28 במאי 2010

מדריך לרכישת טלפון סלולרי נייד

רכישת טלפון סלולארי היא לא פשוטה כי מעבר לבחירת המכשיר שהכי מתאים לנו יש מגוון חברות סלולאריות אשר מחייבות אותנו למכשיר ולמסלול למשך שנה עד שלוש שנים תלוי בחבילה,רבים מאיתנו קונים בהתלהבות של הרגע לאחר תקופה שיוצאים מכשירים חדשים אנחנו לא יכולים לשדרג את המכשיר כי אנחנו מחויבים למסלול ולמכשיר מסוים שבחרנו

לכן- כיום מומלץ לקנות אצל יבואן מורשה טלפון סלולארי ללא התחייבות ,וחשוב לדעת שעל פי החוק החדש אתם יכולים לרכוש את המכשיר שלכם היכן שתבחרו והחברות הסלולאריות יתנו לכם מסלול וזיכוי בהתאם כמו לכל לקוח אחר של חברה סלולארית
מדריך זה יעזור לכם לבחור את הטלפון שמתאים לצרכים שלכם.
נוחות השימוש במכשיר- מכשירים סלולאריים מגיעים בכמה גדלים\צורות וחשוב שהאחיזה תהיה נוחה לפני בחינת כל פונקציה אחרת,שיתאים לגודל היד ולאחוז בו במהלך השיחה בנוחות.


סוגי מכשירים (מבנה)- טלפון במבנה פשוט ורגיל אשר צג המכשיר חשוף וכך גם המקשים טלפון כזה יכול להישרט במסך כי אין לו הגנה או שהלחצנים נלחצים בתוך התיק אם שוכחים לנעול אותו בהגדרות המכשיר.יש גם יתרון מובהק לטלפונים הפשוטים והוא האפשרות להשתמש במכשיר באמצעות יד אחת בלבד.


סליידר- טלפון הנפתח בהחלקה – Slide במכשירים כאלה יש אפשרות להפעיל יותר פונקציות של המכשיר בלחיצה פשוטה או באמצעות מקשי קיצור מיוחדים אשר הוגדרו לכך ,ולהפעיל MP3 ,רדיו,מצלמה ועוד בקלות מבלי להיכנס לתפריטים הפנימיים של המכשיר


צדפה- נקרא גם FLIP מכשיר שמתקפל ונסגר וכך יש הגנה מירבית על המקשים והמסך במידה והטלפון נופל.


תכונות נוספות- היום מעבר לעובדה שהמכשיר הוא קודם כל לשיחות ,אנחנו לעיתים בוחרים סלולארי כי יש לו מצלמה איכותית נגן מוזיקה,גלישה באינטרנט,משחקים וכו'
ישנם מכשירים חכמים הנקראים סמאטרפון והם מיועדים לאנשי עסקים בעיקר ומתאפיינים במקלדת נשלפת מהמכשיר לנוחות הקלדה מרבית וממש משמשים כמו מחשב כף יד קטן לכל דבר-יומן פגישות,גלישה באינטרנט ועוד המון יישומים נוספים.בטלפונים המתקדמים יותר יש מסך מגע והיתרון הוא שימוש באצבע אחת .


תקשורת ואינטרנט- כיום רוב הטלפונים מגיעים עם אפשרות לגלישה באינטרנט-WI-FI
דור 3.5 הוא הנפוץ ביותר היום ומציע את מהירות הגלישה והעברת הנתונים הטובה ביותר,ומתאפיין במהירות של 7.2mbps בתקן GSM .
בדרך כלל כאשר תרכשו מכשיר יצרפו לכם בחברה הסלולארית גם חבילת גלישה וזאת על מנת לגלוש בעלויות זולות יותר.
אם אינכם גולשים במכשיר כדאי לברר לגבי רכישת טלפון סלולארי דור 2 בו אין בדרך כלל חובה לשים חבילת גלישה.


תקשורת Bluetooth - אפשרות אלחוטית נוספת להעברת נתונים ללא כבל המכשיר היא תקשורת BT המאפשרת לנו להעביר נתונים למשל משני טלפונים סלולאריים שתומכים בתקן זה כמו מוזיקה,תמונות,קבצים,ואפילו להעביר נתונים ממדפסת תומכת BT ,מחשב נייח,מחשב נייד לטלפון הסולרי וממנו בקלות וללא תשלום נוסף כמו שמשלמים על שליחת MMS .


זיכרון המכשיר- חשוב לבחור טלפון עם זיכרון פנימי גדול על מנת שיהיה מקום לאחסון הקבצים ולבחור במכשיר שיש לו אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון נוסף


מצלמה- כמעט בכל מכשיר כיום יש מצלמה מובנית בטלפונים הפשוטים יותר ישנה מצלמת VGA ,ובטלפונים מתקדמים יותר יש מצלמות של 3.2 מגה פיקסל ואפילו 8 מגה פיקסל למשל בטלפונים של NOKIA לצילום תמונות סטילס באיכות מצוינת כמעט כמו במצלמה רגילה עם אפשרות לזום,הגדרת מצבי צילום ספציפיים,מייצב תמונה ,ואף אפשרות לצילום סרטוני וידאו באיכות טובה בדרך כלל 640X480 פיקסלים ואף יותר בטלפונים מתקדמים.
ישנה אפשרות במגוון טלפונים גם לשיחות וידאו וממש לראות את האנשים אשר אתם מדברים אותם.


סוללה- כדאי מאוד לבחור טלפון סלולארי בעל סוללה חזקה ,חוזקת הסוללה נמדדת ביחידות mAh וככל שהוא גבוה יותר זמן הסוללה יהיה ארוך יותר.
חשוב לדעת ששימוש במצלמה,נגן מוזיקה,אינטרנט וכל יישום אחר צורך יותר סוללה וכדי לחסוך בסוללה כדאי להגדיר את שומר המסך שיפעל כל כמה שניות ,והגדרת תאורת המסך –לחלשה יותר על מנת לחסוך בצריכת הסוללה.


ממשק ותפריטים-חשוב לברר שמקשי הטלפון והתוכנה מגיעים בעברית ,לעיתים אצל יבואנים פרללים המכשירים מגיעים ישירות מחו"ל ללא התקנת עברית על המכשיר ואף יש תוספת כסף על התקנת מקשים ותוכנה בעברית.


אחריות- חשוב לרכוש מכשיר אצל יבואן מורשה אשר מעניק אחריות מלאה במידה של תקלה וחלפים מקוריים כדי לשמור על המכשיר לאורך זמן.
יש לשמור את קבלת הרכישה על מנת לקבל את ההטבות המגיעות לכם מחברת הסלולר.


וכמובן לא לדבר הרבה ! יש הרבה אזהרות לגבי קרינה שנפלטת ממכשירי הסלולר אנא היזהרו,יש אתר בו אפשר לבדוק את רמת הקרינה בטלפון שלכם לפי סוג\דגם

                                                                      טלפון NOKIA

  באתר OUTLET של אופיס דיפו אפשר למצוא טלפונים סלולרים זולים מתצוגות !

אין תגובות: