24 בספטמבר 2010

התמכרות לעבודה -הנאה או בריחה מהמציאות?

העבודה היא חלק בלתי נפרד מחיינו ואין ספק שהיא עוזרת לנו לשלם חובות והתחייבויות שונות במהלך החיים.
אך מה קורה כאשר העבודה הופכת לכל חיינו והיא לא רק חלק מהם אלא כל העוגה השלמה? פה מתחילה הבעייה.
ישנן קבוצות שונות ומגוונות של אנשים הקבוצה הראשונה עובדת כדי לחיות ,השנייה:חייה כדי לעבוד.
אלה שעובדים כדי לחיות יעבדו בכל עבודה והמטרה שלהם תהיה לפרנס את עצמם או את המשפחה .
זה המצב המאוזן אצל חלק מהאנשים אשר יוצאים לעבוד למטרה מסויימת שמשרתת את העניין החומרי.
אנשים כאלה לא יעבדו שעות נוספות,או בשבתות כי יצטרכו את הזמן הפנוי כדי לתת רוגע לנפש.כמובן שיש גם מקרים חריגים.

כמובן שחשוב לעבוד במשהו שאתם אוהבים ומסופקים ממנו ובכל מקרה עבודה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו..ישנם אנשים שיכנו את העבודה כ"בית שני" שלהם כי הם מבלים בו ברוב המקרים לפחות 8 שעות ביממה.אך החלק השני של האנשים יכניסו את העבודה הביתה ותמיד יעבדו בשבתות,חגים,לא משנה מה העיקר להיות עסוקים.

אדוארד באך כשחקר את התנהגות האדם טען שאנשים כאלה הם אנשים שאינם רוצים להתמודד עם המציאות הקשה שלהם או עם דברים מעברם ולכן הם  יוצרים לעצמם מאות משימות ומטלות,ועוד לפני שסיימו מטלה אחת הם כבר יוצרים אחרת כדי שחלילה לא יישארו בלי מטלה עתידית.
קרוב לוודאי שאף אחד לא נולד ורוצה להיות משועבד לעבודה או להיות בה כל היום אך החיים לעיתים מובילים אותנו להדחיק דברים לא טובים שעברנו וחויות לא נעימות שאנחנו מעדיפים לא להציף אותן ואז אנחנו מעסיקים את עצמנו בדברים אחרים כדי לא להיכנס לדברים הכואבים.
באך הכין תמצית מיוחדת מתוך 38 תמציות הבאך -תמצית למכורים לעבודה הנקראת גם "מאמץ ללא פשרות" 

תמצית זו נקראת OAK שמייצגת בדיוק את הטיפוס שמכור לעבודה.
טיפוסים כאלה לרוב אוהבים להתבודד ומעדיפים להתרחק או להרחיק מהם אנשים באמצעות התנהגויות פוגעות ואף השפלות.מהסיבה הפשוטה שאם יהיו להם חברים: הם לא ישארו שם לאורך זמן כי טיפוסי OAK הם אנשים שאינם יודעים לכבד את הזולת ,רוצים שרק יבינו אותם ויקשיבו להם ולא מוכנים לנקוף אצבע לטובת אחרים. גם אם הם יצליחו להשאר בקשר עם אנשים מסויימים זה רק מידיעה שיש להם אינטרס שהם צריכים להשיג-בדרך כלל אינטרס כספי או עסקי.וגם אם יהיה להם חבר טוב אמיתי אחד הם לא יחזיקו איתו מעמד כי מבחינתם לצאת או לבלות עם חברים זה "בזבוז" זמן,זמן בו הם יכולים להעלות חוויות וזה משהו שהם רוצים להמנע ממנו כמובן.
אנשים אלה דוחפים את עצמם עד הקצה ובוחנים את גבולות היכולת שלהם,הם לעולם לא יפסיקו לעבוד עד שהם יקרסו ממש-והקריסה הזו גם אם היא תגיע באיחור היא תגיע בגדול..
בזמן שהם עובדים הם אכן מצליחים ברוב המקרים להשיג את מטרותיהם בגלל העבודה הקשה ואפילו מגיעים להישגים מרשימים.
הם מנסים להתחרות בכולם ואם נראה להם שמישהו יותר טוב מהם בתחום מסויים הם יעשו הכל כדי לעקוף ולהשיג את אותו אדם.
חשוב להם להראות שהם כל יכולים והכי טובים כדי לקבל פידבקים מהסביבה על חוסר הבטחון שלהם.כלפי חוץ הם תמיד יראו בטחון אך בתוכם הם בעלי דימוי עצמי נמוך -אחרת לא היו צריכים להוכיח לאחרים את יכולתם ..
הם חושבים שהם נפטרים מהבעייה ברגע שהם עובדים אך לא שמים לב שהם רק בונים "מחסן" עמוק בתת מודע שלהם של אלפי דברים שמתישהו כאשר הקריסה תגיע הם יהיו חייבים להתמודד עמם,ואם לא יתמודדו הגוף יגיע לחוסר איזון ויגיב בהתאם: מחלות אוטואימוניות (מחלות שהגוף יוצר) כאבי ראש חזקים,חולשה בשרירים ובגוף,עייפות יתר וכו..

תמצית OAK אמורה בעצם לגרום "לנפילה" של האדם כדי לעזור לו בעצם לנוח מכל העומס שיצר על עצמו עד היום כדי שיאסוף כוחות ויידע לעשות סדר בחיים שלו לבין הצרכים הבסייסים שהוא צריך לנפש ולא רק צרכים חומריים.
החוכמה היא לדעת לשלב בין עבודה שמספקת חיים חומריים לבין חומרים לנפש בריאה.
זכרו שהחיים הם כמו עוגה אתם יכולים לבחור באיזה נתח לתוך וכמה אחוזים לאכול מכל חתיכה..לא הגיוני בשום מקרה לתת את כל העוגה רק לתחום אחד ולא משנה אם זה לעבודה או למשהו אחר.צריך לחלק אותה באופן הגיוני שתספק את כל החומרים (הצרכים) שהגוף באמת יהיה בריא ומאוזן.

אין תגובות: