10 ביוני 2010

ייעוץ לתזונה נכונה ואורח חיים בריא

תזונה נכונה ופיתוח אורח חיים בריא הוא חלק בלתי נפרד מחיינו
תזונה נכונה תורמת לבריאות הגוף,לאיזון גוף ונפש וחיים טובים ומאושרים
בחיי היום יום קשה מאוד לשמור על תזונה נכונה בעיקר בגלל השגרה של עבודה לימודים,תמיד אנחנו לחוצים ולבסוף נכנעים לדוכן ג'אנק-פוד שאנחנו עוברים בדרכנו,כדי לחסוך זמן וכסף כי ברור שמזונות מהירים כשמם כן הם -זולים,נגישים,וגם טעימים,נכון שאין כמו פיצה,או מקדונלדס,אך צריך לזכור שהחסכון בזמן הזה עלול להביא לבזבוז זמן בעתיד וזה מדוע? כי אם נמשיך ונאכל מאכלים לא בריאים,וגם נהיה לחוצים ולא מאוזנים הבריאות שלנו תידרדר ולא נרגיש טוב ואז נצטרך למצוא זמן ללכת לרופאים.
לכן אני תמיד אומרת שצריך להקדים תרופה למכה.

הפתרון הכי זול ובריא במקרים כאלה הוא להכין אוכל בבית ולקחת לעבודה,מאז שאני עושה את זה(בערך שנה) אני חוסכת לפחות 200 ש"ח בחודש ולא קונה שטויות בקיוסקים ובדוכני המזון המהיר בקניונים ,והרווח פה כפול מכיוון שאני גם מכינה לעצמי אוכל בריא שאני גם אוהבת.
אנשים רבים קונים גם לבית אוכל מתועש,ומה זה אומר? אמנם זה לא נחשב לג'אנק פוד אך בהחלט יש רכיבים שלא תורמים לבריאות הגוף,אני מדברת על חומרים משמרים למיניהם שיש במאכלים,צבעי מאכל,מייצבים,אוכל מטוגן,סוכר,קמח לבן ועוד הרבה רכיבים שעלולים לגרום לנו לפתח בגופינו התרבות של טפילים כגון פטריית קנדידה.

אני אימצתי לעצמי אורך חיים נכון הכולל קניות בסופר טבע של עדן מרקט ,אך לא חייב לקנות בסופר טבע המחירים לא תמיד מתאימים לכל לקוח,ואין ספק שקנייה שם יכולה להסתיים ב700 ש"ח בקלות
גם בסופרים הרגילים יש מחלקות של טבע או מוצרים של "הרדוף" למשל שהם בריאים יותר ויש להם פסטות מחיטה מלאה,מוצרים עם סוכר פירות או סוכר חום,קורנפלקס ללא סוכר,עוגיות בריאות,ביצים אורגניות ועוד..
בדרך כלל המחירים זולים יותר במקומות הללו,חצי חינם למשל הוא מקום מאוד זול..

הדבר או יותר נכון השאלה החשובה ששואלים אותי זה איך לדעת מה לקנות?
קודם כל חשוב לקרוא על האריזה את הרכיבים,נכון שאנחנו תמיד מגיעים לסופר ואנחנו חסרי סבלנות ורוצים כבר להגיע לקופה,אבל חשוב ועדיף לחכות כמה דקות מאשר לחכות בתור לרופא אם נרגיש לא טוב.
חשוב לראות שאין חומרים משמרים או צבעי מאכל,ורצוי להמנע ממאכלים מטוגנים או עתירי סוכר,רצוי לבחור במוצרים מקמח מלא וסיבים תזונתיים שנותנים לגוף ערך תזונתי טוב יותר ובריא

בנוסף מומלץ ללכת לתזונאית קלינית על מנת שתכין לכם תפריט בהתאמה אישית כולל השלמת חוסרים של ויטמינים במידת הצורך.
אני ממליצה לכם לקבוע עוד היום תור לד"ר ברוריה טל דיאטנית קלינית בעלת תואר BA.C במדעי התזונה וכן M.Sc ו- Ph.D בביוכימיה ותזונת האדם .
אם אתם חובבי עיתונים ומדורי בריאות תוכלו לקרוא בעיתון ידיעות אחרונות "זמנים מודרניים" טור שברוריה טל כותבת בנושאי בריאות ותזונה.
ברוריה טל כתבה את ספר "דיאטת הצירופים" אשר מלמד כיצד לשמור על משקל נכון ולרדת בצורה הנכונה מבלי לפגוע בגוף.
ברוריה טל עובדת ומקבלת במרכז לבריאות האשה ברמת אביב ,מומלץ לעשות אצלה מבחן לבדיקת רגישות למזון כדי שתוכלו לדעת לאיזה מזונות הגוף שלכם רגיש ולאיזה פחות,וכך תוכלו לקבל תפריט תזונתי עשיר שיעניק לכם אורח חיים בריא ומאוזן.
עוד על ד"ר ברוריה טל ופעילותה בתחום הבריאות תוכלו לקרוא באתר האינטרנט שלה טל הבריאות.

רק בריאות !

אין תגובות: