28 במאי 2010

מדריך לרכישת מחשב נייד

קניית מחשב נייד היא עסקה לא ממש פשוטה,,ישנם המון חברות נתונים גדלים וקשה מאוד להחליט אך לפני שקונים תשאלו את עצמכם מהם הצרכים שלכם ולאיזה מטרות אתם צריכים את המחשב ,יש מספר דברים שחשובים בקניית מחשב נייד :גודל המחשב מסך, משקל המחשב, נתונים טכניים-זיכרון,מעבד גרפי,כונן קשיח,לוח אם, מותג המחשב-וכמובן,שירות ואחריות

איזה מחשב לקנות מיני נייד או מחשב נייד רגיל?
 –אם אתם אנשי עסקים או סטודנטים אשר הולכים לשאת את המחשב לאורך כל היום על הגב כמובן שעדיף לכם ללכת על מחשב מיני נייד מחשבים כאלה מתחילים מגודל מסך "7-12.1 כאשר מסכי "7 מאוד קטנים ופחות נוחים לצפייה לכן כדאי להשקיע עוד מעט כסף למסך של "10.1" לפחות או "12.1 .
מחשבים מיני ניידים לא נועדו לביצועים מטורפים אלא ליישומים מאוד בסיסיים כמו אופיס,גלישה באינטרנט,דואר אלקטרוני.
בדרך כלל הם בעלי מעבדים פשוטים כמו INTEL- ATOM ,עד מהירות 1.6GHZ כרטיסי מסך בסיסיים של INTEL זיכרון עד GB2 וכונן קשיח עד 250GB .הם לא נועדו לגרפיקה מתקדמת או משחקים בתלת מימד אבל כן אפשר לראות בהם סרטים באיכות סבירה ויש להם בדרך כלל קוראי כרטיסים ויציאות בסיסיות של VGA,מודם,אינטרנט,ועוד וזה בהחלט מספיק לצרכים בסיסיים .ואף מתאימים לסטודנטים או אנשי עסקים אשר מחוץ לבית רוב היום.


מחשבים אולטרה ניידים בדרך כלל מגיעים עד גודל 10.1" מגיעים ללא כונן אופטי -צורב ולכן יש לרכוש צורב בנפרד אשר מתחבר ל-USB במחשב וזה עוד נספח לנשיאה ולמשקל,אם אינכם משתמשים בצריבה תמיד אפשר לשמור את הנתונים שלכם על זיכרון נייד ולא תמיד חייב את הצורב.במחשבים קטנים המקלדת קטנה בהתאם ולבעלי ידיים גדולות לעיתים זה פחות נוח להקלדה אינטנסיבית,.במחשבים מיני ניידים בגלל גודל הזיכרון יש מערכות הפעלה של לינוקס או XP כדי לא להכביד על המחשב וביצועיו לכן אם חשבתם להתקין חלונות 7 או ויסטה כדי שתיקחו מחשב רגיל.
גם זמני עבודת הסוללה במחשבי המיני שופרו וכיום יש סוללות ליתיום שמספיקות אפילו עד 8 שעות עבודה ברציפות והם משתויים למחשבים ניידים רגילים בגדלי 15.4" באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שחוסכות באנרגייה,כגון טכנולוגיית לד
כמובן שהמשקל הוא הפונקציה המרכזית בקנייית מחשב מיני שנע ממשקל 900 גרם עד 1.5 ק"ג בדרך כל
מעבד המחשב- יש 2 סוגי מעבדים INTEL שהם הנפוצים ביותר בשוק המחשבים
מעבדי אינטל נפוצים יותר ומעבדי מעבדי אינטל הם המוכרים והנמכרים יותר ומעבדי AMD מיועדים למשחקים וגרפיקה מתקדמת יותר.
המעבד הוא כמו המוח של המחשב והוא אחד הרכיבים החשובים ביותר שמשפיעים על פעולתו של המחשב.
מומלץ לבחור במעבד שהוא 2 ליבות כפולות שמאיץ את מהירות המחשב ומאפשר לעבוד עם כמה שיותר חלונות ואפליקציות פתוחות ועדיין לאפשר למחשב להיות מהיר
המעבד הכי פשוט וזול כיום הוא מעבד סלרון ,ובמחשבי מיני -לפחות ברובם יש מעבדי ATOM-INTEL .המעבד הכי מתקדם של חברת AMD הוא Turion 64X2 ,והוא בעצם מקביל למעבד ליבה כפולה של אינטל
זכרון המחשב- הזיכרון משפיע על מהירות המחשב ונקרא RAM ובעצם ככל שהזיכרון שלכם יהיה גדול יותר כך יישומי המחשב ירוצו מהר יותר.רצוי מאוד לקנות כיום מחשב עם זיכרון של לפחות 2GB כדי להתקין את מערכות ההפעלה כמו חלונות 7 או ויסטה . אם אין הפרש גדול במחיר רצוי לקחת 1GB יותר ממה שאתם צריכים כי אי אפשר לדעת מתי תרצו בעתיד לשדרג ואז זה יעלה לכם יותר

