23 באוגוסט 2010

קעקועים-לעשות או לא לנסות?

מאז ומתמיד לעשות קעקוע היה נראה לי כמשהו מסוכן וכואב ובכלל למה לצרוב סמלים שונים על הגוף בתקופה מסויימת שיכול להיות שבגיל 80 אני בכלל אתחבר למשהו אחר..
עשיית קעקוע אמיתי היא בהחלט משהו שחייבים לחשוב עליו פעמיים כי זה משהו שהוא לכל החיים ולהוריד אותו בהמשך יכול להיות מסוכן וקשה יותר מאשר עשיית הקעקוע עצמו.
החלטתי לכתוב לכל מי שהחליט להשתגע כמוני ולעשות קעקוע.
אז בשבוע שעבר קמתי בבוקר הלכתי ללימודים בשיעור ראיתי על אחת הבנות קעקוע יפה על הכתף והחלטתי שגם לי בא לעשות!
בסוף השיעור נסעתי עם חברה לסטודיו לקעקועים בדיזינגוף סנטר ,כשהגענו קיבלתי חוברת עם עשרות דוגמאות גדלים,צורות,צבעים באמת נראה ממש כמו יצירת אומנות.
בעוד אני מסתכלת ובוחרת קעקוע חברה שלי אומרת שאני משוגעת ויש לי עוד זמן להתחרט,ברור שלא התחרטתי..החלטתי לעשות קעקוע קטן במקום שלא ממש רואים,קעקוע שיהיה סימן לתקופה מסויימת שעברתי בחיים שלי כמו נקודה בסוף משפט ..
בחרתי קעקוע של חתול קטן וחמוד ובחרתי לקעקע אותו בקרסול ברגל ימין.
תורי הגיע והמקעקע אשר כל גופו קעקועים יצא ושאל מי הבא בתור,כולי רעדתי ופחדתי בכל זאת קעקוע זו צריבה של צבע מתחת לשכבת הדרמיס של העור וזה ממש כמו פצע עבור הגוף.
נכנסתי לחדר ורק הרעש של המחט החשמלית חירפן אותי,חברה שלי נכנסה בעודה מנסה לשכנע אותי שזו טעות איומה,הפשלתי את הטייץ ואמרתי יוצאים לדרך..
חצי שעה ויש לי קעקוע חדש !! אי אפשר לומר שזה לא כואב אך זה נסבל..קצת אדום קצת צורב,אך לשים משחה וניילון על הפצע כמה ימים כדי שלא יצבור חיידקים.
חברה שלי שהייתה בסטרס רציני התלהבה מהקעקוע שלי ופתאום היא אמרה לי לחכות כי גם היא רוצה קעקוע קטן :)
מי היה מאמין שאני בחורה יחסית סגורה ומעט ביישנית הייתה עושה קעקוע שכזה..? מי יודע אולי בעתיד אני אעשה עוד כמה.
אך כמה דגשים למי שרוצה לעשות:
חישבו טוב על הקעקוע,ואם כבר החלטתם בתור התחלה תעשו מיני קעקוע כדי להרגיש את תגובת הגוף-לא תמיד היא מיידית..
בחרו בסמל שאתם יודעים שתמיד תאהבו..
למשל: אחד המקעקעים סיפר לי שהוא כל כך אהב את חברה שלו ועשה את האותיות של השם שלה..במקום די בולט,ואז הם נפרדו,אין ספק שתהיה לו אחלה מזכרת ..אך לא זו המטרה.
לדעתי קעקוע הוא אומנות ועדיף לבחור צורה של בעל חיים,פרח,או כל דבר שהוא לא משהו זמני.

איך עושים קעקוע? לאחר שישבתם והתייעצם על הקעקוע שאתם רוצים, תתבקשו לשכב על המיטה ולבחור את מקום הצריבה. המקעקע יצייר בעט מיוחד את הקעקוע ולאחר מכן יעבור עם המחט על הציור שעשה.
חשוב לדעת-קעקועים שחורים לוקחים פחות זמן ופחות כואבים כי שכבת הצבע היא אחת ואין צורך להשתמש בצבעים נוספים. ככל שיש יותר צבעים והקעקוע יותר גדול כך זה ייקח יותר זמן והצבע יחדור יותר פעמים לשכבת הדרמיס.
לאחר ביצוע הצריבה ישימו לכם ניילון על הקעקוע כדי למנוע זיהום חמשך כמה שעות.
מומלץ לשים משחה אנטיביוטית כדי למנוע כניסת חיידקים וזיהום הפצע.

ישנם קעקועי חינה שהם מצבעים טבעיים שאינם מזיקים ואינם חודרים עמוק לשכבת העור,לכן מי שלא בטוח יכול ללכת ולעשות קעקוע חינה,רק שההבדל הוא שזה מחזיק לכמה ימים בלבד..

מהם הסיכונים? בכל זאת אנחנו עושים לעצמנו פצע בעור,שכבת צבע זרה חודרת לדם וכן כמו בכל דבר יש סיכונים של סרטן העור,זיהומים,נפיחויות,גירודים,אלרגיות לחומר.
יש להבין שחשיפה מוגברת לשמש במיוחד בימים הראשונים עלולה לגרום לסרטן ואף לדהיית הקעקוע במשך זמן רב.

מי שהתחרט ובא לו להסיר את הקעקוע שיידע שזה פי 2 כואב בעור וגם בכיס..השיטות הנפוצות הן:הורדת קעקועים בלייזר,ניתוחים להסרת קעקוע,ועוד..
כמובן שאף אחד לא יכול להבטיח שלא תישאר לכם צלקת במקום שהוסר הקעקוע..

בהצלחה !

אין תגובות: