22 באוקטובר 2011

הוכרזה מצלמה חדשה Canon EOS-1D X

Canon EOS 1DX מאתר הרשמי של קנון

לפני כמה ימים 18.10.2011 הכריזה חברת קנון על מצלמת  Canon EOS-1D X .
זוהי מצלמת Full-Frame (חיישן מלא) 18 מליון פיקסלים CMOS לעומת דגם קודם של מצלמת EOS-1D Mark IV  שהייתה בעלת חיישן קטן יותר.
מצלמה זו אינה לצלמים חובבנים אלא לצלמים מקצוענים בלבד שיש להם דרישות גבוהות בצילום,זוהי מצלמה בעלת גוף חזק ועמיד ,ISO עצום ומערכת פוקוס מתקדמת במיוחד! גם המחיר בהתאם בסביבות 6800$ כנראה שתתחיל להמכר בסביבות מרץ הקרוב 2012 .אצלנו לא ידוע מתי תגיע אך סביר להניח שמתישהו כן,כי מנסיון שלי קנון מביאה את רוב הדגמים שמושקים בחו"ל.מצלמה זו היא המחליפה של שני הדגמים האחרונים של קנון 1D MK4 ו- 1D MK3 ומביאה איתה טכנולוגיה מתקדמת במיוחד שלא הייתה בדגמים הקודמים.
דגם נוסף לקנון מסדרה זו הוא Canon EOS 1Ds  שלו חיישן 21 מליון פיקסלים ככה שמבחינת צפיפות הפיקסלים קנון הורידה מעט באיכות התמונה,אך קנון לא מתרגשת מהעניין ולטענתה הפיקסלים הם אינם הגורם היחידי שמשפיע על איכות התמונה ,ובמצלמה הזו ישנה טכנולוגיה מתקדמת במיוחד עם רכיבים שחשובים יותר מצפיפות הפיקסלים..
רמת הרגישות עולה פי כמה  ל 51,200 ISO בתמונות סטילס ועד ISO 25600 בצילום סרטוני וידאו.

למצלמה מעבד מתקדם מסוג DIGIC4 ושני מעבדי DIGIC5+ שמהירים עד פי 17 ממעבדים קודמים,פה מעבד DIGIC4 אחראי על מערכת הפוקוס וזה תפקידו הבלעדי במצלמה מדגם 1DX
 למצלמה צג LCD גדול "3.2 עם פונקציית Live View אפשרות לצפייה בתמונות במסך בזמן הצילום.
כמובן שגם מצלמה זו בעלת אפשרות לסרטוני FULL-HD 1080P ,וחיבור HDMI.
רזולוציית התמונה המקסימלית מגיעה עד 5184X3456 פיקסלים שזוהי איכות תמונה באמת מספיק טובה..
אז נחזור למערכת הפוקוס המתקדמת שהזכרנו קודם בעלת 61 נקודות משולבות ,וכוללת 6 מצבים ושליטה מקצועית ברמת הרגישות של המצלמה שמגיעה עד 51,200 ISO ,ניתן להקטין את כמות נקודות הפוקוס או לשים על מצב אוטומטי הכולל אפשרות לזיהוי פנים.
גוף המצלמה נראה די זהה לדגמים קודמים מבחינה ויזואלית אך עם כפתורי שליטה נוספים שניתנים לעריכה על ידי הצלם ואינפרא אדום בקדמת המצלמה.כמו כן פיצר חדש שלא היה קודם לכן הוא כניסת רשת (Ethernet) שמאפשר למצלמה להתחבר לאינטרנט ולשדר ישירות מהאינטרנט תמונות בזמן אמת.ככה אפשר לומר שמצלמה כזו יכולה להתאים לצלמי ארועים וספורט שיכולים לשדר תמונות בזמן אמת למשל לעיתון .
שדרוג נוסף למצלמה לעומת דגמים קודמים בסדרה הוא מסך "3.2 לעומת מסכי "3.0 שהיו עם רזולוציה מצויינת של 1,040,000 פיקסלים.
התריס המתקדם ששילבה חברת קנון במצלמה זו מביאה אותה למנצחת במיוחד לאור מהירות הצילום הגבוהה ,התריס עשוי סיבי פחמן ומנגנון מראה משודרג שמאפשר צילום של עד 12 תמונות בשניה עם פוקוס אוטומטי ,אורך חיי התריס מוערך עד 400 אלף קליקים.
למצלמה DUAL CF  המאפשרת לגבות בזמן אמת ואפשרות הרחבת זכרון מכרטיס אחד לשני.
כמו כן קנון שידרגה את חיי הסוללה בכך שהחליפה אותה לדגם LP-E4N .
למצלמה אפשרות לחיבור אביזרים חיצוניים כמו GPS אשר תוכלו ליצור באמצעותו תיוג גיאורגפי לתמונות שלכם.

אם עדיין לא התרשמתם מהמפרט הטכני אולי כדאי שתראו את המצלמה החדשה בפעולה הנה סרטון מיום ההכרזה:
אפשר לראות עד כמה מדהימה המצלמה הזו מבחינת מהירות לכידת וידאו ואיכות הצילום המדהימה בכל תנאי צילום.
הג'וייסטיק שנוסף מאחור מאוד מקל על השימוש במצלמה והופך את חווית הצילום לכיפית ונוחה יותר במיוחד שאנחנו לא רוצים לפספס שום פריים.
ותקלטו את העדשה הזו ממש אפשר לתפוס באמצעותה מכל מקום את התמונות או סרטוני הוידאו באיכות מדהימה גם באור וגם בתנאי תאורה חשוכים.



אין תגובות: