30 באוגוסט 2010

קניית דירה או השכרה מה עדיף?

בימים האחרונים אני מתלבטת בשאלה אם לקנות בית או להשכיר בית,עד עכשיו חשבתי שהשכרת דירה היא בזבוז כסף כי אנחנו מוציאים לפחות 2000 ש"ח כל חודש וזה עוד בדירה הכי קטנה (דירת סטודיו)  ומשלמים את זה למישהו זר, ובסוף החוזה לא מקבלים שום רווח או נכס.
כשקונים בית או דירה אמנם רובינו ישלמו משכנתא כי קניית בית היא לא זולה,אך לאחר כמה שנים הנכס יהיה שלנו ונוכל לבחור אם להמשיך לגור בו או להפוך אותו לנכס להשקעה ולהשכיר אותו לאנשים אחרים ובכך בעצם לקבל את כל המשכנתא ששילמנו בחזרה.

מה היתרון של שכירת דירה?
שכירת דירה היא בדרך כלל לתקופה של עד שנה ואז צריך לחתום שוב על חוזה במידה ורוצים להמשיך את השכירות,ישנן דירות להשכרה לתקופות קצרות,או אפילו דירות נופש מול הים למי שרוצה לגור באווירה של חופש לתקופה מסויימת בחיים.
אחד הדברים שחשובים בחיים (לי לפחות) זו יציבות,השכרת דירה מצד אחד טובה כי אם כעבור שנה נמאס ממקום מסויים אפשר לעבור למקום אחר,אך מצד שני יש בזה מאמץ נפשי וגם פיסי כל פעם להיות כמו נווד ולהעביר את הדברים ממקום למקום..עד שמתרגלים לאזור,לשכנים,צריך שוב להתחיל להתרגל למקום אחר..
כמובן שלא כל הדירות שמשכירים באות מרוהטות קומפלט ולכן יש סיכוי שתצטרכו לארגן לכם לפחות ארון או מיטה לישון עלייה בלילה..
אני יכולה לשתף ולומר שאני אישית לא מסוגלת לישון על מיטה שמישהו אחר ישן בה ואני מעדיפה לפחות את הרהיטים שלי..

החסרונות בשכירת דירה לאורך זמן הם ברורים: הדירה לא שלכם וזו הרגשה שאין חופש לעשות מה שרוצים לתלות תמונה,להתקין מזגן,לעשות מסיבה..כי תמיד יש את הבעלים שמגיע לפחות פעם בחודש כדי לבדוק שהכל תקין ואם נעשה נזק אנחנו צריכים לשלם אפילו שהדירה לא שלנו.
כמובן שיש הוצאות נלוות כמו ארנונה,חשמל,מים,גז,טלפון,וועד בית למי שגר בבניין משותף..
אם בכל זאת מחליטים לשכור דירה רצוי אחת כזו שהיא דירת גן או יחידת דיור,מכיוון שנכסים אלה מראש מעוצבים יותר,מושקעים,במקומות יחסית שקטים,ואפשר להביא בעלי חיים...
לי חשוב שיהיה ניתן להביא את בעלי החיים שלי איתי ובמיוחד את החתולה שלי שגרה איתי בבית של ההורים כבר שנתיים..
אחד החסרונות לפחות ברוב הדירות זו הבעייה שהבעלים לא מסכימים שבעלי חיים יכנסו מחשש שיהרסו את הספות עם הציפורניים או שיער..למרות שהם כן מחזיקים בעלי חיים בדירה שלהם במקום שהם משכירים הם רוצים לשמור עליו גם לדיירים הבאים..
אם אתם רוצים להביא בעלי חיים כדאי שתלכו על דירה שלא מרוהטת-לפחות מבחינת ספות ודברים שיכולים להיקרע בקלות..
כשאתם קונים נכס משלכם אפשר לעשות מה שבא לכם בלי לשאול אף אחד..
היום אפשר לקנות נכסים להשקעה במחירים של 300 אלף שקל ויש לכם דירה אפילו במרינה מול הים,שזה מחיר ממש טוב.

המקום הכי טוב לחפש בו בענייני נדל"ן הוא  אתר YAD 2 אשר יש בו אופציות מגוונות של דירות להשכרה .
חשוב לדעת שיש השכרה מפרטי או השכרה באמצעות מתווכים ,נכון שיותר קל להשכיר עם מישהו שיראה לכם את הדירה,ישכנע אתכם למה הכי טוב לגור שם,אך זה גם עולה כסף..
עד אתמול לא ממש ידעתי כמה כסף..כשבאתי ממש לסיים את העסקה המתווך אמר לי שזה עוד 1000 ש"ח ,אז וויתרתי..

מנסיון שלי-אל תחפשו דירה בלחץ קחו את הזמן ומתישהו תגיע הדירה שכל כך רציתם,בנתיים חסכו כסף ואולי כבר תוכלו לקנות דירה משלכם.
אל תשכחו שבכל זאת אתם משכירים דירה לשנה .(ברוב המקרים)  אז חשוב לבחור מקום שתתחברו אליו ותאהבו אותו..
בנוסף אל תתפשרו על דירת סטודיו קטנה של 30 מ"ר כל אדם צריך מקום מכובד גם אם הוא לבד,ולא כייף רק להתקע בקירות מסביב.קחו לפחות דירה של 2 חדרים ואם אפשר חצר או מרפסת זה ממש נחמד ככה בשעות הערב לשתות קפה או להזמין חברים..

אני כבר בדקתי הרבה אופציות וחשוב שיהיה מזגן ! אל תוותרו במיוחד בדירות מרתף או דירות גג שיחסית למקומות אחרים חם בהן ולח מאוד,או דירות בערים צפופות שאין שום כיווני אוויר ואז מאוד חם ולא נעים..צריך לחשוב שהבית זה המקום השקט שאנחנו חוזרים אליו לאחר כל היום העמוס שלנו וחשוב שיהיה לנו מקום טוב ושקט להיות בו ..
גם אם עכשיו אתם לבד ובחרתם לשכור בלי שותפים ואין לכם בן זוג שנה זה הרבה זמן והרבה דברים יכולים להשתנות,אולי תכירו מישהו ולא ממש נעים להיות תקועים עוד כמה חודשים שאתם רוצים להתקדם בחיים ולעשות תכניות אחרות..לכן חשוב לקחת לפחות 2 חדרים כדי שתמיד תהיה אופציה להכניס עוד מישהו,גם אם נקלעתם לחוב כלכלי ואתם חייבים לחפש שותף שיתחלק איתכם בחובות..
החיים דינמיים וצריך לקחת הכל בחשבון ולהיות מוכנים לכל אופציה,הרבה אנשים נשארים לעיתים לבד בדירה בלי מקור פרנסה-אחרי שפיטרו אותם,או אנשים שהיו בחברה ופשטו רגל,ובמיוחד אנשים עצמאיים שהעסק שלהם לא מרוויח יותר ואז החוזה ממשיך ואין להם איך לשלם..
באתר  BestBait אפשר למצוא מידע על בניה,תמ"א 38,נדל"ן ועוד..


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

עוד מאמר בעניין
לקנות או לשכור דירה:
http://www.financialzone.co.il/rent_vs_buy.html



משכנתא