דיסק קשיח- רכיב מאוד חשוב הוא הדיסק הקשיח שעליו אנחנו מאחסנים את כל המידע החשוב שלנו כיום אין הבדלים גדולים וכדאי לקחת כמה שיותר זיכרון לפחות 250GB במקום לקנות בעתיד כונן קשיח חיצוני .יש את מהירות הדיסק הקשיח שהיא גם חשובה ונמדדת ב-RPM ורצוי לקחת מהירות גבוהה יותר של 7200RPM מאשר 5400RPM זה יטיב עם ביצועי המחשב ומומלץ למשחקים ויישומים כבדים יותר.
רצוי לעשות השוואה בין החברות השונות ולקחת דיסק קשיח איכותי ולא לשכוח שעליו אנחנו מאחסנים את המידע האישי שאנו לא רוצים שילך לאיבוד או יימחק.
החברות המובילות בתחום זה הן: Western digital , Verbatim , Samsung , Toshiba ועוד..


מעבד גרפי- שנקרא גם כרטיס מסך הוא קיים בכל מחשב רק שלעתים הוא משותף ללוח האם ומובנה עליו -ON BORAD וזה מוריד מביצועי הכרטיס באופן משמעותי לפחות כשמדובר במשחקים וגרפיקה מתקדמת או תלת מימד.מי שרוצה לשחק ולצפות בתכני HD רצוי לקחת כרטיס מסך נפרד ולא מובנה וזה בעצם אומר שלכרטיס יש מעבד וזיכרון משלו הזיכרונות הכי מתקדמים בשוק הם של GEFORCE .


תקשורת וקישוריות- אחד הדברים החשובים זו תקשורת אלחוטית לא כל המחשבים מגיעים עם תקשורת אלחוטית וחשוב לקחת מחשב שמגיע עם תקשורת כזו כדי שתוכלו לגלוש באינטרנט.
כרטיסי הרשת מאפשרים מהירות של- MBPS 10\100\1000 סוגי מהירויות התקשורת נמדדים ב-ABGN וישנם מחשבים שתומכים ב-AGN שזה הכי מומלץ והסטנדרט הוא B\G בכל מקרה לא משנה מה אתם לוקחים חשוב שיהיה תקן G ברשת האלחוטית שהיא בעלת הקצב המהיר ביותר .


חיבורי המחשב- שימו לב לחיבורים אשר יש במחשב ולמה תזדקקו בעתיד למשל יציאות USB הן חובה ורצוי שיהיו לפחות 4 כדי לחבר התקנים כמו עכבר,מצלמה,כונן קשיח חיצוני ועוד,יציאת VGA היא הכרחית ויש אותה בכל מחשב זוהי יציאה שיש גם במחשב רגיל ובעצם משמשת כיציאה למסך כלומר אם יש לכם מחשב מיני נייד תוכלו באמצעות כבל VGA לחבר אותו למסך הראשי שלכם בבית ולראות בגדול את התמונה-שימושי מאוד למי שעובד מהבית.
חיבור S-VIDEO מיועד למי שרוצה להשתמש במחשב שלו כטלוויזיה ולצפות בשידורים .חיבורי HDMI הם חיבורים יחסית חדשים ואין אותם בכל מחשב נייד רק בחדשים זהו חיבור דיגיטלי המיועד לצפייה בתכני HD בין המחשב הנייד שלכם לבין טלוויזיה למשל.
חשוב מאוד שיהיו חריצים לכרטיסי הזיכרון SD,MMC כדי להעביר תמונות מכרטיסי הזיכרון אם יש לכם מצלמה או מחשב כף יד.
זוהי גם אופציה טובה להרחבת הזיכרון במחשב ל מי שלא רוצה להוסיף RAM בנפרד.
אם אתם חושבים להשתמש במחשב שלכם כמודם סלולארי כדאי שתהיה לכם יציאת Express Card.חיבורי RJ11\RJ45 קשורים לחיבור מודם\פקס וכרטיס רשת לאינטרנט.מצלמת אינטרנט מובנית זה נחמד אך לא חובה אם אתם מתכננים לדבר בסקייפ או מסנגר' כדי שתהיה לכם אחת כזו תמיד נחמד לראות את החברים כשאתם רחוקים.


ביצועי הסוללה- סוללות מתחילות מ-3 תאים עד 8 בדרך כלל כאשר שכל 1 משמש כתא אחד, וככל שיש יותר תאים כל אחד מהם מספק כוח למחשב ונותן לו להיות יותר זמן עבודה.הסטנדרט הוא 6 תאים.
במחשבים שעובדים בטכנולוגיית LED ביצועי הסוללה טובים יותר לאורך זמן.


אחריות- חשוב מאוד לראות שיש אחריות של היבואן הרשמי למחשב לפחות לשנה-אם אתם טסים לחו"ל ולא גרים במקום קבוע כדאי שתבדקו אחריות בינלאומית שיש במחשבי LENOVO , HP ,ועוד..


באופיס דיפו יש את כל אלה,וגם מחשבים ניידים במבצע ובמחירים זולים !
                                                 מחשב נייד Lenovo עם מעבד I3 חדשני

אין תגובות: