10 בספטמבר 2011

פריצה לאייפון Jailbreakme מדריך לפריצה

מעולם לא התחברתי לפריצות אפילו ראיתי פריצה כדבר שלילי ,אולי הדבר היחידי שעשיתי זה להוריד דיסקים מאימיול ..
לפני כשנה רכשתי אייפון 4 וגם אז לא ממש הבנתי למה לפרוץ ..זה פוגע באחריות זה לא חוקי ויש הרבה אפליקציות חינמיות ב-Appstore ..
השבוע ישבתי וקראתי על פריצות וכשיצאתי לפאב פגשתי מתכנת שיש לו אייפון פרוץ ..כשהוא הראה  לי כמה דברים אפשר לעשות באייפון כשפורצים החלטתי שהיום אני חוזרת הביתה ופשוט לומדת לפרוץ..
הייתה לי גרסה 4.3.3 שהייתה מצויינת להתקנת Jailbreakme עד אשר שלחתי את המכשיר שלי לתיקון באורנג ומסתבר ששידרגו לי לגרסה 4.3.5..עד לפני כמה ימים לא ממש הבנתי  מה המשמעות של זה.עד שקראתי והבנתי שהשדרוג בגרסה שאפל הוציאה נועדה לסתום חורי אבטחה מגרסה 4.3.3 ..כלומר עכשיו לפרוץ לאייפון קצת יותר מסובך אבל אפשרי.אז נתחיל במדריך !

