25 בספטמבר 2010

האם להישאר בקשר עם האקס או לשים איקס?

זוהי שאלה מאוד אינדבדואלית עבור כל אחד מאיתנו .מערכות יחסים סובבות סביב הגדרות מסויימות אשר אנשים זקוקים להם כדי להיות במסגרת "כמו כולם" הרי אין חוקים ובשום מקום לא נקבע ששני אנשים שנמצאים בקשר חייבים הגדרה של נשואים,חברים,ידידים,זה נוח יותר לאנשים להגדיר את סוג מערכת היחסים וזאת לרוב כדי למנוע אי הבנות כאלה או אחרות,או במילים קצת שונות -להגדיר חוקים למערכת היחסים בה הם נמצאים.
כדי להמחיש לכם את כמה זה מגוחך כל מערכת החוקים הלא יעילה הזו.ניקח דוגמא של גבר ואישה נשואים שזה הסטטוס שנחשב הכי "חזק" ושלא ניתן לפרקו בקלות,מאידך כנשואים אנחנו צריכים להיות נאמנים אחד לשנייה ולהיות שם בעוני,בחולי,בשמחה ,ברע וגם שטוב,אך לכולם ברור ששום טופס או תעודת נישואין תמנע מאחד הצדדים לבגוד או לא לציית לחוקי החברה אשר נקבעו אם הם ירצו בכך.
כלומר,גבר או אישה אשר ירגישו מתוסכלים במערכת היחסים,לא ידברו על הדברים,לא יתקשרו ביניהם,ברוב המקרים יחפשו "גלגל הצלה" כדי להיאחז בו ולמלא את החוסרים אשר היו להם במערכות היחסים:למשל סקס לא מספק,חוסר תקשורת ואפשרות לדבר ולמצוא פתרונות לבעיות,התחשבות באחר,אכפתיות,השקעה,ועוד..
כמובן שלא כולם יבגדו בבן הזוג או יחפשו חברים חדשים ,אך זו רק דוגמא לזה ששום הגדרה של החברה כלפי מוסד נישואים,חברות,לא ישנו דבר ברגע שאחד הצדדים יקבל החלטה כזו או אחרת.

האם להישאר בקשר עם האקס זוהי שאלה שקשה לענות עלייה באופן חד משמעי וזה תלוי בנסיבות של כל אחד או אחת מאיתנו ונמדדת בזמן הקשר,רגשות,סוג הקשר והתקשורת ורצון של שני הצדדים כמובן.
מנסיון אישי שלי אני חושבת שלהישאר בקשר עם האקס יכול להפריע ואפילו למנוע מכם להתקדם אל עבר קשר חדש וזאת בגלל התקווה שאולי מתישהו יהיה ניתן לנסות שוב ולתקן את מערכת היחסים,למרות שאנשים מנסים שוב ושוב הם לא מצליחים לפתור את הבעיות וזה לא כי הם לא יכולים אלא בגלל שהם לא באמת יושבים ומדברים להגיע לפתרון ושורש הבעייה,רובינו רבים הולכים להירגע אולי לא מדברים כמה שעות,כמה ימים,ולאחר מכן מבקשים סליחה או ממשיכים כאילו לא קרה כלום. פה כמובן אין סיכוי להגיע לפתרון הבעייה כי לא דיברנו עלייה ומן הסתם כל ריב כזה או אחר עם בן הזוג נשארים ומצטברים בתת מודע שלנו והופכים לכדור שלג אחד גדול,וכמובן  שככל שעובר הזמן כך קשה יותר להתגבר על המכשולים .
התשובה לשאלה אם להישאר בקשר עם החבר לשעבר טמונה בשאלה לאן פנינו מועדות עכשיו? כלומר מה אנחנו רוצים לעצמנו בתחום האהבה ומערכות היחסים שלנו בעתיד הקרוב..
אם אתם לא מתכננים קשר רציני בקרוב יכול להיות נחמד מדיי פעם לשוחח עם האקס או להיפגש לכוס קפה כל עוד זה מקובל על שני הצדדים ולא מפריע לאף אחד להתקדם לעבר המטרות שלו .
הבעייה מתחילה כאשר יום אחד אנחנו מכירים מישהו אחר ולא נעים לנו לנפנף את האקס פתאום כשהכרנו מישהו.
אני חושבת שפה צריך לשתף את בו הזוג שלכם אם מפריע לו שתישארו בקשר עם האקס או שלא,כמובן שתלוי אם הוא קנאי .
בכל אופן ברור שלקשר רציני שמתישהו יוביל לחתונה לא מתאים להתחתן ולהישאר עוד בקשר עם האקס.
כמובן שלהישאר עם האקס בקשר כלשהו זה משהו זמני עד שתכירו מישהו חדש,או עד שיימאס לכם בכל פעם שתריבו ותבינו שעדיף לנתק את זה לתמיד.

להחליט לפי ההגיון או לפי הרגש?
שאלה טובה,שאלה ששאלתי את עצמי במשך 7 שנות קשר שהייתי בו ולא יצא ממנו אפילו מגורים ביחד..
כאשר מגיעים לזמנים כל כך ארוכים מבלי להתקדם כמובן שיש פה בעייה של שני הצדדים או אחד מהם להתקדם ,זה יכול להיות פחד לאחר כשלון שחוו בעבר במערכות יחסים או הורים גרושים שנתנו דוגמא שלילית למוסד הנישואים וכו..
אצל רוב האנשים ההגיון אומר נכנסת למערכת יחסים,לא הצלחת לאחר נסיונות רבים,נפרדת-תיפרד לתמיד
אך לעיתים הרגש משפיע יותר מההגיון,ובכל זאת כאשר אנחנו כל כך הרבה שנים עם מישהו כבר מרגישים כאילו נשואים,וממש לא צריך הגדרה או תעודת נישואים כדי להרגיש קשור או מחובר לבן הזוג.

חשוב מאוד ללכת לפי האינטואציות שלכם ומה שאתם מרגישים,רבים אומרים לי שהם נפרדים רק כי ההורים ,חברים,משפחה,שיכנעו ואמרו שהקשר הזה לא בריא,אך מי שנשאר שם לאחר הפרידה לבחוש ברגשות אלו אתם בלבד,חברים ומשפחה תמיד יכולים לתמוך,אך גם זה לזמן מוגבל כי לכל אחד יש את החיים שלו והחבילה אותם הוא בחר. לכן בכל דבר בחיים לא רק במערכות יחסים,זוגיות,אהבה,אתם צריכים להחליט מה עושה לכם טוב,ואם אתם מרגישים שיש סיכוי שתיסתדרו ביחד אל תוותרו-תלכו לטיפול זוגי ביחד,כי למצוא את האחד או האחת זו לא משימה קלה,ויש אנשים שכל החיים מוצאים את עצמם בודדים או משועבדים לעבודה כי אין להם אהבה או בכלל מישהו לחלוק עמו את הדברים שחווים בחיים לטוב או לרע.
גם כאשר אנחנו עוברים שינויים בחיים,אנחנו לא צריכים להזניח את בן הזוג אשר תמיד היה לצידנו תמך ועזר,כי יש לנו מטלות או מטרות חדשות ,צריך להגיע לאיזון בחיים,ולשלב בין כל הדברים הטובים שהחיים מעניקים לנו.

אין תגובות: