28 במאי 2010

מדריך לרכישת מדפסת


כחלק מהיידע שלי בעבודתי ברשת אופיס דיפו העולמית ברצוני לשתף עמכם כמה מדריכי קנייה שיעזרו לכם לקנות את הציוד שהכי חשוב לסביבת הבית או המשרד.
אתם מוזמנים לשאול שאלות בכל נושא הקשור לטכנולוגיה !

איזה מדפסת מתאימה לצרכים שלנו? יש מגוון מדפסות רחב ,טכנולוגיית שונות והרבה מותגים

המדפסות העיקריות הן מדפסות הזרקת דיו,מדפסות לייזר,מדפסות פוטו (תמונות) ומדפסות משולבות הנקראות All In One
מדפסות הזרקת דיו מתאימה לשימוש סטנדרטי ביתי לכמות הדפסה ממוצעת ומדפסת לייזר מתאימה לכמויות הדפסה גדולות יותר לצרכים משרדיים או לסטודנטים אשר מדפיסים כמויות גדולות של דפים מידיי חודש.
לכן לפני שקונים מדפסת\משולבת צריך להחליט איזו טכנולוגיית הדפסה הכי מתאימה לצרכים שלנו- מבחינת עומס עבודה חודשי ,סוג ההדפסה-שחור לבן\צבע,שימושי המדפסת-או מכונה משולבת שכוללת פקס מכונת צילום וסורק.

טכנולוגיית הדפסה:
הזרקת דיו - היא הנפוצה מבין כל השאר הזרקת דיו נחשבת לאיכותית יותר ותוצאת ההדפסה יוצאת טובה יותר במיוחד בהדפסת תמונות מכיוון שראשי הדיו ממוטבים בצבע ,ישנן מדפסות עם כמה ראשי דיו 4-6 בעלי צבעים נפרדים וכך כל צבע יוצא בנפרד וההדפסה יוצאת איכותית במיוחד ממש כמו במעבדת צילום,וכך גם חוסכים בעלויות ההדפסה מכיוון שצריך להחליף בכל פעם רק את הצבע שנגמר ולא ראש דיו אחד שבדרך כלל כולל את כל הצבעים יחד באותו המיכל.
ישנן מדפסות שיש להן אופציה לראשי דיו מוגדלים –XL שהם ראשים בעלי קיבולת הדפסה גבוהה מהרגיל,בדרך כלל כפול מהראש הדיו שמגיע עם המדפסת והפרשי המחירים אינם גדולים לכן כדאי לבחור במדפסת שיש לה אופציה לראשים מוגדלים.
המחירים של מדפסות הזרקת דיו נמוכים ואפשר למצוא מדפסת איכותית שגם מדפיסה תמונות באיכות טובה החל מ-200 ₪ ,המדפסות קומפקטיות וקלות לתפעול,אך לעיתים שנגמרים ראשי הדיו החלפתם עולה כמו קניית מדפסת חדשה,לכן חשוב לבדוק את עלויות ראשי הדיו לפני בחירת המדפסת ולבדוק באילו פונקציות אולי נשתמש בעתיד ולשקול קניית משולבת שכוללת מכונת צילום,סורק באותו מחיר או בתוספת קטנה במחיר.
מדפסות הזרקת דיו נועדו לשימוש ביתי ,ולא מסיבי(משרדי) נפח ההדפסה החודשי הוא בדרך כלל עד 3,000 עמודים


לייזר- היתרון הוא עלות ההדפסה לדף היא זולה יותר מהזרקת דיו..(בערך 10-20 א"ג לדף לעומת 0.5-2 ₪ להדפסה בצבעוני במדפסת הזרקת דיו) מדפסות לייזר נועדו לשימושים משרדיים שמדפיסים הרבה ובעיקר בשחור-לבן על מנת לחסוך בעלויות ההדפסה, מחירן של מדפסות הלייזר גבוה ממחיר מדפסות הזרקת דיו אך למי שמדפיס הרבה לטווח הארוך זה משתלם. מדפסות לייזר מגיעות עם טונר ולא ראש דיו ,קיבולת סטנדרטית של טונר ראשוני שמגיע עם המדפסת הוא עד 1000 דף תמיד בכיסוי של 5% ,והטונר החדש עד 2500-3000 במדפסות הסטנדרטיות(לא משולבות)לשימושים משרדיים מסיביים כדאי לקחת מדפסת לייזר משולבת הכוללת פקס,מכונת צילום,סורק שעומס העבודה החודשי שלה גבוה יותר ויכול להגיע עד 15,000 ,ויש להן מזין מסמכים אוטומטי לדפים עד 50 דפים המאפשר להעביר פקס בקלות או לצלם כמות גדולה של מסמכים בפעם אחתישנן מדפסות לייזר משולבות צבע שמגיעות עם 4 טונרים נפרדים ,השחור בדרך כלל מספיק עד-1000 דפים והצבעוני עד 700 (חדשים)
מדפסות אלה מיועדות בעיקר לשימוש משרדי ולעסק המרבים להדפיס גם בצבע וגם בשחור ,יש לקחת בחשבון שאלו מדפסות יקרות יחסית החל מ-1700 ₪ והטונרים יקרים בהתאם אך מספיקים ליותר הדפסות.
ישנן מדפסות לייזר משולבות שהטונר שלהן מספיק עד 5000 הדפסות .לכן שווה להשקיע אם מדפיסים בכמויות גדולות מהרגיל


מדפסות פוטו-מדפסות פוטו הן מדפסות לכל דבר אפשר להדפיס בהן גם הדפסות רגילות,אך הן בעיקר מיועדות להדפסת תמונות באיכות מעבדה
הרזולוציה גבוהה במיוחד ויכולה להגיע עד 6000X1200 פיקסלים ,מדפסות אלו מיועדות לעבודה עם דפי פוטו מיוחדים,יש להן בדרך כלל מסך צבעוני על גבי המדפסת שמאפשר לנו לראות את התמונה עוד לפני הדפסתה ולערוך אותה במידת הצורך,מדפסות אלו מתאפיינות בחיבורים מיוחדים כמו חיבור למצלמה הנקרא Pictbridge המאפשר חיבור ישיר של המצלמה למדפסת והדפסת תמונות ישירות מתוך המצלמה כמו כן למדפסות פוטו יש בדרך כלל קורא כרטיסים מובנה,מדפסת פוטו כדאי לבחור עם ראשי דיו נפרדים המבטיחים איכות תמונה טובה יותר.


מדפסות LED – מדפסות חדשניות הפועלות בטכנולוגיית LED ,טכנולוגיית ה-LED עובדת כמו טכנולוגיית הלייזר ,במקום קרן הלייזר האור מגיע מנורית ה-LED ,מדפסות אלה נחשבות ברוב המקרים למדפסות חסכוניות וזולות יותר מבחינת העלויות ,והסיבה לכך היא שבמדפסות אלה יש פחות חלקים במדפסת שנעים בזמן ההדפסה .וחוסך בעלויות הייצור
ממשק הדפסה\חיבורי מדפסת-לפני ביצוע הקנייה חשוב את תאימות המדפסת למחשב האישי שיש לנו,לא כל המדפסות תומכות בכל החיבורים או בכל מערכת הפעלה,רוב המדפסות תומכות בחיבור USB 2.0 ואם יש לנו במחשב חיבור USB 1.0 המדפסת תהיה פחות מהירה..ישנם עדיין מחשבים ישנים התומכים בחיבור פרללי שזה חיבור ישן יותר,לכן המדפסות החדישות עם חיבור USB לא יתאימו למחשב כזה
רוב המדפסות מתאימות למערכות הפעלה WIN2000 ומעלה. למחשבים ישנים יותר יש לבדוק אם המדפסות מתאימות ל-98\מקינטוש שלא כל מדפסת תומכת.אפשר לבדוק זאת באתר היצרן .


מדפסות Bluetooth, WI-FI- ישנן מדפסות התומכות ב-BT וכך אפשר להדפיס תמונות למשל מהטלפון הנייד (אם הוא תומך) ישירות למדפסת ללא כבלים ,באמצעות חיפוש התקן.
מדפסות אלחוטיות מאוד משתלמות ,מכיוון שממדפסת אחת אפשר להדפיס מכמה מחשבים ואין צורך בקניית מדפסת לכל מחשב בבית.כמובן שיש צורך לבדוק שבמחשבים יש כרטיס רשת אלחוטי כדי שהמדפסת תוכל לתקשר עם המחשב,כמו כן חוסכים בכל חוטים והכבלים ואין בעיה של מקום בשולחן העבודה.
רזולוציית המדפסת(איכות ההדפסה)-במדפסת הזרקת דיו הרזולוציה בדרך כלל גבוהה יותר ויכולה להגיע עד 1200X600 DPI
להדפסות טקסטים טבלאות וכו' מספיקה רזולוציה סטנדרטית של DPI 1200X2400 במדפסת צבע. במדפסת לייזר שחור לבן -הרזולוציה תהיה נמוכה יותר בדרך כלDPI 600X 600 או DPI 1200X 1200 במדפסות המשוכללות יותר או המשולבות.
להדפסות גרפיקה\תמונות באיכות טובה עדיף לקחת מדפסת פוטו ,עם ראשי דיו נפרדים ולפחות רזולוציה של 1200X4800 DPI .
ראשי דיו\טונרים- המדפסת היא הוצאה חד-פעמית אך עיקר ההוצאה בהמשך היא על ראשי הדיו\טונרים כשבוחרים מדפסת כדאי לבדוק את עלויות ראשי הדיו במיוחד אם מדפיסים הרבה,יש לבדוק אם למדפסת ניתן לרכוש בעתיד ראשי דיו חלופיים, למרות שכדאי תמיד להשתמש במקוריים כדי לשמור על רכיבי המדפסת.
כדאי לבדוק שהמדפסת תומכת בראשי דיו מוגדלים XL שכן החיסכון בעלויות הוא עצום ,ראש דיו מוגדל מספיק עד פי 2 מראש דיו רגיל וההפרש במחירים הינו קטן. כדאי לדעת שככל שמדפיסים ברזולוציה גבוהה יותר כך ראש הדיו ייגמר מהר יותר,אם בוחרים בהדפסה באיכות טיוטה (Draft) או High Spread ראש הדיו יישמר לאורך זמן ותחסכו בעלויות,רק לתמונות או גרפיקה כדאי להשתמש באיכות המרבית.

רכישה קלה ונעימה
ממליצה לקנות באופיס דיפו יש שירות ואחריות מצויינים
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                           

אין תגובות: