מנסים למצוא פיסת אוכל קטנה,היום הפחים מסוכנים או שהם ירוקים וגדולים והחתולים לא יכולים לפתוח אותם,או הפחים המוטמנים באדמה הפחים הענקיים שבתוכם מנגנון גריסה שכל חתול שרק יקפוץ לתוכו לא יידע שסופו הוא למות בגריסה כואבת ואכזרית! הפחים האלה מותקנים ביותר ויותר ערים לאחרונה ,האגודות למען בעלי החיים והאנשים שפעילים למענם מנסים להקים עצומות אשר יסירו את פחי המוות האלה מהרחובות.גם כך חיי חתול רחוב קשים אז גם לסיים אותם בגריסה כואבת?  החתולים הם אלו ששומרים על הסביבה ,אנשים לא מבינים שאם יאכילו את החתולים ולא יזרקו שאריות עוף לפח אז החתול לא ייקרע את השקית כדי למצוא פיסת מזון ,למה לזרוק שאפשר לתת ולהציל  חיים? בנוסף החתולים ידועים כשומרים על המאזן האקולוגי בזה שהם מהווים חוליה חשובה אשר מגנה עלינו מפני חולדות,נחשים,ועכברים ! הם מסוכנים כל המזיקים הללו,החתולים אינם מהווים סכנה למרות מה שחלק מהאנשים חושבים בגלל שחתולים נמצאים בפח אז יש להם מחלות ..ממש לא.מעבר לכך שחתולים לא יכולים להדביק אותנו במחלות!! זה מיתוס שגוי! חתולים הם החיה הכי נקייה שהכרתי עד היום..כל הזמן מתנקים ומלקקים את הפרווה שלהם..ואף הוטרינר שלי אמר שלחתולים יש אנזים מיוחד ברוק שלהם שמרפא פצעים .
כמובן שלחתולים יתרונות רבים,ועוד לא הזכרתי את העובדה שחתולים תורמים לבריאותנו  הם בעל החיים היחידי שמגרגר ובכך עוזר לנו להירפא,למשל: הורדת לחץ דם,הוכח מחקרית שילדים שגדלו עם החתולים אינם פיתחו סימני אלרגיה..לי אישית גרגור החתולים מאוד עוזר בריפוי כאבי הבטן והפחתת רמת הסטרט בגוף.

כמובן שהאכלת חתולים כרוכה גם בעזרה וטיפול במידת הצורך וכמובן עיקורים וסירוסים על מנת למנוע את התרבות וסבל החתולים בערים ,לראות גורים יונקים שנשארים בלי אמא שנדרסה,חתולות רזות וחלשות לאחר המלטה שמנסות בחום העז או בקור אימים לחפש מעט אוכל לגורים שלה,ולעיתים שהיא חוזרת הם פשוט לא שם.
נושא עיקורים וסירוסים מאוד חשוב והיום בהרבה מקומות התפתחה מודעות לעניין והרבה עיריות עושות על חשבונן עיקורים וסירוסים ואף מקימות תחנות האכלה לחתולים לרווחת התושבים אשר רוצים לתת יד ולעזור.
ברוב חצרות הבתים יש כיום חתולים כאשר אנחנו דואגים להם ומטפלים בהם הדברים נראים אחרת ואוכלוסייתם קבועה ומבוקרת,יש להסביר לשכנים שפחות מבינים כמה חתולים חשובים וכמה חשוב לעזור להם שחתולים חיוניים לסביבה ולחצר שלנו כי הם מגינים עלינו בפני המזיקים האמיתיים(חולדות,עכברים,נחשים) .
 מנסיון אישי שלי אני יכולה להגיד שאני גרה בבית עם חצר פרטית ומאז שאני מאכילה חתולים אין לי יותר חולדות שמכרסמות את עץ הפסיפלורה שלי ..

אז איך עוזרים לחתולים ולמי שרוצה להצטרף ולעזור הנה כמה טיפים כיצד להאכיל חתולים:
  • יש לבחור מקום האכלה מוגן וכמובן שלא יפריע לחתולים לאכול ,מה זה אומר? לא לבחור להאכיל מול כניסות בתים בהם עוברים המון אנשים..זה עלול להפריע לשני הצדדים וגם לגרום לסכסוכים עם השכנים.מומלץ לבחור במקום צדדי ומוצל ואף להוסיף מגירות\ארוניות ישנות שאפשר להגן על המים והאוכל שגם ישמש מקום מסתור לחתולים בחום ובקור הקשים ברחובות. רצוי לשים כמה כלים ולא רק אחד כמובן שזה תלוי בכמות החתולים שמאכילים ,גם כדי למנוע מריבות בין חתולים שמחכים לאכול.
  • יש לבחור במזון יבש איכותי (כמה שפחות תירס ויותר בשר) יש היום המון מבצעים בחנויות לחיות מחמד במיוחד עבור קהילת מאכילי החתולים.מזון רטוב כמו שימורים או שאריות בשר נוטה להתקלקל ,ניתן להשאיר כמות סבירה ולראות שהחתולים אוכלים את הכל. איך לדעת לגבי כמויות ? אם באתם להאכיל בבוקר שאחרי ונשארו הרבה גרגירים כנראה ששמתם יותר מדיי.אם לא נשאר כלום רצוי להוסיף כדי שלא יישארו חתולים רעבים.יש להאכיל כל יום האכלה איכותית וכמובן להחליף מים טריים בכל פעם.רצוי להאכיל בשעה קבועה-לי החתולים מחכים בכל יום בשעה שאני מגיעה :)
  • שמירה על סדר וניקון תחנת האכלה הוא חשוב ביותר ויש להקפיד גם לטובת החתולים וגם לטובת הסביבה.
  • מוצרי חלב לא טובים לחתולים זה עלול לגרום להם לקלקול קיבה 
    תחנת האכלה לחתולים-מציל חיים!
תחנות האכלה מסודרות ,עיקורים,ודאגה לחתולים הן הבטחה לסביבה נקייה ובריאה ,שמרו על החתולים בסביבתנו וקבלו תמורה ענקית של הרבה חום אהבה,והגנה ..

תגובה 1:

ענת אמר/ה...

כתבה נהדרת ונוגעת ללב. הבעייה שבערים - בניגוד למקומות בהם יש בתים פרטיים לרוב עם שטח גינה - כמעט ואי-אפשר למצוא מקום שלא יפריע למישהו. תמיד יהיה מישהו שמתלונן במקרה הטוב, מאיים והורס את כלי ההאכלה במקרה הפחות-טוב, ומרעיל חתולים במקרה הגרוע.
יש לי שכנים מכל הסוגים הנ"ל.