לוגו Cydia מותקן

יש 2 סוגי פריצות לאייפון ואייפד  פריצה קשורה ופריצה לא קשורה .בהמשך נרחיב.לפני שאתם מתחילים בפריצה נא בדקו בהגדרות המכשיר איזו גרסה יש לכם :אם יש לכם עד גרסה 4.3.3 (כולל) הרווחתם! אתם יכולים לפרוץ בחמש דקות את המכשיר ,
אז כדי לפרוץ כנסו לאתר http://www.jailbreakme.com  עשו זאת דרך דפדפן האייפון,אייפד ותראו כפתור Free דרכו לחצו והתיקנו את תוכנת  Cydia שהיא הפריצה למכשירכם ! ברגע שתסתיים ההתקנה תראו לוגו חום (מצורפת תמונה ניתן להגדיל ע"י לחיצה)
מהי בעצם סידיה ? היא נוצרה ע"י מתכנת בשם סריוק שמשמשת להתקנת אפליקציות  טוויקים וויג'טים,שימושיים,על אייפון ואייפד. במדריך הבא נלמד איך להשתמש בסידיה ואינסטולס שהם התוכנות החינמיות שלנו לפריצת האייפון והורדת אפליקציות ותכנים בחינם!
בשלב זה תוכלו להסתפק בסידיה או דרך סידיה להתקין את Installous4 שמהווה מאגר של אפליקציות שניתן להוריד בחינם ,הממשק נראה ממש כמו חנות Appstore רק ששם הכל בחינם דרך שרתים חיצוניים שנפרצו ע"י האקרים ומאפשרים לנו להוריד תכנים שבחנות אפל הם בתשלום-בחינם לגמריי!
קודם דיברנו על 2 סוגי פריצות.הפריצה שדיברנו עליה עד עכשיו היא פריצה מלאה וטובה ונקראת פריצה לא קשורה כלומר היא לא תלויה בשום דבר מה זה אומר שאתם יכולים להדליק ולכבות את המכשיר והכל ייפעל כראוי בסך הכל פריצה אחת והכל עובד פיקס לתמיד.
עכשיו נדבר על פריצה קשורה שמיועדת לגרסאות 4.3.4 ומעלה,ההאקרים נלחמים באפל בלי הפסקה וכבר יצאה פריצה לאחר שאפל הוציאה את הגרסה האחרונה שלה 4.3.5 הפריצה פה עדיין אינה מושלמת כי היא "קשורה" למחשב זה אומר שאם המכשיר שלכם יכבה כי נגמרה הסוללה או סתם נתקע ותצטרכו לכבות האייפון ייתקע על לוגו התפוח של אפל ועד שלא תתחברו לתוכנת הפריצה במחשב האייפון יישאר סגור..
בכל זאת זה שווה וגם אפילו בשביל הנסיון לפרוץ וללמוד דברים חדשים ..וכבר כמה אנחנו מכבים את המכשיר ? בטוח שלכל אחד מאיתנו יש מכשיר נוסף וגם מטען לרכב,מטען לבית,מטען למשרד ..כמובן שזה שהמכשיר נסגר לא אומר שכל המידע שלכם נמחק זה כיבוי רגיל לכל דבר.במידה ולא תאהבו את הפריצה תמיד תוכלו לעשות בחיבור לאייטונס Restore ולהחזיר את המכשיר למצב לא פרוץ..כדי שזה יתאפשר ולא ייאבד לכם מידע לפני הפריצה תיכנסו לאייטונס (רצוי שיהיה בגרסה 10.4) ועשו גיבוי שוב לכל הנתונים שלכם כולל אנשי קשר.אפשר לסנכרן באייטונס או דרך אלפי אפליקציות שמאפשרות לאגד את אנשי הקשר שלכם לקובץ אקסל ולשמור במחשב.
אז נעבור לפריצה קשורה ואיך מבצעים אותה ? לאחר שוידאתם שיש להם גרסה 4.3.4 ומעלה הורידו את תוכנת רדסנו בלינק הבא http://www.redsn0w.us רצוי שיהיה בגרסה עדכנית כרגע יש לי את גרסה 0.98b4 חשוב להוריד גרסה שמתאימה למחשב שלכם בין אם הוא MAC או PC רגיל ..לאחר מכן יש להכנס לאתר הבא http://getios.com  ולהוריד את קובץ הקושחה שמתאים למכשיר שלכם למשל אם יש לכם גרסה 4.3.5 תצטרכו להוריד 4.3.4 הקובץ יורד למחשב שלכם כ-ZIP מה שלא מסתנכרן עם תוכנת הפריצה רדסנו לכן יש להפוך את קובץ ה-ZIP ל-IPSW -בכל חיפוש בגוגל תבינו איך עושים את זה מאוד פשוט פשוט בסימון V בהגדרות תצוגה של מערכת ההפעלה שלכם במחשב. כדי לדעת שהצלחתם בהפיכת שם הקובץ תראו שהאייקון הפך למעין קוביית לגו  לבנה עם מספרים מעליה..
השלב הבא הוא להכנס לתוכנת הרדסנו שלכם ומשם לטעון את קובץ הקושחה שהורדתם למשל 4.3.4 יש לציין שהתוכנה פשוטה לתפעול צריך מעט ידע באנגלית בסיסית ואז תוכלו להיעזר בהוראות על גבי המסך שלכם.
לאחר שהקובץ נטען בהצלחה יפתח חלון עם כמה אפשרויות ועליהם לסמן V על Install Cydia בלבד!  בשלב הזה התוכנה תבקש מכם לחבר את המכשיר למחשב ולוודא שהמכשיר סגור!  השלב הבא הוא הקריטי ביותר וייקבע אם הפריצה תצליח לכם או לא ..לאחר שתילחצו Next תתבקשו להכניס את המכשיר למצב DPU  לחיצה 3 שניות על כפתור הכיבוי (לא לעזוב) ולהמשיך ללחוץ עוד 10 שניות על מקש Home לעזוב את מקש הכיבוי ולהמשיך ללחןץ על מקש הבית עוד 15 שניות,תוך כדי יש להסתכל על המחשב ולראות שיש הרצת נתונים ואז המכשיר יעבור למצב Reboot ,לאחר מכן תראו אננס רץ לפי זה תדעו שהצלחתם..אם המכשיר נתקע על מסך לבן או לא מגיב בכלל יש לנתק את הכל ולהתחיל מחדש..כנראה שלא הכנסתם את המכשיר למצב תקין של DPU .
בשלב זה תתבקשו ללחוץ Finish ובעצם תראו את הסידיה מותקנת בצבע לבן על מסך הבית,לא להיבהל זה בסדר ,דיברנו על זה שפריצה קשורה קצת יותר מסובכת ..אבל בסוף תצליחו..יש לפתוח שוב את תוכנת הרדסנו והפעם במקום לסמן "התקן סידיה" יש לסמן Just Boot tethered right now  בעצם את הפעולה הזו תצטרכו לעשות בכל פעם שיכבה המכשיר..זוהי מהות הפריצה הקשורה ..זהו האייפון שלכם פרוץ..תהנו ובהצלחה!
לפי מיטב ידיעתי תוכנת ג'לברייק היא חוקית כך הוכרז בבית משפט בארצות הברית.ואילו תוכנת אינסטולוס אינה חוקית מכיוון שהיא פורצת את האפליקציות של אפל ללא תשלום מה שמפר זכויות יוצרים.
לדעתי אפשר להנות מפריצה רק דרך סידיה ששייכת לג'ילברייק ..בכל אופן לי זה מספיק מכיוון שגם ככה לא ממש התלהבתי מהרעיון של הורדת אפליקציות חינם ..יותר התלהבתי מהקטע העיצובי בו ניתן לקבל מסך שונה לאייפון,וכל מיני טוויקים שהופכים את האייפון למגניב ושימושי

אין תגובות: