20 באוגוסט 2010

רפואה משלימה או קובנציונלית?

כשאנחנו לא חשים בטוב תמיד אנחנו מחפשים פתרון מהיר לכאן ועכשיו.מכיוון שאף אחד לא אוהב לסבול לזמן ממושך תמיד הפתרון המיידי מסתכם קודם כל בכדורים כדי להשתיק את סימפטום הכאב ואם זה לא עוזר אנחנו הולכים לרופא משפחה.
רופא המשפחה לא תמיד יכול לעזור מכיוון שבקופות החולים יש אמצעים מוגבלים לבדיקות ואז תקבלו הפנייה לבדיקה וזאת על פי המקרה שתיארתם לרופא.
אם אתם חשים ברע ולא יכולים לחכות סביר להניח שתקבלו הפנייה למיון ושם תעברו סדרת בדיקות מקיפות וגם לא תמיד ימצאו לכם משהו.
הדבר הראשון שעושים שנכנסים למיון זה בדיקת לחץ דם,בדיקות מעבדה שכוללת ספירת דם כדי לראות האם התאים שלכם תקינים,ולאחר מכן הפנייה למחלקות השונות.
חשוב לדעת (מנסיון רב שלי) שבמיון הרבה פעמים לא רופאים הם אלה שבודקים אתכם אלא מתלמדים שבאו לעשות את סטאג' הרפואה שלהם..
קרו הרבה מקרים בהם האבחנות לא היו נכונות ואנשים עברו ניתוחים ,קיבלו טיפולים שממש לא היו טובים להם. ואף החמירו את המצב.
ברוב הפעמים שתלכו למיון אחרי כל הבדיקות יתנו לכם כמה כדורים וימי מנוחה ואם יש לכם איזשהי מחלה שמתפתחת ועדיין לא התפרצה (כמו אפנדציטיס) אז אף אחד לא יראה זאת..
חשוב לדעת שכל כדור או אנטיביוטיקה שתקבלו לא יעזרו לכם להחלים אלא רק ירגיעו את הכאבים באופן זמני ,אם הגוף שלכם הגיע למצב של כאבים וחולשה כנראה שאתם בחוסר איזון מאישזהי סיבה וכמובן ששום אנטיביוטיקה או כדור יכולים לשפר את המצב (רק באופן זמני)
מה שהאנטיביוטיקה עושה זה להחליש את המערכת החיסונית של הגוף,ובעצם העובדה שהגוף מבריא עם כימיקלים ולא בדרך טבעית בפעם הבאה שהמחלה תתפרץ היא תהיה חמורה וקשה יותר,וכך גם תגובת הגוף להשפעת האנטיביוטיקה ,ככל שמשתמשים בכלל בכימיקלים ,כדורים,בצורה מסיבית יותר כך הגוף מגיב פחות טוב ומושפע מהם פחות בכל פעם ופעם..

המטרה של הרופאים זה לתת לכם כמה שיותר בדיקות וכדורים ,יש להם אינטרס ברור בעניין ולכל רופא יש הסכם
עם חברת תרופות אשר נותנת לו אחוזים על נתינת מרשמים או הפנייה לבדיקות..
גם אני הייתי שם מצאתי את עצמי בבדיקות לא נעימות באשפוזים אשר לא עזרו לי ואף החמירו את הבעייה.
עד שיום אחד מאסתי בכל הדברים הלא נעימים והחלטתי לפנות לרפואה המשלימה.
החלטתי ללמוד נטורופתיה במכללת מירב כדי שאוכל לעזור לעצמי להבריא בצורה טובה יותר ובריאה יותר.
אין ספק שצריך הרבה סבלנות כדי להבריא,ויש להבין שאמנם אם עכשיו לא מרגישים טוב לא תמיד יימצא פתרון מיידי ברפואה האלטרנטיבית שכן החלמה בדרך טבעית למרות שהיא טובה יותר היא לוקחת זמן רב יותר ודורשת סבלנות.
אך במקרה הזה אני יכולה להגיד לכם שהסבלנות משתלמת מאז שהתחלתי לטפל בעצמי בדרך טבעית אני בהרבה פחות מוצאת את עצמי בבתי חולים או לוקחת כדורים כמו שהייתי לוקחת פעם.
אני לא אומרת לשלול מראש בכל מקרה את הרפואה המערבית אין ספק שלפעמים פתרונות ניתוחיים,עירויים,התעלפויות,ודברים שדורשים טיפול מיידי נצטרך להגיע לטיפול ,אך תמיד לפני שאתם הולכים להכניס רעל לגוף שלכם תנסו לבדוק מהם האפשרויות האלטרנטיביות.
שיטות רבות כגון: דיקור סיני,שיאצו,פרחי באך,עיסוי רפואי ,רפלסולוגיה,ועוד יכולים לעזור לכם להגיע לאיזון גוף ונפש וכך למנוע התפתחות של מחלות בעתיד.

ד"ר אדוארד באך שפיתח את 38 התמציות מפרחים אמר ש"נפש בריאה חיה בגוף בריא" ושאם אחד מהם לא מאוזן הגוף יראה את זה בצורת מחלה.
שילוב של חיים בריאים ובחירת הדרך הנכונה לנו יכולה לעזור להיות בריאים ושלווים,חשוב לעשות מה שטוב לנו ולא לאחרים,לא לעשות משהו "כי כולם עושים" וללכת אחרי העדר,כל אחד צריך לעשות את מה שהנפש שלו רוצה ומרגישה .

באך אמר שאחד הדברים שגורמים לחוסר איזון הוא התנגדות לנפש שלנו ,אנשים שלא הולכים בייעוד אשר הוגדר עבורם לא יהיו מאוזנים,אנשים אשר קובעים לעצמם מטרות חומריות ושוכחים לתת קצת יחס לנפש,לרוגע יוצאים מחוסר איזון וככל שזה ממשיך יותר ויותר קשה לצאת מהמצב הזה.
הרבה אנשים במצבים נפשיים מסויימים בוחרים ללכת לפסיכולוג או פסיכיאטר וגם פה הפתרונות הם תרופתיים ,כלומר כדורים שהם מעלים את רמת הסרוטונין במוח (הורמון שמשפיע על מצב הרוח) ובעצם "עובד" על המוח שהכל בסדר ורגוע,החסרון של זה הוא שכדורים כאלה מדחיקים את הרגשות שאיתם צריך להתמודד ובעצם אנחנו הופכים למחסן של רגשות שהודחקו וככל שיותר רגשות נדחקים לשם יש צפיפות של מקום שגורמת לנו לעומס נפשי גדול יותר בסופו של דבר..
דווקא פה שזה לא עניין של חיים או מוות הייתי ממליצה לבחור בטכניקות מתחום הרפואה המשלימה כדי להגיע לאיזון גוף ונפש.

פרחי באך למשל הם פתרון מדהים למצבים נפשיים שאנשים נמצאים בהם ורוצים לעשות שינוי..פרחי באך מרגיעים ובעצם עוזרים להעלות את הרגשות והמחשבות אותם הדחקנו כל השנים אל התת מודע ועוזרות לנו להתמודד איתם בצורה טובה ובעצם לשחרר את הרגשות השליילים אשר היינו מושפים מהם עד עכשיו.
זה הרי ידוע שאנחנו מעוצבים לפי החוויות שעברנו כילדים,ולעיתים אנחנו מוצאים את עצמנו כמבוגרים אחרי גיל 30 ,40,מגיבים כמו ילדים בני 3 ,4 וזה כי לא פתרנו והתמודדנו עם הדברים אשר עברנו.
מומלץ לשלב את הטיפול בפרחי באך עם טיפול נוסף כמו הילינג,שיאצו,דמיון מודרך,או כל טכניקה אחרת שעושה לכם טוב.
גם פה דרושה סבלנות אין מה לעשות,אין קסמים ברפואה משלימה אם מישהו מבטיח לכם תוצאות מהיום למחר-תחפשו מישהו אחר..כי אין כזה דבר,תוצאות נבנות בשלבים מהבסיס כלפי מעלה ואי אפשר להתחיל ישר מלמעלה..לכן מי ששואל כמה זמן צריך להיות מטופל לא יוכל לקבל תשוב וודאית בטח שלא בתחילת הטיפול..

לסיכום: צריך לדעת לשלב בין רפואה מערבית למשלימה בצורה חכמה ולבחון כל מקרה לגופו ובהתאם לחומרה..חשוב לדעת שבחירה בדרך הטבעית (גם אם היא עולה יותר) היא חכמה ,ותביא את הגוף למצב בו יוכל להחלים לגמריי ממחלות בעצמו ,וכמובן שגוף בריא ייפתח פחות מחלות..רק בריאות !

אין תגובות: