6 ביוני 2010

איך לסיים קשר בצורה יפה?



לסיים קשר ארוך טווח זה לא קל במיוחד לאחר כמה שנים ביחד.
לעיתים אנחנו נשארים ביחד מתוך הרגל או רגש שנשאר לנו בלב כלפי האחד שיצאנו איתו.
כשאנו מושכים את זה עוד ועוד מבלי לשוחח על הדברים שמפריעים אני מייצרים מן כדור שלג שמתישהו יתחיל להתגלגל ואז הריב יהיה קשה יותר.
כאשר אנחנו כבר כעוסים ואין לנו כח להתמודד אנחנו מוצאים דרכים חלופיות כדי לסיים את מערכת היחסים,יש כאלה שנעלמים,יש אנשים שפוגעים בנו כדי שנבין את הרמז,יש כאלה שממשיכים להישאר איתנו בקשר ומשדרים לנו שאנחנו לא רצויים ,מסננים שיחות ,לא משקיעים בקשר,ומצפים שאנחנו נהיה "החכמים" ונסיים את הקשר בעצמנו.
אל תיקחו את כל זה כרמז לפרידה,ישנם כאלה שמתייחסים כך כי אין להם דרך תקשורת אחרת שהם מכירים,או שהם פשוט מתוסכלים מדברים אחרים שהם עוברים בחיים והם מוציאים את זה על מי שהכי קל להוציא את הכעסים-עלינו.
לעיתים הפירושים שאנחנו נותנים הם מוגזמים או לא נכונים לכן כדי לא לנחש כמו בלוטו (פה אין זכייה אלא הפסד) רצוי לדבר.


אם החלטתם להיפרד ולא משנה מה הסיבה,גם אם אתם כועסים ובא לכם לפגוע,חישבו שוב-האם אתם הייתם רוצים שייתייחסו אליכם בצורה פוגעת? דברו בצורה מכובדת עם בן הזוג שלכם (גם אם עוד כמה דקות הוא יהיה האקס) בכל זאת בחרתם באדם הזה לחיות איתו ולהיות איתו וכנראה שהיו לכם סיבות טובות ואם זה לא הסתדר במשך השנים לא קרה כלום ואפשר לסיים יפה.


אני מאוד מאמינה בשיטת "המשוב" וזה עובד כך גם שעושים סטאג' בלימודים ,אם הסתיים הקשר חשוב לשבת ביחד ולהגיד אחד לשני מה הפריע ואיפה טעינו,וזאת על מנת שנוכל להפיק לקחים וללמוד לקשרים הבאים,וזה תקף לשני הצדדים,ברגע שמדברים ומשתפים אחד את השניה אפשר מייד להרגיש תחושת הקלה ושחרור,לעיתים כאשר אנחנו בזמן מערכת יחסים לפעמים אנחנו "מדלגים" על דברים ולא מדברים מתוך חוסר אנרגייה או רצון כאשר רבים יתר על המידה,לכן זו יכולה להיות מן סגירת מעגל כאשר מוציאים את הדברים.


פסיכולוגים וגם מרפאים אלטרנטיביים בשיטות עבודותיהם מאמינים שלאגור דברים שליליים לא עושה טוב לגוף,ושהדברים עלולים לצאת החוצה כאשר זה לא הזמן המתאים וגם על האנשים הלא נכונים,ככה גם נחסוך לעצמנו טיפול בעתיד כדי הוריד את "המטען" אשר סחבנו במשך השנים.
אומרים שלא טוב לשרוף קשרים ותמיד טוב לסיים דברים ברוח טובה ובצורה מכובדת כי אנחנו אף פעם לא יודעים מה יהיה בעתיד.


כשאתם בוחרים בהתנהגות מסוימת כלפי אדם שאהבתם חישבו אם הייתם רוצים לקבל את אותו היחס ,והתנהגו אל אחרים כפי שהייתם רוצים שיתייחסו אליכם.
זכרו שהאדם שהייתם איתו לא נביא ולא יכול לקרוא את המחשבות שלכם ולדעת מה עובר לכם בראש,ואם אתם מקבלים קריזה ומחליטים פתאום להיעלם זה לא הוגן כלפיי הצד השני שאין לו מושג מה קרה ולמה הדברים התגלגלו כך.
חשבו טוב אולי כרגע אתם מרוצים מעצמכם כי "נקמתם" באדם שכביכול פגע בכם אך עם הזמן ,ייתכן שתרגישו רע שכך פעלתם,ותבינו שאולי האדם הזה לא באמת רצה לפגוע ולעיתים שאנחנו כועסים אנחנו פועלים בצורה לא הגיונית.


בחרו זמן ומקום שקט לדבר וגם אם תיפרדו באופן סופי אל תראו את השיחה כ"בזבוז זמן" אלא כעוד שיעור בחיים שיעזור לכם להתמודד טוב יותר עם מערכות יחסים.
אנחנו בני אדם וקורה שטועים,אך ברגע שמדברים ומבהירים את הדברים התחושה היא הרבה יותר טובה ולא נצברים אצלנו תחושות של תסכול שעלולות להביא את הגוף בסופו של דבר לחוסר איזון.


דרך נוספת להעביר את הרגשות שלכם היא כתיבת מכתב,כן מכתב פרידה יכול להיות דרך טובה למי שקשה לו להתמודד עם שיחה פנים מול פנים.מכתב שבו כתובים כל הדברים הטובים והסיבות שבחרתם לסיים את הקשר בגללן ,ותלכו על הדרך החיובית להצגת הדברים ולא דרך קללות,ירידות..תשאירו פתח לשמירה על ידידות זה יכול להיות דבר נפלא (כל עוד אין לכם חבר חדש)
כל דרך תקשורת שתבחרו היא טובה ,רק אל תשאירו את האדם שהיה איתכם באפלה ,במצב לא ברור כי זו תחושה לא טובה..
תהיו בוגרים ,ואם בן הזוג שלכם לא כזה –תשמשו לו דוגמה


זכרו שמערכת יחסים היא תחום אחד בחיים,ואם נברח מכל דבר שקשה להתמודד איתו לא נהיה חזקים כדי להתמודד עם דברים קשים יותר בעתיד ,סביר להניח שאולי אחת הסיבות שנפרדתם זה אולי חוסר תקשורת,לכן לפחות בסיום הקשר עשו זאת למען עצמכם,וסיגרו את המעגל בצורה יפה.


תמיד תחשבו ותנסו להיזכר למה אהבתם את האדם הזה-ואז לא תוכלו לפגוע בו ..


בהצלחה !


אין תגובות: