23 בספטמבר 2010

איך עושים קעקוע? כל מה שצריך לדעת

אם החלטתם לעשות קעקוע אמיתי כזה שהוא לתמיד ולא מדבקה או חינה..אז כדאי שתקראו את הכתבה הבאה על תהליך עשיית הקעקוע על גופכם.
לפני שנעבור על שלבי הקעקוע ומה בעצם עושים כדאי לדעת שקעקוע  זה לכל החיים ואי אפשר להתחרט לאחר שעשיתם..לכן חשוב מאוד לבחור בקפידה את הדוגמא אותה אתם רוצים לצייר על גופכם,לבחור מקום סטירלי ומקצועי וכמובן לקרוא קצת על קעקועים ולקבל מידע כללי על סיכונים,לדבר עם אנשים שכבר עשו ולקבל מהם המלצות על מקומות טובים לקעקוע.
אחרי שכבר קיעקעתי את הציור הראשון על כתפי מאחור אני יכולה לתת מידע מדוייק ואמין יותר.
לפני שהלכתי לעשות קעקוע שאלתי הרבה אנשים שכבר עשו אם זה כואב,שאלה טפשית כמובן שקיוויתי שיגידו לי שזה לא כואב אך זה כמו לקוות שיחתכו אתכם בסכין ולא תרגישו..
נכון שיש מקומות שכואבים יותר או פחות,אך חד-משמעי זו כואב -והרבה וגם יורד דם במהלך הקעקוע בו מחט חותכת וחודרת לשכבת הדרמיס של העור.
לפני שהלכתי קיבלתי ממישהו שעשה קעקוע טבלת לרמת הכאב של קעקוע בכל אזור בגוף-לנשים ולגברים בה אתם יכולים לראות את האזורים היותר רגישים לכאב-מסומנים באדום,צהוב הוא כאב בינוני ואילו ירוק זה הכאב הכי סביל של הגוף לקעקוע..
יש לציין שלא תמיד תוכלו לדעת מהי רמת הכאב באמת לפחות עד שתגיעו לסטדיו לקעקועים ותתחילו  את העבודה.במיוחד שזה קעקוע ראשון זה יכול לכאוב יותר כי זוהי רמת כאב שלא חוויתם עד היום.
בכל מקרה מי שרוצה קעקוע באמת לא יוותר על החוויה בגלל הכאב כי כאב זה דבר זמני ותוך כמה ימים זה עובר.

אז מהם שלבי הקעקוע? לאן נכנס כל הצבע ואיך זה מחזיק לכל החיים?
בניגוד לקעקועים זמניים או קעקועי חינה למיניהם שהם נוצרים בשכבת האפידרימיס העליונה של העור ודוהים תוך כמה ימים קעקוע אמיתי נעשה עם מחטים אשר חודרות כמה מילמטרים מתחת לשכבת הדרמיס ומחדירה לשם דיו שנשאר לתמיד מתחת לשכבת העור.
רעש המקדחה שעושה את הקעקוע קצת מזכיר לי לפחות שיננית,הרבה אנשים נלחצים רק מרעש שהמקדחה עושה..
המחט בעצם מונעת באמצעות דוושה שהאומן לוחץ עליה(כמו של מכונת תפירה) ועושה תנועות לכיוון מטה ומעלה  עד 3,000  פעמים בדקה ! וזאת כדי לנקב את העור ולהחדיר אליו את הדיו.
אמנם הקעקוע בסופו של דבר נראה לעין על שכבת העור העליונה-האפידרמיס בפועל הדיו נשמר לאורך השנים בשכבת הדרמיס שהיא שכבה יציבה וחזקה שמשמשת רקמת חיבור ומונעת מהדיו לדהות.

כאשר עושים קעקוע הדבר הראשון הכי חשוב הוא רמת ההיגיינה והסטיריליות במקום בו אתם בוחרים לעשות.מקומות רבים ויש המון כאלה משתמשים באותה מחט אשר עוברת חיטוי באלכוהול או במכונה מיוחדת ולכן תוכלו לעשות קעקוע בזול אם תבחרו דווקא במקומות הזולים..מחטים לא נקיות הן פתח וודאי להידבקות באיידס אשר עובר במגע דם.מספיק שאדם לפינכם היה חולה באיידס והמחט חדרה אליו לדם ולאחר מכן-אליכם תוכלו להידבק בקלות..וצריך להיזהר.
כאשר אתם הולכים לקעקע לכו על סטודיו מוכר כמו טרייבל טאטו בדיזינגוף סנטר שם בכל קעקוי פותחים מחטים חדשות מתוך שקית והמקעקע מראה לכם שזוהי מחט חדשה כדי שלא יהיה ספק.
חשוב לראות שהוא עובד עם כפפות נקיות שוטף ידיים לפני הקעקוע ושהחדר נקי וסטירלי ממי ששכב בו קןדם.

אז כמה עולה קעקוע האם זה שווה את ההשקעה?
בניגוד לחנויות בגדים בהן יש תג מחיר על כל בגד בסטודיו לקעקועים אין מחירים קבועים,לאחר שבחרתם את הקעקוע המחיר יחושב לפי הזמן שלוקח לעשות את הקעקוע והגודל שלו כמובן.
רוב האנשים כיום בוחרים דווקא להביא סקיצה אישית מהבית של הקעקוע ולעשות אותה על הגוף,מאשר לבחור משהו סטדדרטי שיש באלבומים בסטודיו ואין ספק שזה יהיה מיוחד ויפה יותר.
בדרך כלל קעקוע  קטן של עד 3 ס"מ יעלה בערך 200-300 ש"ח ושוב זה תלוי בגודל,אם זה קעקוע שחור-לבן או צבעוני.

אז מהם השלבים של הקעקוע וכמה זמן זה לוקח?
השלב הראשון הוא ניקוי המקום עליו נעשה הקעקוע וזאת על מנת לא להחדיר חיידקים כאשר המקום יהיה פתוח ופצוע בזמן העבודה.
בשלב השני האומן מדביק את תבנית הקעקוע על המקום אותו בחרתם כך שיהיה לו קל יותר לצייר במדוייק.
השלב השלישי הוא ציור קווי המתאר של הקעקוע-המסגרת השחורה .פה אם בחרתם קעקוע ללא צבע העבודה תסתיים לאחר הצללות של הציור.במידה ורציתם צבע זה ייקח יותר זמן והמקעקע יחליף את המחט לגדולה יותר כדי למלא את הקעקוע בצבעים.
השלב הרביעי הוא חבישת הקעקוע ונקיון של עודפי הצבע,והדם שירד במהלך העבודה. כן תמיד יורד דם כי העור נחתך ומי שאמר לכם שלא..עבד עליכם..

כמה זמן לוקח להחלים ומה עושים לאחר הקעקוע?
ההחלמה מקעקוע היא כמו פציעה ויכולה לקחת עד שלושה שבועות.
לאחר שהגעתם הביתה לאחר שעתיים יש להוריד את התחבושת ולשטוף בעדינות עם סבון איכותי את המקום לא לשפשף כדי לא לגרום נזק.
בשלושה שבועות שלאחר הקעקוע אסור להיחשף לשמש או לללכת לבריכה ולים מחשש לזיהום.
בנוסף יש למרוח משחת "ויטה מרפן" מחטאת ומונעת זיהומים.
לאחר כמה ימים הקעקוע יתחיל להתקלף אסור לגעת או "לעזור" לו כי זה עלול לגרום לזיהום חמור.
גם לאחר החודש שעבר יש לשמור על הקעקוע באמצעות מריחת קרם הגנה בעל מקדם גבוה.

למי שקצת מתעניין יותר בתחום הקעקועים בתור יצירת אומנות יוכל לקחת קורס קעקועים מקצועי בטרייבל טאטו ולאחר מכן להתחיל לעבוד בסטודיו לקעקועים

לסיום: קעקוע כזה יהיה צמוד אליכם במשך כל החיים,שמרו עליו כי הוא חלק מגופכם.וחשבו טוב לפני שאתם מחליטים לעשות..בהצלחה!

אין תגובות: