23 ביוני 2012

מדריכים לקניית מצלמות דיגיטליות

בחירת מצלמה דיגיטלית היא עסק לא פשוט,במיוחד כיום שיש כל כך הרבה סוגים ומותגים של חברות.
איך תדעו איזו מצלמה מתאימה לצרכים שלכם? 
לפעמים אנחנו קונים את המצלמה הכי מתקדמת וחדישה בשוק רק כדי לקנות את הדגם האחרון שיצא.
אך לא תמיד הדגם הזה יהיה נכון לנו,לעיתים נשלם המון כסף על מצלמה שנתקשה לתפעל אותה ובסופו של דבר היא תשב בנרתיק ותעלה אבק.
קודם כל תלוי איפה אתם קונים מצלמה,אתם יכולים לבחור לקנות מצלמות באתרים כמו אופיס דיפו או באג,קרביץ,ויש היום במנוע השוואה של זאפ המון חנויות של צילום בהן גם תוכלו להשוות מחירים לפני רכישה.ללא ספק יש הרבה תחרות בשוק הצילום,ולפעמים אנחנו רואים שיש הפרשי מחירים ממש גדולים בין אופיס דיפו לבין חנויות אחרות.
לפני הכל לפחות אני כשאני קונה מצלמה אני קוראת מדריכי צילום באינטרנט ישנם הרבה אתרים שמאפשרים לקרוא מדריכים שמסבירים על סוגי המצלמות השונות,הפונקציות שמציעות המצלמות,נתונים טכניים,טווח מחירים,ובעצם כל מידע חשוב לפני הרכישה
כמובן שלא פחות חשוב לבדוק מחירים היום יש אתרים כמו Ret או Zap שאפשר דרכם לראות את המחירים ולהשוות.איך תדעו מאיזו חנות לקנות? 
הרבה אנשים שמתייעצים איתי בשל עבודתי באופיס דיפו אומרים שהם תמיד בוחרים את החנות הזולה ביותר שמוצגת למעלה.אך הדבר לא נכון.מכיוון שלא תמיד הזול ביותר הוא הטוב ביותר.וישנן הרבה חנויות שהן לא רשתות מוכרות ואם תצטרכו שירות או אחריות על המצלמה לא בטוח שתהיו מרוצים.
בזאפ חנויות שקיבלו ביקורת טובה מתוייגות "כקנייה חכמה" ובדרך כלל בביקורות הגולשים תוכלו לקרוא דברים חיוביים לגבי החנות.וכך תדעו שהיא חנות אמינה קודם כל.לפעמים ההבדלים בין חנות טובה לפחות טובה יכולים להיות הבדל של 5 ש"ח מה שגורם לחנות אחת להיות מעל השניה.
לכו חשוב לבחור חנות אמינה,רצוי שתהיה רשת חנויות ולא חנות בודדת אחת.כך שאם סניף אחד נסגר לא תתקעו עם מצלמה ללא אחריות .


ישנם שני סוגים של חנויות בכלל,לא רק במצלמות אלא בתחום הטכנולוגיה בגדול,אם זה מחשבים,מדפסות,סלולרים.יש חנויות שמוכרות מוצרים ששייכים ליבואן רשמי,לדוגמא: מצלמות Canon היבואן הוא קרט,אם תרכשו מצלמה למשל מדגם Canon SX40 HS  של חברת קרט שנחשבת ליבואן רשמי,תקבלו אחריות של 3 שנים (אחריות בהתאם לתקנון) בדרך כלל יצורף Canon Kit ערכה של כרטיס זכרון,זכרון נייד,וסדנת צילום ע"ג דיסק.כמו כן תקבלו שירות מלא במעבדות קרט במידה ורכשתם אצלהם,מענה טלפוני,ותמיכה טכנית אם תתקלו בבעייה במהלך הצילום.למצלמה יצורפו הוראות בעברית ,כבלים,וכל מה שצריך.אם למשל תהיה לכם בעייה וחלק ייהרס לא תצטרכו לדאוג כי במעבדות של יבואן רשמי תמיד יש חלקים מקוריים למצלמה.
סוג נוסף של ייבוא הוא יבוא פרללי,המצלמות יראו בדיוק אותו דבר ויזואלית ואפילו יעלו יותר זול במאות שקלים. אך יש סיבה לכך: קודם כל נושא האחריות,אצל יבואן פרללי יש אחריות לשנה בלבד,ואם תרצו אחריות ארוכת טווח תאלצו להוסיף תשלום .גם בנושא המתנות אל תצפו להרבה,יבואן רשמי מוכר את המצלמה ללא כרטיס זכרון או נרתיק מתנה,המצלמה מגיעה כמו שהיא מהמפעל.לעיתים היא אף מגיעה מחו"ל ישירות לחנות של היבואן בארץ כך שלא מעט נתקלתי בעובדה שמטען המצלמה היה שקע אירופאי ולא ישראלי.כך שאפשר לראות שיש פחות ביקורת ובדיקה על מצלמות שמגיעות מחו"ל ליבואנים מקבילים,לעומת יבואנים רשמיים שהבדיקה קפדנית.
נושא חשוב לא פחות הוא השירות.באתם הביתה המצלמה לא עובדת טוב,מצלמת מטושטש..מבאס לא? כמובן שאצל יבואן רשמי יש אפשרות להחזיר תוך 14 יום כל עוד לא פגעתם במוצר או עשיתם בו שימוש לא נכון.אצל יבואן פרללי החוקים הללו אמורים להיות אך נתקלתי בפעם שידיד שלי קנה מצלמה שלא עבדה טוב כנראה שהגיעה פגומה מחו"ל והתמונות יצאו לו מטושטשות,כשהוא החזיר את המצלמה לא החזירו לו את כל הכסף..בגלל שעשה שימוש מסוים במצלמה לטענתם.כך שמאז אישית החלטתי לא לרכוש שוב בחנות ההיא.אלא רק בחנויות אמינות שאני מכירה אנשים בהן או שמעתי ביקורות טובות.
לגבי אביזרים נלווים למצלמה אצל יבואן פרללי תקבלו מדריך באנגלית שזה קצת מבאס ..לא תמיד כייף להתחיל לתרגם את ההוראות..


המלצה שלי לא משנה באיזו חנות אתם קונים תמיד תבקשו לפתוח את האריזה ובדקו שהמצלמה עובדת.כך שלא תגיעו הביתה ותתאכזבו ..או תפסידו את מיטב כספיכם אחרי שקניתם מצלמה שחיכיתם לה כל כך הרבה זמן.כמובן שכדאי לבדוק שכל האביזרים שם,והתקע ישראלי ולא אמריקאי.
אם קניתם מצלמת רפלקס עם עדשה כדאי לבדוק שהיא עושה פוקוס כמו שצריך ולא מטשטשת תמונות,וכמובן לראות שהעדשה לא שרוטה בכל מצלמה שתקנו,בכל זאת אולי מישהו לפניכם החזיר את המצלמה..ובטעות המוכר החזיר למדף.


הרבה מאיתנו בכלל בוחרים לא להגיע לחנות.לחכות למוכר שיסביר,לעמוד בתור לשלם..ולא תמיד יש את כל המבחר בחנות.רכישות באינטרנט הולכות והופכות נפוצות.בעיקר שבכל מקום היום מזמינים ומקבלים תוך יום או יומיים את המוצר עם שליח עד הבית.ועוד יתרון של רכישה עם שליח -אם המצלמה לא עובדת זכותכם המלאה להחזיר אותה ולקבל זיכוי מלא או להחליף לאחת אחרת.
אם כבר בחרתם לקנות באינטרנט יש חסרון אחד: לא תוכלו לחוש את המצלמה או להרגיש כיצד היא תשב אצלכם ביד.
אחד הדברים החשובים הוא השוואת מצלמות,ולא רק מבחינת מפרט טכני אלא מה שחשוב מאוד ויקבע אם נהנה מהשימוש במצלמה או יהיה נוח לאחוז בה.וזהו גודל המצלמה.למשל לבנות יש יד עדינה וקטנה יותר לכן מצלמה ששוקלת הרבה גם אם תהיה המצלמה המתקדמת ביותר לא תצליחו להוציא איכות טובה אם היד שלכם תירעד במהלך הצילום.
לעומת זאת גבר שיקנה מצלמה קטנה מדיי לא יהנה מחוויות הצילום.


חבר שלי קנה השבוע מצלמה ,הוא ביקש ממני לעזור לו לקנות את המצלמה הכי פשוטה שיש..לא ממש מבין בצילום ובכלל בטכנולוגיה.הסברתי לו שמצלמות פשוטות הן בדרך כלל קומפקטיות ודווקא ליד גדולה כמו שלו יהיה לו פחות נוח לאחוז בה.למרות ההצעה שלי הוא בחר במצלמה של Kodak C143 .
אתמול אבא שלי חגג יום הולדת והחלטנו לקחת דווקא את הקודאק ולא את המצלמה שלי Canon SX40 HS 
למרות שהמצלמה שלי מדהימה היא יותר גדולה מהקודאק ופחות נוח לשים אותה בתיק.
מאוד התאכזבנו מהתוצאות של התמונות..אמנם זו מצלמה זולה שקנינו באופיס דיפו במחיר 300 ש"ח,אבל עדיין מבאס שהתמונות לא איכותיות.אפשר לומר שגם חבר שלי אמר לי שצדקתי ושהיה צריך מצלמה עם אחיזה נוחה יותר.בכל זאת הוא זה שישתמש בה,בסופו של דבר צילמנו במצלמת ה-Samsung Galaxy S2 שלי מצלמה שהיא 8MP שזה ממש לא רע למצלמת טלפון סלולרי.


אז איך בכל זאת מצליחים לבחור מצלמה מבלי לראות אותה או לחוש קודם ?
המליצו לי על אתר שנקרא Camera Size זה אתר שבעצם מאפשר לכם לבחור את המצלמה שיש ברשותכם כעת,למול המצלמה שאתם מעוניינים לרכוש ובעצם להשוות ביניהם מבחינת מידות.
אפשר לסובב את המצלמות בזוויות שונות,על מנת לראות את גודל המסך של המצלמה,חיבורים,ואף יש פיצ'ר שמאוד אהבתי והוא צפייה במצלמה בגודל ממשי.
אם תסתכלו בשורת התפריט הנגלל בו בוחרים דגם מצלמה,יש אייקון של זכוכית מגדלת שם אפשר ללחוץ את גודל מסך המחשב שלכם בבית,ולקבל צפייה במצלמה בגודל אמיתי!! לפי נתונים אמיתיים שנלקחים מאתר היצרן.תמיד בכל האתרים יש "תמונות להמחשה" זה הכי מעצבן,התמונות קטנות מפוקסלות,ולא ממש משקפות את המציאות..זה האתר היחיד שראיתי שבאמת נותן נתונים אמיתיים שלא מטעים.
כל הזכויות שמורות לאתר Camera Size השוואת גדלי מצלמות 
לאלו שהם צלמים מתקדמים מביניכם,ויש להם מצלמות רפלקס עם עדשות מתחלפות,בטוח תאהבו את הכלי הבא של הוספת עדשות .זה בעצם כלי שיכול לעזור לכם בשדרוג העדשה,כלומר אם בא לכם לראות את המצלמה שלכם תיראה עם עדשה 18-105 מ"מ ועכשיו יש לכם 18-55מ"מ שהיא עדשת קיט תוכלו להכנס להשוואה למשל לאבא שלי יש מצלמה מדגם Nikon D40 עם עדשה 18-55 מ"מ,אם הוא רוצה לשדרג ל-18-105 מ"מ הוא יצרך להכנס להשוואה המתאימה ואף יוכל לייצר קוד QR מתאים להשוואה הספיציפית במידה וירצה לשתף עם חברים.וכך לראות איך המצלמה תיראה עם העדשה החדשה.
מצד שמאל יש כלי עזר כמו בטרייה,יד שאתם יכולים להקליק עליהם והם יעזרו לכם לדעת איך באופן יחסי המצלמה תשב אצלכם ביד.כלי מאוד נחמד! אני עשיתי לו Like בפייסבוק ואני מתעדכנת כאשר יש מצלמות חדשות שמוסיפים,פיצ'רים חדשים..ועוד.
תהנו ותתחדשו! עכשיו בתקופת הקיץ שמטיילים חובה לקנות מצלמה חדשה,ולהנציח את הרגעים היפים שלנו עם האנשים שאנחנו אוהבים .





















אין תגובות: