28 במאי 2010

מהו ההילינג ומדוע חשוב שנטפל בעצמנו בשיטה זו ?

מהו פירוש המילה "הילינג"?
היל בא מהמילה באנגלית  "ריפוי" - HEAL שיטת ריפוי זו מבוססת על עבודה אנרגתית .
כמו בכל טיפול אלטרנטיבי גם טיפול ההילינג בא לתת משוב לבעיות פיזיות-גופניות ולעזור לנו לחזור לאיזון  גוף ונפש.
כבני אדם אנחנו נולדים חלקים ללא עבר,אך מהיותינו תינוקות יש לנו אופי מסויים,עם השנים אנחנו צוברים חוויות אם זה לטוב או לרע,ומעמיסים על הנפש ,גם מבלי לשים לב אנחנו מדחיקים את חוויות העבר שלנו ולעיתים הן ממשיכות איתנו במהלך החיים ואנחנו "סוחבים" אותן ממש כמו שקיות מהסופר,עד שכבר אין לנו כח בידיים והשקיות נקרעות.כמובן שזה רק דימוי למה שקורה לנו בגוף,כאשר אנחנו לא מאוזנים וצוברים חוויות שליליות מילדותינו אנחנו לא מתנהגים כדי שאנחנו אמורים להיות ב"אני" האמיתי שלי,אנחנו לפעמים בני 30 ופועלים בהתנהגות שלנו כמו בני 3 כי שם קרה או התרחש משהו שעד היום גורם לנו להגיב בצורה ילדותית.
ההילנג הוא לא טיפול שהוא רק בשביל הרוגע והכייף הוא טיפול עמוק הבונה את השלד מחדש מהבסיס (עובדים על הצ'אקרות) כדי לבנות לנו מחדש בסיס יציב ואיתן ממש כמו עץ,בכל טיפול "מקלפים" קליפה ועוד קליפה עד שמגיעים למי שאנחנו באמת.
רבים מהאנשים לא חושבים על האפשרות לעשות טיפול הילינג כי הם מפחדים מהתוצאות וכמובן לגלות מישהו חדש בתוכם שלא הכירו קודם או שהיה נחבא עמוק בפנים.
הרבה פעמים ייתכנו במהלך ההילינג חוויות כואבות,או תחושה רעה עקב עלייה של חוויות מהעבר,אך יש לזכור שזה למטרה וכל הפסולת שאנחנו מוציאים מהגוף שלנו מפנה מקום למשהו חדש וטוב יותר

איך מתבצע טיפול הילינג?
טיפול הילינג מתחיל קודם כל בפגישה ראשונה של מטפל-מטופל בו לומדים להכיר אחת את השני ויוצרים בסיס לאמון-זה משהו מאוד חשוב בהילינג.
המטופל מסביר מה הסיבה שהגיע לטיפול ומהם הרבדים אשר הוא רוצה לטפל בהם יותר מכל.
המטפל רושם את כל הדברים החשובים בקלסר שלו וכך בכל פגישה רואים את ההתקדמות בטיפול
מהפגישה השנייה מתחילים לעבוד,טיפול ההילנג הוא נחשב לטיפול תומך ואוהב ממש בדומה לשיאצו ,טיפול זה נעשה גם הוא על מזרון שעל הרצפה והמטפל דואג לכסות את  המטופל בשמיכה כדי שיהיה לו חמים ונעים.
אני משתמשת גם בשמנים ארומטיים של חברת "מגע הטבע" ,למשל לבנדר-מריחה על המצח והצוואר כדי לפתוח את צ'אקרת הגרון שבעצם מתקשרת ליכולת הביטוי שלנו.
האווירה בהילינג היא רגועה ושקטה ,מדליקים נר בניחוח עדין (מבער שמפזר ריח) מוזיקה שקטה של מדיטציה ,עוצמים עיניים,ומתחילים..
יש לציין שטיפול ההילנג מתחלק לשניים: שיחה בין מטופל למטפל כל כל מה שעבר עליו מהמפגש הקודם עד היום של הטיפול הנוכחי,וחלקו השני של הטיפול הוא העברת אנרגיות מהמטפל למטופל באמצעות מגע עדין מעל מקומות מסויימים בגוף.
המטופל רק שוכב וצריך להרפות את גופו ולתת להילר לעשות את העבודה עבורו.
הגוף שלכם הוא כמו מקדש ויש להתייחס אליו בכבוד ובאהבה, ההילר מנסה אתכם באמצעות דמיון מודרך וכך משחררים את כל האנרגיות שהיו תקועות כל השנים.
לפי שיטת ההילינג האנרגטמ כל אדם באשר הוא זקוק לחום ואהבה וכמובן למגע כדי לחיות בצורה מאוזנת.
מחסור באהבה כזו עלול להוביל להתפתחות מחלות בגופינו וחוסר איזון נפשי ופיזי.
האהבה שלכם אל עצמכם היא המפתח ולאחר שתלמדו להכיר את עצמכם ולאהוב תוכלו להעביר את אנרגיית האהבה גם לאנשים אחרים.
כמו שבשיאצו עובדים על מרידיאנים (ערוצי אנרגייה) בהילינג עובידם על צ'אקרות ומתחילים ממש מהבסיס לכיוון מעלה. לפי סדר מסויים.
לכל אחת מהצ'אקרות יש תדר וצבע מסויים,מטפל שהוא מוסמך ובעל נסיון יודע לחוש איזה צ'אקרה זקוקה לאיזון.

מה יקרה לי במהלך ההילנג?
במהלך ההילינג כל החוויות אשר חווינו אותן בילדותינו עד התחלת הטיפול יחלו להעלות לתת מודע שלנו לאט לאט-כל זאת כמובן תלוי בקצב של המטופל ובנושאי השיחה לפני ההעברת האנרגיות,ואז המטפל דואג לשחרר את החסימות ,ולקבל אותן מהמקום שאנו נמצאים בו עכשיו ולא ממקום שהיינו בו בעבר לפני 20 שנה למשל.ולאט לאט הפחד שהיה בתוכינו להתמודד עם דברים מתפוגג ואנחנו למדים להיות חזקים ובעלי בסיס יציב.
ההילנג יפתח בפניכם את אפשרויות הבחירה בדברים שאתם בוחרים ואחראיים עליהם,ולא מתוך בחירה שגוייה כדי להראות לאחרים "שעשיתי" או להוכיח דברים שהם לא נכונים עבורי,אנחנו למדים שהאחריות היא רק שלנו והמטפל בסך הכל מעורר בנו את זכות הבחירה לדברים שלא היינו חשופים אליהם עד עכשיו ואולי כי הדחקנו אותם או לא היו לנו כלים מתאימים להתמודד איתם.

מה התוצאות וכמה זמן צריך טיפול הילינג?
חביביי היקרים אנחנו לא במשחק מונדיאל,זו שאלה שרבים שואלים מפאת חוסר סבלנות או רצון לדעת כמה טיפולים ומתי זה יסתיים.נכון שיש פה מישור כלכלי אך קחו בחשבון שטיפול הילינג דורש השקעה ומבחינת זמנים זה כמובו משתנה מאדם אחר למשנהו,ותלוי בחווית שכל אחד מאיתנו עבר בחיים שלו.
ישנם אנשים שיש להם מתח או יום קשה והם באים לטיפול אחד,ומצד שני אנשים אשר עברו חוויות בחיים ומרגישים שהם "סוחבים" הרבה מתקשים להתמודד,וכמובן שהמצב הבריאותי שלהם נפגע עקב החוסר איזון.
אצל רוה המטופלים כמובן שהתוצאות חיוביות להפליא ,אנשים שעשים טיפול מקבלים חוזק נפשי,בטחון עצמי גבוה,רוגע,שלווה,השמחה הפנימית שהייתה חסרה קודם כי לא היה לה מקום,תחשות האמון באחרים-תחושה שקצת מתפוגגת כתוצאה מחוסר איזון,וכמובן יחבר אותנו ל"אני" הפנימי שלנו ללא מסכות או השפעה של חווית העבר על תפקודינו בעתיד.
חשוב להאמין בעצמכם ולקחת מטפל בעל נסיון אשר יעורר בכם תחושה של אמון ואהבה.

מהם המחירים?
טיפולי הילינג נעים בין 150 ש"ח -250 ש"ח לשעה עד שעה וחצי של טיפול.

מהו הצ'אקרות?
הצאקרות הן הבסיס עליהן אנחנו עובדים בטיפול ההילנג.התדרים האנרגתיים הללו הם חשובים מאוד לבריאות הנפשית והפיזית ,וכשאנחנו בחוסר איזון יש חסימות בצאקרות שהן,או מלאות מדיי או ריקות מדיי ובחוסר איזון הזה אנחנו מטפלים בהילינג. (ממש בדומה ל-YIN ו-YANG שיש חוסר או עודף וטיפול השיאצו  בא לאזן אותם)
אז נתחיל מהן הצאקרות? ואיך הן משפיעות על גופינו?

  • צא'קרת הבסיס-נמצאת באזור הפירנאום ,ישנה סיבה לשמה "הבסיס" היא הבסיסית ביותר מבין כולן והכרחית לקיום ותנועת שאר הצאקרות בגופינו ,היא בעצם עוזרת לנו להתחבר אל האדמה ונותנת לנו בטחון וציבות (אלמנט האדמה לפי פילוסופיה סינית) צאקרה זו מעוררת צורך לפעולה למעו בטחון,יציבות ,ובחוסר איזון ישנם פחדים שמתקשרים לחוסר בטחון עצמי וחוסר יציבות. כאשר צ'אקרת הבסיס נפתחת (במידה והיא חסומה) האדם נחוש ליצור קשר עם הייקום והאדמה ,מתחילים להרגיש את הרצון לחיות,לעשות,להנות,וחזרת אנרגייה אל גופינו . כשצאקרה זו אינה מאוזנת או חסומה ,קשה לנו לקבל החלטות ,אנחנו חשים כעסים לא מוסברים כאשר דברים לא מסתדרים כמו שרצינו,מנסים לכפות את רצונינו על אחרים,חוסר בטחון,דאגה מוגזמת או התעסקות אובססיבית בעבודה כדי לא לחשוב על הדברים שמפריעים לנו.

  • צא'קרת המין -נמצאת מתחת לטבור בבטן -מסמלת שינוי ,כשמה כן היא ומתקשרת למיניות שלנו ,ותכונותיה הן סקרנות,תשוקה,ייצר הרתפקנות .חוסר איזון בצ'אקרה -האדם חלש ואינו יכול לעמוד על שלו ,מבחינה מינית יש חוסר בטחון ,והדחקת רגשות כל זה עלול לגרום לחשק מיני מופחת ודיכאון. כשהיא מאוזנת יש רצון לשפר תחומים בחיים ,הנאה,חופש.

  • צא'קרת מקלט השמש- נמצאת מתחת לסרעפת ונקראת עצם הסטרנום-מתחת לגב ולפני הישבן. מקום הסקרום הוא מקום מאוד נפוץ למגע בכל טיפול אלטרנטיבי כיום,גם בשיאצו מגע היד היאנגית התומכת "יד האם" נוגעת בסאקום כדי להעניק מגע אוהב תומך ויציב בעת הטיפול. צאקרה זו האי הכח שלנו ובתוכינו והתקשורת שלנו עם האחר,בצאקרה זו יש קשר להשפעתינו על הסביבה ,כולל מעמד חברתי,והגשמת מטרות אשר הצבנו לעצמנו. תפקידה העיקרי הוא עזרה בהגשמת יעדים אלו שהצבנו לעצמנו ,ומקבלים רגשות,תשוקות ועוד.כאשר הצאקרה מאוזנת יש לנו מעיין רוגע ושלווה פנימית בתוכינו ,ואנחנו מתמודדים עם החיים בצורה טובה ובוגרת יותר ללא פחד ,וקבלת דברים פחות חיוביים בצורה שקולה וטובה.וכמובן כל הטוב הזה נוכל לחלוק עם הסביבה שלנו. בחוסר איזון לעיתים נפגע באחרים כדי להשיג את מטרותינו נהיה שתלטניים,מניפולטיבים,ופוגעים כלפי האחר. במצב חוסר איזון כזה אנחנו מודדים את עצמינו רק לפי הצלחתינו החומרית-כלכלית כי מבחינת הישגיים נפשיים אנחנו לא מצליחים אז אנחנו "נתפסים" על דברים שקל לנו לחמוק לתוכם ולא להתמודד עם המציאות. הסיפטומים של צאקרה זו הם עצבנות,חוסר בטחון,חשש,עצבנות יתר על כל אחד בסביבתינו,וחוסר יכולת להתמודד עם מצבים -שבירה נפשית. אנשים כאלה יעדיפו להתסגר לבדם ללא התמודדות עם העולם החיצוני.

  • צאקרת הלב-נממאצ במקביל ללב  ומהווה קשר בין כל שאר הצאקרות .הלב כשמו כן הוא-מהווה את מרכז האהבה,אכפתיות,נתינה,נאמנות.צאקרה זו מאפשרת לנו לפתוח את הלב ולתת את כל האהבה שבתוכו.יכולת נתינת הלב היא ללא כל אינטרס ורק מתוך רצון לאהוב ולתת  לייקום ולסוביבינו. כאשר הצ'קארה אינה מאוזנת אנחנו מפחדים ממחוייבות ומנטישה ,כאשר היא מאוזנת אנחנו רואים את כל הטוב שבאהבה ונתינה .חחסימה בצאקרה זו תקשה עלינו לאהוב את האחר ,כשאנחנו מאזנים אותה אנחנו לומדים לתת לאהוב,לסלוח.וההפך מתבטא בחוסר יכולת לקבל אהבה מאנשים ,אנחנו מרגישים חלשים,ואנחנו נותנים ומרגישים שאנחנו רוצים לקבל "בחזרה" .

  • צאקרת הגרון-מיקומה כמובן בגרון והיא מהווה את יכול  הביטוי שלנו מייצגת דימוי עצמי ,ואת התגובות שלנו וצורת ההתבטאות -אם זה צחוק,בכי.כמו שהיא מתקשרת לביטוי היא גם מתקשרת להקשבה .מעבר לתקשורת חיצונית עם הסביבה יש לכל אחד את התקשורת הפנימית עם עצמו ,ולעיתים שהאדם פועל לא לפי מה שגופו "רוצה" או מעמיס עליו מידיי הגוף מגיב בהתאם ומפתח מחלות וחוסר איזון. כשהיא מאוזנת  אנחנו נוכל להביע את רגשותינו ומחשבותינו בצורה מלאה וברורה ,האישיות שלנו בולטת ומוערכת ע"י האחרים,והבטחון העצמי שלנו גבוה,היושר הפנימי שלנו גדל ואנחנו נותנים אמון מלא באחרים. וכמובן בעצמינו. חוסר איזון של הצאקרה יגרום לתוצאה ההפוכה-חוסר בטחון וקושי בדיבור והתבטאות,פחד קהל, אומר דברים שלא מתכוון אליכם ואת הדברים האמיתיים שומר בתוכו מפחד "מה אנשים יגידו או יחשבו"? וזה מביא אותנו לביקורת עצמית יום יומית,ויש לו רצון לברוח מכל משימה כי הכל קשה לביצוע והתמודדות.

  • צאקרת העין השלישית- נמצאת במרכז המצח ממש כמו עין שלישית בין שני העיניים במצח. צאקרה זו מחברת כל אדם לאינטואציה האמיתית שממנה הוא צריך ואמור לפעול .דרך העין הזו אנחנו לומדים לתקשר ולקבל מסרים אך לא מעכשיו אלא מתקופות אחרות שהיינו בהן.אלו בעצם המקומות החווים שלנו שלא היינו מודעים אליהם עד כה כי הדחקנו אותם מעין עין נסתרת. עין זו עוזרת לנו ביצירת "כאן ועכשיו" והמציאות שאנחנו רוצים בה לחיינו .צאדרה מאוזנת מתקשרת לרחניות שלנו ויכולת דמיון טובה ,חיבור אמיתי בין גוף לנפש וזה הופך את החיים ליותר מעניינים כאשר היא נפתחת. צאקרה זו מתקשרת גם לאהבת בעלי חיים והייקום ופתיחת צאקרה זו תעניק עוד אהבה לחיים שמסביבינו  ואפילו הרגשה שאנחנו ממש יכולים לתקשר עם הייקום והחיים בו. חובר באיזון יביא לתקיעות,וחוסר אמון באינטואיציות אשר אנחנו מקבלים מגופינו ,גורמת לחוסר בטחון  מתח,ופחד מפני העתיד להגיע.

  • צאקרת הכתר-נמצאת בתוך הראש  וכשמה כן היא: המרכז בו אנו מקבלים את כל המידע ללא הגבלה של כמות ,לפי אמונה זו של ההילנג אור השמש מתחיל ונכנס מקודקוד הראש ומשם נכנס אור ואהבה לתוך שאר האיברים ,כפי שהראש גבוה יותר מכל חלקי הגוף צאקרה זו מחברת אותנו לערוצים הגבוהים ביותר  ואל השמיים.  כשאין איזון אנחנו לא נקבל את עצמנו ולא נדע להגיד את מטרותינו לא נרגיש שלמים עם עצמינו בכל החלטה שנעשה-תמיד הכל ייראה שגוי,תוצאה של זה היא שיעמום ,חוסר רצון להיות עם הסביבה כי היא משעממת ושונה ממני  ,תחושת חוסר בטחון ,והרגשה ש"כלום" לא הולך לי..
יש עוד המון מידע זה רק על קצה המזלג חברים.הטיפול נעשה לעיתים בשילוב תמציות פרחי באך לתמיכה ואיזון בטיפול.








אין תגובות: