1 בספטמבר 2010

להתמודד עם סטרס מבלי להיכנס אליו,זה אפשרי

תמיד קל לנו יותר לראות את הדברים החיצוניים שבחיינו,למשל לכלוך תמיד בולט על הדברים שלנו מול העיניים ואי אפשר לפספס..אך כשהלכלוך בתוכינו אנחנו לא רואים אותו ולכן לא מנקים וצוברים עוד ממנו עד שהגוף אומר לנו "די" !
ואיך זה מתבטא? הגוף מראה על חוסר איזון  בעיקר במחלות אוטואמיניות שאלו מחלות שהגוף יוצר בעצמו כאשר לא יכול להתמודד עם העומס אשר נוצר עליו.
למשל מחלות קיבה כמו קוליטיס כיבית,IBS (תסמונת המעי הרגיז) אלרגיות שונות,חולשה ורעד בגוף,לחץ דם גבוה כל אלה יכולים להיגרם מלחץ שהגוף אינו יכול להתמודד איתו והוא נותן לנו סימני אזהרה לפני שהוא מתפשט או מחמיר.

במהלך החיים אנחנו נוטים להיגרר כמו עדר לאחר משימות שבעצם המוח שלנו מציב לנו,אנחנו רואים אנשים בסדר מאוד קבוע בחיים: לימודים,צבא,עבודה,חתונה,ילדים,נכדים.. ולעיתים אנחנו שוכחים לתת גם משהו לנפש שלנו כדי להירגע.
לא סתם המשפט "איזון גוף ונפש" תמיד מחובר כי ברגע ששני הדברים או אחד מהם לא מאוזנים הגוף יגיב לכך. קרוב לוודאי שבהרבה יותר קל לאזן את הגוף כי המידע ברור לנו ומה אנחנו צריכים לעשות..כדי לשמור על גוף בריא קודם כל צריך לקבל החלטה כמו בכל דבר בחיים ולקבל אותה עכשיו ולא "מחר" ,הדבר הבא הוא לקבוע תור לתזונאית אשר תתאים לכם תפריט תזונתי בהתאם למצב הגופני שלכם,אני ממליצה על ד"ר ברוריה טל מהמרכז לבריאות האישה ברמת אביב.
אין ספק שגוף בריא זקוק לתזונה נכונה לפני הכל,לקבל את כל אבות המזון הנחוצים לגוף,ויטמינים,וכו..
הרבה אנשים חושבים שצריך ללכת לפי פירמידת המזון, אך לא תמיד זה כך,ישנם אנשים שיש להם מערכת עיכול רגישה יותר או טפילי מעיים שהופכים את המעי לפחות סופג ממה שהיה קודם וזה יוצר רגישות יתר במעי אפילו למזונות שקודם לכן היו טובים לאותו אדם.
מומלץ לעשות מבחן רגישות למזון על מנת לבדוק למה הגוף שלנו רגיש יותר או פחות ,ובכך להפחית סימפטומים כמו גזים,בעיות עיכול,אלרגיות,כאבי ראש,חולשה וכו..מזון לא מתאים יכול לגרום לכל אלה מכיוון שקיבה שמתאמצת לפרק מזון  עובדת קשה מבחינה פריסטלטית ולכן הגוף מרגיש עייף והאנרגיות נשאבות  מתוכנו.
לאחר שהתאמתם תפריט תזונתי,השלב הבא הוא כושר גופני,זה יכול להיות בבית,בחדר כושר,בהליכה יום-יומית של חצי שעה או כל דבר אחר שכיף לעשות.
הדבר הבא הוא ניקוי רעלים מהגוף כיום יש מגוון שיטות לניקוי רעלים מהגוף,אם זה באמצעות צום מיצים ירוקים,או מדיטציות למיניהן,כושר,ממריצים את מחזור הדם ועוזרים לסלק את הפחמן הדו חמצני והפסולת מהריאות.
לא סתם אומרים לצחוק הרבה כאשר צוחקים עוזרים להורמון הסרוטונין שאחראי על מצב הרוח לעלות במוח וכך אנחנו מרגישים טוב יותר,צחוק נותן אנרגיות חיוביות ומשחרר אנדרופינים שגורמים לתחושה טובה.

עד עכשיו מנינו שיטות לאיזון הגוף ומה עם הנפש? לא פחות חשובה..לעומת הגוף שלנו שמשתנה עם השנים כשאנחנו מתבגרים (במיוחד אחרי גיל 30) אנחנו משמינים,מתקמטים,מקריחים,צומח לנו שיער שיבה..את שינויים אלה אנחנו משכילים לראות (שוב כי הם חיצוניים) ואף פועלים במהרה.נשים צובעות את השיער שלהן,ואפילו גם גברים,עושים ניתוחים פלסטיים,והסרת שיער בלייזר,מתאפרים,קונים בגדים..הולכים למספרה וכל זה כדי להיראות טוב.
את הנפש שלנו שאין ספק שגם היא עוברת שינויים אנחנו לא רואים או מרגישים כי זהו תהליך שאינו גלוי כמו הגוף שלנו שאפשר להביט במראה ולראות..

אנשים כל השנים חווים חוויות רעות או טובות ולא מתמודדים איתם לרוב ומדחיקים עד גילאים מבוגרים יחסית עד אשר הם לא מאמינים שיוכלו ליצור שינוי בעצמם כי הם רגילים "לאני" שלהם,לפעמים גם כשנכנסים למים הקרים לאחר כמה דקות מתרגלים,וכך זה גם בחיים-אנחנו גדלים הם הורים שלא תמיד ידעו איך לעזור ולעיתים הביקורת שקיבלנו מהם לא הייתה בונה ואפילו הורסת,ולכו חלקינו גדלנו חסרי בטחון..כמובן שאנחנו לא מודים בזה ולכן לא עושים את השינוי המתבקש..הרבה אנשים אומרים על עצמם שהם בעלי בטחון עצמי גבוה,אך כולנו יודעים שזה ההפך,כי אדם אשר הבטחון שלו גבוה והוא יודע את זה-לא צריך להגיד את זה לאחרים כדי שיחשבו את זה עליו..
באיזשהו שלב אנשים שמדחיקים כל החיים מוצאים את עצמם ללא יכולת לסמוך על אחרים או לתקשר איתם,בסופו של דבר הם מוצאים את עצמם אצל פסיכיאטרים או פסיכולוגים אשר גם הם גורמים להם באמצעות כדורים להדחיק את החוויות לתת מודע ,אך זו אשליה וזה פותר רק את הסימפטום ולא את התופעה עצמה.

כדי לאזן את עצמינו נפשית אחד ולתמיד צריך סבלנות ובטח שלא כדורים הם הפתרון..ישנן הרבה שיטות כיום כמו הילניג,טיפול בפרחי באך,שיאצו,דמיון מודרך,קבוצות תמיכה,ועוד הרבה דברים שאפשר לשלב כדי להגיע לאיזון המיוחל בדרך טבעית,וגם שנישאר בריאים.
אומרים שגם אימוץ בעלי חיים כמו חתולים או כלבים יכולים להרגיע ולאזן אותנו ,לתרום לגוף ולנפש.

אם יש לכם קשיים כלכליים וזה גם קורה,ידוע שרפואה אלטרנטיבית אינה זולה,אך היא בהחלט שווה,למי שלא יכול להרשות לעצמו,גם לבד אתם יכולים ליצור שינוי אם תרצו ותאמינו בכך..
אפשר להוריד מוזיקת מדיטציה\דמיון מודרך מהרשת ופשוט לשבת בחדר עם נר וריח לבנדר ולהירגע.
הרבה מאוד פעמים דיאטניות של קופת חולים אינן עולות כסף ואפשר לחסוך ולהשתמש בשירותיהן.
דבר חשוב שאפשר לעשותו הוא שיתוף ולא בפייסבוק או ברשתות חברתיות :), אלא לא להמשיך ולשמור הכל בבטן קרה משהו? אתם מרגישים עמוסים? עברתם יום קשה? שתפו את האנשים שאתם אוהבים..תוציאו ותשחררו את המטען הזה,כי הוא כבד גם אם לא שמתם לב...
כשאנחנו יוצאים מקניות יש מספר מוגבל של שקיות שאפשר להכיל בשתי הידיים נכון? אותו דבר הנפש שלנו שהיא דבר עדין..אנחנו כל יום (בניגוד לקניות שזה מיידי פעם) צוברים חוויות חדשות ולא כולן טובות,אנחנו לא תמיד בוחרים לשתף ומחליטים להתמודד לבד..
הייתה תקופה שחשבתי שאני יכולה לעזור לעצמי ולא סמכתי על אף אחד זו אחת הסיבות שהחלטתי ללמוד נטורופתיה,אך מהר מאוד הבנתי שאנחנו לא יכולים לעזור לעצמנו בהכל..כי אנחנו לא אובייקטיבים אנחנו לא יכולים לשפוט את עצמנו וקשה לנו להתמודד עם המגרעות שלנו..וזה בסדר לכן חשוב לא לסגור את עצמכם וכן לשתף אנשים אחרים בתחושות שלכם...שחררו את העומס ותראו שתרגישו יותר טוב ,באחריות !

בנוסף - אני מכינה תמציות פרחי באך בחינם ! עד סוף אוקטובר שגם עוזרות להתמודד עם מצבים שתיארתי כאן..הרבה אנשים שניסו דרכי ולא האמינו בזה בהתחלה יצרו שינוי לטובה,ובהרבה יותר קל להם..יכולה לשבת ולהסביר למי שרוצה עוד מידע..

אין תגובות: