29 במאי 2010

ריפוי קנדידה באמצעות נטורופתיה

אין ספק שאורח חיים בריא ותזונה נכונה ללא סטרס חיוניים לבריאות גופינו.
כאשר יש חוסר איזון אם זה תזונה לא בריאה,אכילת ג'אנק פוד,אכילת מתוקים ושתיית משקאות מוגזים,צריכת סוכר מוגמת ועוד,הסיפטומים מתבטאים בדרך כלל בקיבה שלנו.
בעולם המערבי רבים אוכלים אוכל שאינו בריא מכיוון שהוא נגיש,זול,ומהיר (פאסט-פוד)
כשאנחנו יוצאים לקניון  או לבילוי אנחנו יושבים במתחם האוכל ומתלבטים אם להזמין מקדונדל'ס פיצה,אוכל סיני,שווארמה ועוד רבים ודומים.
זה בסדר לאכול ג'אנק מידיי פעם אך לא כאורח חיים בריא ומאוזן .
הסיפור האישי שלי דומה מאוד לאכילת אוכל לא בריא עם השנים,ואורח חיים מלא בסטרס .
שילוב לא נכון של חיים כאלה הביא אותי לתקופה מסויימת של מחלות קיבה בעיקר.
התחלתי לסבול מסיפטומים של כאבי בטן,כאבי ראש ובחילות,ואפילו לא יכלתי ללכת לעבודה כי מצבי היה כ"כ רע מצאתי את עצמי בבתי חולים מידיי שבוע,עושה בדיקות מקיפות הולכת לרופאים אשר לא מוצאים משהו ממשי ובנתיים רק דוחפים לי מרשמי תרופות.
לאחר ייאוש רב החלטתי לנסות את הרפואה האלטרנטיבית וקיבלתי המלצה על ד"ר לתזונה ד"ר ברוריה טל שעובדת במרכז לבריאות האישה ברמת אביב (זה מתאים גם לגברים רק המקום נקרא כך)
עוד לפני שהגעתי אליה היא ביקשה ממני לעשות בדיקה מיקרוסקופית של טפילי מעיים והתגלה שיש לי פטרייה בשם קנדידה ,אחוז ההתפשטות של הפטרייה במעי של היה כ"כ גדול שלא פלא שכל כך סבלתי..יש לציין שהרופאים בבתי החולים לא האמינו בהימצאות פטרייה כזו בתחום הרפואה.
באתר YNET התפרמה כתבה בנושא קנדידה והיא מסקרת בקצרה את נושא הקנדידה בגוף האדם.
לאחר הבדיקה ניגשתי למרפאה של ד"ר ברוריה טל וקיבלתי תפריט תזונה בהתאמה אישית,כולל תרופות צמחיות לקטל הקנדידה למשך תקופה.

אז מהי בכלל קנדידה ולמי יש אותה?
קנדידה היא פטרייה מעין חיידק ששוכן בפלורת המעי של כל אחד מאיתנו ,כאשר אנחנו מאוזנים ואוכלים בריא הקנדידה "ישנה" בשקט ולא תפריע לנו לחיות .
קנדידה היא חיידק לכל דבר כמו הליקובטר פילורי למשל,אך אם גופינו בריא ויש בו אחוז "חיידקים טובים" הם ינצחו את החיידקים הרעים שבמעי.
ברגע שחוסר האיזון במעי מופר הקנדידה מתחילה להתפשט ולהשפיע על גופינו ואז המצב מתהפך וריכוז החיידקים הרעים הוא גבוה יותר.

איך אני אדע אם יש לי קנדידה? (מהם הסיפטומים)
המלצה שלי היא להיבדק חד וחלק ,לעיתים סיפטומי מחלה מסויימת דומים מאוד לאלו של הקנדידה ולא בהרכח זה אומר שיש לכם התפשטות קנדידה בגוף.
מומלץ להתייעץ עם דיאטנית קלינית מומחית אני ממליצה בחום על ד"ר ברוריה טל מומחית לתזונה ולמדה מיקרוביולוגיה שזה חקר מזהמים והשפעתם על הגוף . 
אם אתם גרים במרכז מעבדת מזור בפתח תקווה עושה בדיקות להימצאות חיידקים כמו קנדידה וחבריה במעי והתשובה בדרך כלל מהירה-לאחר יום.
גם אם אין לכם קנדידה אני ממליצה לקבוע אצל דיאטנית כדי להתחיל אורח חיים בריא ולמנוע התפשטות חיידקים מזיקים במעי.
תדמיינו מקום מלוכלך שלא נוקה זמן רב-נוצר בו עובש או פטריות ,ברגע שנביא את החומרים הנכונים לניקוי העובש יעלם בהדרגה.וכך זה עובד בדיוק בתוך המעי שלנו.


מה צריך להדליק לי נורה אדומה?
  • כל שינוי במצב מערכת העיכול שלכם כאבי בטן חריגים,דימומים,מעי עצבני ,עלול להצביע על הישנות הפטרייה במעי.
  • אצל בנות בעיקר קנדידה יכולה להופיע בנרתיק ,זיהומים או דלקות בדרכי השתן יכולים להדליק נורה אדומה.
  • כאבים ,נפיחות ,גזים בבטן,עצבנות יתר,עייפות,מתח ,ורצון רב לאכילת מתוקים כל אלה יכולים להעיד על הימצאותה של הקנדידה
  • מצב רוח ירוד,חוסר ריכוז (שלא היה קודם) ,חושק חשק לעשות דברים,תחושת כבדות ופחד לצאת מהבית
  • חולשה פיזית גופנית,כאבי ראש סחרחורות.בחילות,הקאות.
  • יובש בלשון הוא תופעה מובהקת של הופעת הקנדידה כאשר היא מתפשטת לגרון,ועלולה ליצור הפרשות וריפלוקס כלפי מעלה,כתוצאה מכך יכולים להופיע פצעים על הלשון ובתוך הפה.
  • עייפות ורצון לישון,צמרמורות וגוף חלש

    מה הגורמים לקנדידה?
  • תרופות והרבה כדורים ! כן כל הכדורים שהרופאים נותנים לכם עלולים לפגוע בפלורת המעי וליצור התפשטות חיידקים (לא רק קנדידה) במיוחד שימוש באנטיביוטיקה ללא היכר,ככל שאנו משתמשים יותר באנטיביוטיקה הגוף שלנו פחות חסין למחלות ופחות מגיב לשימוש בה . מה שזה אומר שנצטרך לקחת מינונים גדולים יותר בפעם הבאה שנחלה במחלה כלשהי וככל שנצרוך יותר אנטיביויקה היא פחות תשפיע וגופינו ייחלש עם הזמן. חשוב לדעת ששימוש נרחב במיוחד באנטיביוטיקה מחליש את המערכת החיסונית (עזרת האנטיביוטיקה נקודתית בלבד!)  לכן מומלץ לקחת תוסף תזונה כלשהו המכיל חיידקים פרוביוטים שהם בעצם חיידקים "טובים" אני לוקחת BIO פימייל של סופרהרב. תוסף זה מגדיל את כמות החידיקים הטובים ועוזר להילחם במזיקים השונים. כיום במוצרי יוגורט למיניהם יש תוספת של חיידקי BIO אשר עוזרים לסילוק מזיקים ומגינים על פלורת המעי שלנו לדוגמא: יוגורט "אקטיביה" יופלה 360  שהוא גם דל בסוכר ובלקטוז למי שיש לו רגישות לחומרים אלה (לקטוז הוא סוכר החלב)
  • לקיחת גלולת למניעת הריון במשך תקופה ארוכה-ההורמונים שבגלולות מגבירים את הסיכוי לקנדידה לכן רצוי להימנע בשימוש בהם במידה ויש לכם פטרייה.
  • צריכה מופרזת של קמח לבן,אלכוהול,וסוכרים ,הפטרייה אוהבת את המזונות הללו והם עוזרים לה לגדול עוד יותר ,לכן בתקופת ההבראה מקנדידה יש להימנע בכלל מאכילת סוכרים למיניהם,אני למשל עברתי לסוכר פירות שנקרא פרוקטוז שהוא חד סוכר שבריא יותר לגוף.
  • מתח! הרבה סטרס עלול להגביר את הסיכוי לקנדידה ,לכן בנוסף לתזונה נכונה מומלץ לשלב טיפול מרגיע כלשהו כדוגמת שיאצו,הילינג,עיסוי,יוגה,טאי-צ'י ועוד.
מה אסור לאכול בזמן הקנדידה?
  • מזונות שמכילים סוכר,קמח לבן,פירות,חומרים משמרים,מייצבים ומזון תעשייתי במיוחד כזה שמטוגן ועלול להכביד על החלמת המעי.
  • כל מה שמכיל שמרים או פטריות כי בסיס הקנדידה הוא שמרים ,לכן אסור לאכול פיתות למשל.
  • אסור לשתות משקאות אלכוהולים או מוגזים
מה מומלץ לאכול בזמן הקנדידה?
  • מוצרי חיטה מלאה ,לחם שיפון (רצוי ללא שמרים וסוכר)
  • פחמימות: תפוחי אדמה,בטטות,אורז,אטריות מקמח מלא
  • מוצרי עוף,דגים,בשר
  • מוצרי עזים מומלצים מכיוון שהם עדינים יותר לקיבה וללא לקטוז.
  • מומלץ לקנות אוכל אורגני בריא ולא מתועש עם חומרים משמרים,צבעי מאכל,מייצבים.
במיוחד בזמן הקנדידה מומלץ לעשות בדיקת רגישות למזון  כי בזמן הקנדידה המעי שלנו רגיש יותר למזונות מסויימים וכדאי לעשות את הבדיקה ולאחר מכן לקבוע פגישת ייעוץ עם דיאטנית כדי לבנות תפריט אישי.
יש לעשות מעקב עד שיש ריפוי מלא.ולאחר מכן כל שלושה חודשים.

בכתבה הבאה נסביר מהי תזונה נכונה .


אין תגובות: