27 בספטמבר 2010

חשיבות מיצי ירקות ופירות לבריאות הגוף

מיצים טבעיים הם אחד הדברים הטובים  לאיזון חיידקי המעיים הטובים ומניעת התפשטות פטריות כמו קנדידה או טפילי קיבה שונים.
הכוונה למיצים טבעיים שמכינים בבית ולא לכאלה שקונים בסופר של פריגת ,כי מה שקורה בהליך הכנת מיץ מפוסטר כל הסיבים התזונתיים פשוט לא נכנסים לבקבוק ואז אנחנו שותים את מה שנשאר שזה הסוכר שהוא פחות טוב לנו ולמערכת העיכול.

אפשר לומר שלעיתים המידע שנותנות לנו חברות ייצור המשקאות עלול להיות מטעה מכיוון שלמשל מיץ תפוחים של פריגת נראה בריא לכאורה ועשיר בויטמינים,ללא סוכר או צבעי מאכל..שימו לב שבכל פרי יש סוכר טבעי וכשמכינים מיץ אולי לא מוסיפים לו סוכר נוסף אך בהחלט בפרי כמו תפוח יש כמויות יחסית גדולות של סוכר.
הכנת מיץ טבעי וטרי בבית הוא הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות למערכת העיכול שלכם,מיץ שנעשה באותו רגע,טרי,ולא מפוסטר בו כל הרכיבים הטובים והויטמינים נשמרים.
מיצי ירקות ופירות הם בריאים ומזינים כאחד,אך אין ספק שמיצי ירקות יותר עשירים בויטמינים ורכיבים חיוניים לגוף מכיוון שאין בהם סוכר,יש בהם הרבה סיבים תזונתיים שתורמים לפלורה הטבעית של המעי והם אולי פחות טעימים אך כמו שאומרים מה שלא טעים-בדרך כלל יותר בריא..
אחד המיצים הכי ידועים בסגולותיהם זה מיץ נבט חיטה שמכיל בעיקר חלבונים ,ויטמינים מקבוצת B שחשובים לזכרון ולשיפור מצב הרוח,לשיער ועוד..והרבה סיבים תזונתיים.
בגלל שהוא ידוע בטעם המר שלו לא צריך לשתות ממנו הרבה אפשר רבע כוס ליום שתספק את המרכיבים שהגוף צריךכמות גדולה מדיי של סיבים אינה מומלצת גם היא כי יכולה לגרום לקלקולי קיבה או לחסימות מעי.למי שמוכן להשקיע ניתן לקנות בבתי טבע מכונת מיץ להכנת מיץ טבעי נבט חיטה ,כמובן שהמחירים לא זולים אך מי שישקיע-ירוויח את הרווח הגדול ביותר-וזה רווח בריאותי שיחסוך לכם הרבה רופאים בעתיד.
גם מיץ גזר עשיר בבטא קרוטן וויטמין A שהכרחיים לגוף ובמיוחד לראייה טובה יותר.
מיצי פירות גם הם חשובים ומספקים סיבים תזונתיים לגופינו. אחד המיצים הבריאים הוא לא אחר מאשר הרימון ולא סתם מכנים אותו המלך..יש לו כתר אפילו ויש לזה סיבה מצויינת.רימון ידוע בסגולותיו המרפאים מרפא כיבים,עשיר באנטיאוקסידנטים,עוזר לשיפור הזכרון ןהריכוז,עוזר במניעת גידולים סרטניים,בנוסף לאחרונה התחילו בפיתוח מוצרים קוסמטיים אשר עשויים מרימון שעוזר לעור להישאר צעיר ומצמצם את הכתמים והקמטים במיוחד בעור הפנים..יש היום סרומים של רימון,קרמים,משחות למיניהם..

אחד הדברים החשובים במיצי ירקות במיוחד הוא שילובים של צבעים במיץ או אם אתם עושים סלט,בירק לכל פרי ולכל צבע יש משמעות מבחינת הויטמינים והערכים התזונתיים אותם הוא מספק לגופינו.
למשל קבוצת הירקות הירוקים: מלפפון,גמבה ירוקה,חסה,ברוקולי..עשירים בלוטאין ששומר על בריאות העין,מגן על הלב,מוריד כולסטרול ועוזר במניעת טרשת עורקים.
קבוצת הירקות האדומים: עגבנייה,גמבה אדומה,סלק,עשירים בליקופן ועוזר במניעת סוגי סרטן למיניהם מפחית את הכולסטרול הרע LDL ומעלה את הכולסטרול הטוב HDL .הליקופן עוזר למנוע פגיעות מהשמש,שומר על בריאות העין ועשירה בבטא קרוטן וברזל.
גם העגבנייה עברה לתחום הקוסמטיקה והיום ישנם מוצרים כמו קרמים למריחה וסרומים למניעת קמטים שעשירים ברכיב הליקופן.
קבוצת הסגולים: כרוב אדום,חציל,מגן על המוח ועוזר להגן על תאי הגוף הוא עשיר ברכיב אנטוציאנינים שגם עוזר במניעת סוכרת ,עוזרים להורדת כולסטרול,ומיצוק העור.

לסיכום: חשוב לאכול פירות וירקות כחלק בלתי נפרד מתפריט התזונה שלנו ולשלבם בכל ארוחה.

אין תגובות: