27 בספטמבר 2010

האם אהבה חדשה תשכיח מאיתנו את הישנה?

מציאת אהבה חדשה היא ממש כמו מציאת עבודה חדשה,צריך להכיר לעשות מעין ראיון הכרות ואז להחליט אם זה מתאים לנו לטווח הארוך או רק בתור קשר זמני.
כשאנחנו מכירים את האהבה הראשונה שלנו אנחנו חווים רגש שהוא ייחודי ובדרך כלל את האהבה הראשונה שלנו אנחנו זוכרים יותר מכל מערכת יחסים אחרת,ותמיד משווים אליה מערכות יחסים אחרות.
אני יכולה לשתף ולהגיד שלא תמיד הקשר הראשון הוא בהכרח האהבה הראשונה ישנם אנשים שאנחנו מכירים והם לא "עושים לנו את זה" ואולי אחרי 3 הכרויות אנחנו מכירים מישהו ומתאהבים ממבט ראשון ..


אחד הצרכים הבסיסיים של האדם הוא הצורך לאהבה והצורך להיות ביחד,אך ישנם אנשים שמסיבות כאלה או אחרות מחליטים להתבודד ,מכיוון שהתאכזבו מקשרים קודמים שלא הצליחו,הורים נשואים שלא הסתדרו או התגרשו.
אנשים מסויימים בוחרים להיות לבד כי הם מפחדים לאהוב,מפחדים להיפגע ויוצרים להם עולם של בדידות משלהם בו הם מעסיקים את עצמם בהרבה מטלות רק כדי לא לחשוב על דברים או להתמודד עם המציאות.
ברוב המקרים זה מצב זמני,והרבה מתעוררים מאוחר מדיי לקראת גיל 40 50 ומגלים שהם בודדים בעוד שחבריהם כבר יצרו את הקן המשפחתי שלהם והתקדמו.

החלק הקשה ביותר בקשר זוהי פרידה וסיום מערכות יחסים,ואני לא מדברת על תקופה של כמה חודשים אלא לפחות כמה שנים.
אני לפחות מגיל 16 מצאתי את עצמי במערכות יחסים ארוכות טווח והרבה פעמים הפחד להיות לבד הוביל אותי תמיד להמשיך לצאת עם גברים אחרים גם כדי לשכוח את האקסים ממערכות יחסים קודמות.
אין ספק שלצאת עם מישהו חדש ולצבור חוויות חדשות יכולות לפחות לטשטש את כאב הפרידה ועם הזמן להשכיח אותו.
אם תשאלו אותי אם זה הפתרון הנכון אני אגיד שזה די אישי ותלוי באופי של כל אחד ואחד מכם..אני למשל אדם שמאוד נקשר וכשאני אוהבת מישהו אני מסוגלת לספוג המון.היום אני חושבת שלפני שאדם מקריב את עצמו למעו מישהו בקשר הוא צריך קודם כל לחשוב על עצמו,כל עוד נפגעים ולאחר מכן הבעייה נפתרת זה הגיוני אך ברגע שאתם מוצאים את עצמכם מתחננים ליחס,ופוגעים בכם ללא הפסקה זה צריך להדליק לכם נורה אדומה.
לפני כמה חודשים הסתיימה המערכת יחסים האחרונה שלי,ואם עכשיו תשאלו אותי אני אגיד לכם שכדאי ורצוי לעשות הפסקה בין קשר אחד לשני ולא ישר לקפוץ ממישהו אחד למישהו אחר וזאת על מנת שתכירו את עצמכם ותוכלו להפיק לקחים וללמוד מהטעויות שעשיתם בקשר כדי שלא יעבור הלאה לקשר הבא.
ישנן  הרבה דרכים על מנת להעביר את הזמן ולרפא את הפצעים לאחר הפרידה ולא בהכרח חייבים לצאת עם בני המין השני כדי לעשות זאת. אפשר לצאת עם חברים,לבלות עם המשפחה,לראות טלוויזיה,ללכת לחוף הים,לראות סרט מעניין בקלונוע,לצאת לשופינג וזה עוד לא הכל..

אני די מאמינה באימרה הפולנית שסבתא שלי ז"ל אמרה : "לכל סיר יש את המכסה שלו" וכל דבר קורה בזמן שהוא צריך להיות.
רבים מאיתנו ממש הולכים אחרי "העדר" כלומר בגלל שכולם מתחתנים הם מרגישים לחוצים להתחתן,בגלל שכולם לומדים הם ממהרים ללמוד,אין ספק שהחברה מכתיבה לנו מכלול של חוקים,ערכים,וכללי התנהגות מוסריים,אך מצד שני כשיש רצח או התעללות באנשים,בבעלי חיים,אכיפת החוק אינה מתבצעת כלל,בטח שלא כמו בברטיניה למשל שאדם קיבל קנס ומאסר על זה שבלע דג זהב בחנות של חיות מחמד כנצחון בהתערבות עם חבריו..
אנשים שנשארים בודדים זמן רב לעיתים אף מתוסכלים וחוזרים לחברים הקודמים שלהם רק מהפחד שאולי לא יכירו מישהו חדש או מישהו טוב יותר.ואפילו מוכנים לסבול ולהיות מושפלים במערכת יחסים מסויימת רק כדי להרגיש נאהבים מפעם לפעם ושיהיה להם חבר..

עצה שלי לאחר נסיון רב במערכות יחסים אל תמהרו להכיר מישהו חדש,תנו לעצמכם זמן ותקבלו אהבה חדשה.אל תתפשרו מגיע לכם הטוב ביותר.

אין תגובות: