28 במאי 2010

מדריך לרכישת מסך מחשב


מסך המחשב הוא אחד המוצרים החשובים בציוד ההיקפי ,בעבר היו מסכי CRT גדולים שתופסים משטח עבודה גדול ורמת הקרינה שלהם גדולה יחסית למסכים הדקים מסכי ה-LCD.

כיום עדיין נמכרים מסכי CRT וניתן להשיגם במחירים יחסים זולים ׁ(בין 500-1000 ₪ בדרך כלל)
חשוב לקנות מסך איכותי שכן זהו מוצר שאנחנו קונים לפחות לשימוש של 3 שנים –שזה תוקף האחריות בדרך כלל,כמו כן חשוב מאוד לקנות אצל ייבואן מורשה על מנת לקבל שירות ואחריות מלאה על המוצר.
מסכי המחשב משמשים לנו לצפייה במסמכים,סרטים,משחקים,תוכנות שונות של גרפיקה ועוד.


גודל המסך - התאמה לפי צורך ושימושי המסך, אם השימוש העיקרי במסך הוא לצורך גלישה באינטרנט ואופיס ,או מסך לצרכי מזכירות גודל מסך של "17-"19 יספיק לצרכים אלה.
לסרטים באיכות טובה או משחקים לגיימרים למשחקים בתלת מימד וגרפיקה מתקדמת כדאי להשקיע במסך גדול "20-"26 ,כדי ליהנות מחוויות צפייה טובה יותר ,כיום יש מסכים שתומכים בטכנולוגיית FULL-HD ברזולוציה 1200X1920 כולל חיבור HDMI לאיכות תמונה מדהימה, במיוחד לסרטים או משחקים .ישנם מסכי מחשב שמשמשים גם כטלוויזיה ומגיעים עם שלט מתאים.


רזולוציה- ככל שהרזולוציה גבוהה יותר כך התמונה תיראה חדה וברורה יותר ,והתמונה תיראה נקייה יותר, הרזולוציה הקבועה של המסך, מספר נתון של פיקסלים שאינו ניתן לשינוי. במסכים הרחבים והגדולים יותר בדרך כלל הרזולוציה גדולה יותר, במסכים מרובעים הרזולוציה בדרך כלל 1024X1280 פיקסלים ,יחס הצפייה במסך רחב הוא 16:9 בדרך כלל,מלבד מסכים חדשים יותר שיש להם יחס צפייה של 16:10 במסך מרובע יחס הצפייה יהיה 4:3.


זווית הצפייה- במסכי LCD לעיתים שמסתכלים מצד המסך הצבעים נראים פחות טוב או לא נראים כלל לכן לפני שקונים מסך חשוב לבדוק מהי זווית הצפייה שלו בנתונים הטכניים לפחות : זווית צפייה אופקי 150 מעלות ואנכי של 130 מעלות
זווית הצפייה הסטנדרטית והמומלצת ביותר היא כ-160 מעלות ומאפשרת לצפות מכיוונים שונים במסך המחשב.


סוג המסךLCD או CRT מסכי ה-LCD הם החדישים יותר בשוק ומתאפיינים במראה דק שטוח וחסכוניים בצריכת החשמל ,מסכי CRT כמעט לא נמכרים כיום ,הם גדולים רמת הקרינה בהם גבוהה יחסית למסך LCD רגיל וצריכת החשמל שלהם גבוהה במיוחד. כמו כן הם פחות מעוצבים ויש להם פאנל פחות מתקדם וטכנולוגיה פחות מתקדמת ללא FULL-HD והחיבורים הם בדרך כלל פחות איכותיים חיבורי VGA . למסכי LCD יש את שני החיבורים DVI שהוא החיבור האיכותי יותר (לא מתאים לכל מחשב תלוי בכרטיס המסך) חיבור ה-VGA מתאים למחשבים הפחות חזקים עם כרטיס מסך פשוט ולא מתקדם למשל כמו כרטיס GeForce.


יחס ניגודיות- יחס הניגודיות הוא היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מציג. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר לתמונה המקורית. זה חשוב בעיקר למשחקים וכשצופים בסרטים. יחס הניגודיות הסטנדרטי הוא בין 1:3000 ל-1:1000במסכים הזולים יותר,במסכים החדישים יותר בין 1:8,000-1:80,000
אם השימוש במחשב הוא לגלישה באינטרנט ויישומי אופיס ודברים פשוטים יותר, יחס ניגודיות של 1:3000 עד 1:1000 יכול להספיק.
לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות כדאי לבחור ביחס ניגודיות של 1:8000 ויותר.


זמן תגובה (נמדד ב-MS) -הזמן שלוקח לתמונת וידאו במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (MS) ככול שהזמן תגובה קטן יותר ככה התמונה טובה יותר רוב המסכים הפשוטים מגיעים עם זמן תגובה של 5-8 ms והמסכים היקרים יותר שהמיועדים למשחקים,סרטים, וגרפיקה מתקדמת ,מגיעים עם Ms 2-4


חיבורי מסך- לפני קניית המסך חשוב לדעת אילו חיבורים יש במחשב –DVI או VGA במחשבים הישנים יותר אין את חיבור ה-DVI הדיגיטלי לכן לפני שבוחרים מסך מתקדם כדאי לבדוק אם המחשב מתאים למסך.
רוב המסכים מגיעים עם 2 החיבורים. אם אין את חיבור ה-DVI בכרטיס המסך אז אפשר לחבר את חיבור ה-VGA הרגיל
אם יש כרטיס מסך מתקדם עם 2 החיבורים עדיף לחבר את ה-DVI שהוא חיבור איכותי יותר שנותן תמונה טובה יותר ,יש מסכים מתקדמים יותר עם חיבור HDMI לאיכות גרפית יוצאת מהכלל,ולצפייה באיכות מעולה בסרטים,ומשחקים בתלת מימד (כמובן שזה תלוי גם בכרטיס המסך).


יכולות מולטימדיה- ישנם מסכים עם תוספות כגון מסך עם מצלמת אינטרנט עם מיקרופון מובנה ,ורמקולים מובנים שהם לא כמו רמקולים גדולים למחשב אך האיכות לגלישה ויישומים בסיסיים כמו שיחה בסקייפ או מסנג'ר- בהחלט מספיקה



מסך מתקדם LG FULL HD

אין תגובות: