16 בספטמבר 2011

סיפור אהבה חד צדדי שהסתיים סגירת מעגל

סיפור אהבה חד צדדי שהסתיים
אהבה זו מילה שאנו משתמשים בה הרבה זו יכולה להיות אהבה לכל דבר: לתחביב
מסויים,לחברים,משפחה,אך האהבה שכולנו רוצים אותה וממלאת את ליבנו היא אהבה בין בני זוג.
לפעמים אנו כל כך רוצים את האהבה הזו שאנו מוכנים להשאר בקשר שלא מתאים לנו ועוד אפילו להתאים את עצמנו למשהו,למרות שהוא לא עושה לנו טוב.
חברה מאוד קרובה שלי הכירה מישהו לפני 10 שנים לראשונה שפגשה אותו ניגשה לדבר איתו כי הרגישה משהו מיוחד שלא הרגישה עם אף אחד,וזהו היה דבר חריג אצלה,היא הייתה בחורה חסרת בטחון וביישנית שלא הייתה ניגשת לאנשים סתם ככה..אך מאותו יום הקשר הלך והתפתח לאהבה גדולה
הם היו עושים הכל ביחד-היו להם אותם תחביבים,כל דקה שהייתה פנויה הם ניצלו כדי להיפגש אפילו בשעות הקטנות של הלילה כשהיו צריכים לקום מוקדם בבוקר.היא באמת לא הייתה צריכה דבר מלבד האהבה הזו שמילאה אותה מבפנים,לעיתים הייתה מנתקת קשר עם חברותייה לתקופה ארוכה כי את כל הזמן שהיה לה הקדישה לאהבה הזו.חבר  שלה (שכעת הוא האקס לשעבר) רועי (שם בדוי) עבד בעבודה שמצריכה ממנו לעבוד שעות רבות ואף בסופי שבוע ,כשלא יכלו להיפגש הייתה מפתיעה אותו עם דברים שהיה אוהב במהלך המשמרת שלו ואילו רק לשמח אותו ולצאת קצת מהשגרה של העבודה..
מיטל(שם בדוי) הייתה משקיעה המון ותמיד קנתה מתנות יקרות רק כדי לשמח אותו ולהפתיע.בשלב מסויים הוא החליט להיות עצמאי ומאז הכל השתנה,פתאום לא הייתה דקה פנויה עבור מיטל,וכל פעם שרצתה להיפגש נתקלה בזה שאין זמן ותמיד עסוק,בקצרה הוא פשוט שם אותה בהמתנה.
מיטל הייתה מאוכזבת אך ניסתה להבין שזה משהו טוב עבורו וכמובן אם מסתכלים לעתיד-משהו שהוא טוב עבור שניהם פה עוד באמת חשבה שצופן להם עתיד ורוד משותף ביחד.
יש לציין שרועי לא היה אדם קל ,רוב הזמן הוא הוציא על מיטל את התסכולים שלו,היא ספגה כעסים,סינוני שיחות,לפעמים היה נעלם לימים שלמים,רואה שיחות ממנה ולא חוזר..והיא המשיכה לשכנע את עצמה שזו רק תקופה שתעבור בסופו של דבר,הרי אם היה שם קסם קודם לא יכול להיות שנעלם סתם כך..
מיטל הסתפקה במועט,העיקר לדעת שהוא היה שם וזה הספיק לה..
למרות שלאחר כמה שנים שיצאו ביחד התחילו השאלות מהסביבה מה עם חתונה? מה עם לפחות לגור ביחד? ומיטל לא ידעה מה לענות..היא דיברה איתו על הנושא אך רועי היה נגד חתונות ולא נפרט כאן למה..למיטל לא היה אכפת לוותר על חלומה להתחתן ,אך גם כשהציעה לו לגור ביחד הוא טען שזה יפריע לעיסוקים שלו.
למען האמת מיטל לא ידעה מה לחשוב..לפעמים היו להם שיחות מדהימות ויום לאחר מכן כל הדברים השתנו כלא היו,בתוך תוכה היא ידעה שגם אם היו מתכננים לגור ביחד יום לאחר מכן היה רועי תופס "רגליים קרות" ונעלם אן מחפש סיבות למה לא לעשות צעדים כדי לקדם את הקשר.
הרבה מאוד פעמים מיטל קבעה עם רועי תכניות בסיסיות כמו לנסוע לטייל או סתם לנסוע לחופשה,ובאותו יום הכל התהפך..פתאום היו מליון סיבות שלא היו קודם לכן למה לבטל הכל..מיטל ידעה שזה לא קשור אליה ,הרי היו למיטל לפחות 3 מערכות יחסים רציניות לפני רועי ..אך משהו בליבה אמר לה שהם נועדו להיות ביחד.
למרות הקשיים שהיו אם זה הדברים שכל אחד עבר בנפרד או דברים שעברו ביחד בסופו של דבר תמיד חזרו לדבר,ונוצרה תחושה שהם היו כמו אחים שתמיד חוזרים להיות בקשר גם אחרי המריבה הכי קשה.
היו ביניהם הרבה דברים ילדותיים אבל זה מה שהיה כייף הם יכלו ללכת לסרטים מצויירים ביחד,ולעשות צחוק מכל דבר שדיברו עליו.
למרות הכל היה חסר שם משהו מיטל הרגישה שזה לא הדדי,למשל שהוא היה חולה או לא הרגיש טוב היא מייד הייתה לצידו הייתה מוכנה לעזור בכל שעה.לעומת זאת כשהיא הייתה מאושפזת בבית חולים רועי לא טרח להרים אליה טלפון ,הוא היה כל כך עסוק בעצמו..שלא היה אכפת לו מדבר.
מיטל מאוד התעניינה בתחביבים של רועי,אחד מהם היה התחביב לצלם ,הם היו מדברים שעות על איזה מצלמות כדאי לקנות,אפילו הייתה עוזרת לו לכתוב תכנים לאתרי אינטרנט שהיה מעלה ואילו רק בכדי להיות חלק מהעשיה שלו ולעזור כמה שאפשר כדי למתן את הלחץ שהיה לו בעבודה.
כשמיטל הייתה רוצה לדבר על משהו הוא אפילו לא הקשיב לה,כמובן שאם זה לא היה נושא שמעניין אותו זה היה מבחינתו "בזבוז זמן" להקשיב לה.הכל היה קשור אצלו רק למטרות וכסף וכל דבר אחר יכל פשוט להיעלם
מיטל נשארה שם למרות הכל כי אהבה אותו ואולי כי אחרי כל  כך הרבה שנים התרגלה לדפוסי ההתנהגות שלו.למרות כל מה שכולם אמרו לה עליו היא המשיכה לגונן ולקוות שזו רק תקופה..אך הימים הפכו לחודשים,ושנים..וככל שעבר הזמן היה קשה יותר לסיים את הקשר.
באזשהו שלב מיטל הרגישה רע,היא חשבה שעדיף לה לצאת עם גברים אחרים רק כדי לשכוח  את עגמת הנפש שנגרמה לה,כמובן שמרוב שנקשרה אליו לא הייתה מסוגלת לצאת עם אף אחד אחר..למרות שהיו לה המון הצעות היא פשוט לא התעניינה באף אחד ולמרות היחס כלפיה היא העדיפה אותו.
בשלב מסויים הקשר הפך להיות מסובך,כלומר שנים שלמות בקשר מצד אחד שום דבר לא מתקדם מצד שני הם עדיין נפגשים ומבלים ביחד.והייתה שם מן תחושת נוחות אחד עם השניה,
לאור הנסיבות זה היה נראה כאילו שהם ידידים,למרות שבינינו אין כזה דבר ידידים אמיתיים ובטח לא לאחר שנים של קשר שהיו בו רגשות ואהבה..בכל זאת עוד מהתקופה שרועי היה עסוק בעצמו מיטל התרגלה לחוסר היחס לכן זה היה לה מוכר מפעם.רק שההבדל פה שמיטל כבר לא בת 22 כמו אז שהכירה את רועי והיה לה את כל הזמן שבעולם,מיטל מתקרבת לגיל 30 ..
ואז הגיעה התקופה שרועי קרס,הוא פשוט הרגיש רע כי קבר את עצמו בעבודה רוב היום,ואז הוא שוב נזכר שמיטל קיימת,מיטל כמובן שמחה ולא התייחסה לזה כאל ניצול או העברת הזמן,היא עשתה הכל כדי שירגיש טוב,היא ידעה שרק אם הוא יצלם הוא ירגיש טוב כי זה אחד התחביבים שלו אז היא החלה לבדוק על מצלמות ושיכנעה אותו לקנות ,למיטל היה מן הרגל כזה לומר מחיר נמוך יותר של משהו כדי שהיא תשלם את השאר..היא פשוט ידעה שאם זה יהיה יקר יש סיכוי שהוא לא יקנה ..
פתאום הגיעה התקופה ששוב הכל התהפך,ומיטל שמחה לפתע רועי הציע לה להיפגש רבות ולצלם איתה,והם שוב התקרבו, היו רואים נופים מדהימים ביחד,היא הרגישה שהיו להם רגעים קסומים ביחד והניחה שזה רגש הדדי.
עד שנחתה הבשורה הלא צפויה-רועי החליט לעזוב  לאילת באותו רגע עולמה של מיטל חרב,היא לא הבינה מה קורה,זה כמו שמבשרים לנו שמישהו מת ואנחנו יודעים אבל לא קולטים? כך היא הרגישה..
פתאום היא הבינה עד כמה היא הייתה חסרת משמעות לרועי ושהוא בכלל לא אהב אותה אלא רק השתמש בה בזמנו הפנוי בין עבודה לעבודה.
זה היה הרגע שכל אמונה במערכות יחסים פשוט נשבר,וחלק מליבה עזב גם הוא ..
היא הייתה עצובה במשך שבועות,והכל השתנה ברגע אחד,כל השיחות ביניהם הפכו למריבות,כבר לא היה אפשר להיפגש וגם כשהייתה מנסה לקבוע הייתה נתקלת ביחס עויין,זהו עכשיו לא צריך אותה יותר כשנמצאים במקום אחר,היא הרגישה שבגדו בה בצורה הכי נוראית והגרוע מכל הבינה שרועי מעולם לא אהב אותה .
ואם זה לא הספיק יום אחד שדיברו רועי הצהיר על כוונתו לחפש בחורות אחרות טען שהקשר בניהם לא מתקדם..ומיטל אשמה ברור ..אחרי שנים היא שם הייתה לצידו ורק קיוותה למשהו רציני ,ומאוד הוגן מצידו לעשות את השיחה הזו דווקא שהוא נמצא רחוק,אבל ככה היה רועי תמיד הדברים צריכים להיעשות איך שטוב לו מבלי להתחשב באחר,במשך שנים מיטל שאלה מה קורה ולמה לא מתקדמים עם הקשר,ודווקא הוא מחליט לעשות את השיחה הזו בטלפון במרחק אלפי קילומטרים..
למרות שמיטל הציעה לו כמה פעמים לעשות את המאמץ ולהיפגש לפחות כדי ללבן את הדברים ..לראות מה קרה ביניהם,הרי היה כל כך כייף קודם,ברור שהפגישה הזו ביניהם לא יצאה,רועי היה עסוק בלהראות שהוא כבר לא צריך את מיטל,הרי עכשיו היא לא קרובה אז אי אפשר להשתמש בה לדברים כמו שעשה קודם לכן .אולי בשלב זה כבר מיותר לציין,וזה הדבר האחרון ששינה למיטל אבל רק לה היה רכב היא תמיד הייתה אוספת את רועי ומחזירה לאורך כל שנות הקשר, אך כשהיה דרוש מאמץ מצידו להגיע כדי להיפגש זה היה בלתי אפשרי מבחינתו..היא משקיעה בו יותר ממה שהשקיעה בעצמה, כל כך היה לה חשוב לשמח אותו כי זה שימח אותה שלא היו לה גבולות היא תמיד שם רצתה להיות.
מבחינת מיטל ,הכל הסתיים ברגע שרועי דיבר על בחורות אחרות,היא הבינה שרועי לא מסוגל לאהוב,לקבל,או לתת,הוא בכלל לא העריך את מיטל שאהבה אותו אהבה ללא גבולות ואם היה את כל היום לפרט כמה היה צריך אלפי דפים רק  כדי לתאר את אכזבתה הגדולה מרועי .
כנראה שרק היא אהבה אותו,למרות הריבים כשהם היו נפגשים הכל היה מתמוגג ברגע והם ידעו לעשות כייף חיים.

מיטל הייתה אלופה בכתיבה ומכיוון שרועי מעולם לא הקשיב לדברים שמפריעים לה היא כתבה אותם במייל או בהודעות כי היה לה קשה להישאר עם הדברים השליליים בבטן ,תמיד טוב לדבר ולהוציא את הדברים שמפריעים.
אפשר לומר שלפני בערך חודש מיטל שלחה לו רק הודעה אחת ,שהיא לא רוצה לדבר איתו יותר והפעם לתמיד  היא נפגעה מספיק..
כל האהבה הגדולה שחשה אליו ברגע אחד הפכה לאכזבה גדולה,שום דבר כבר לא נראה הגיוני ולא ניתן להאמין לדבר,כל הזכרון הפך לרסיס זכוכית שחותך בגרון ומחשבות טוחנות על למה הדברים כך צריכים להיות.
זה לא קל עבורה לגלות שרועי זה לא מי שחשבה בכלל,עדיף עכשיו מאשר לעולם לא..
 עכשיו שרועי כבר לא חלק בחייה הבינה שיש אנשים שרק מחכים לקבל אהבה רצינית,נתינה ללא גבולות ומישהי שתאהב ותהיה נאמנה ,תקשיב,תתמוך,תעזור,ותתעניין בדברים שבן זוגה אוהב רק כפי שמיטל עשתה,בסופו של דבר היא יודעים שכולם צודקים זה ההפסד של רועי בלבד,כולם יודעים עד כמה קשה היום למצוא מישהו שבאמת אוהב אותך ואכפת לו מאיתנו..אחרים היו שומרים על אהבה כזו נדירה ולא נותנים לה לברוח.אך רועי פשוט רמס את מה שנשאר בכל אמצעי שאפשר.
מכיוון שלרועי ומיטל לא הייתה הזדמנות לסגור את המעגל הזה בשיחה היא החליטה לכתוב את זה כאן היא ביזבזה מספיק זמן.
מיטל חששה מניתוק הקשר כי חשבה שתהיה בדיכאון,אך אפשר לומר שהיא מרגישה מצויין כאילו אבן ירדה מליבה.מסתבר שכל הלחץ בו הייתה בקשר וכל החוסר וודאות עשה לה לא טוב.,והבינה ששום דבר לא אמור להיות חסר לה..כי היא היחידה שנתנה מעצמה והשקיעה.
כיום היא מבלה יותר עם חברות שהזניחה קודם כשהייתה עם רועי,מטיילת ומצלמת ועושה את הדברים שאוהבת

אני אישית מכירה אנשים שמחפשים ריגושים.וחושבים שבמציאת אלפי בני זוג אחרים הם יהיו מאושרים,אך זה עלול להיות מעגל הרסני שבסופו של דבר אנשים אלה יישארו לבד,כי מעולם לא יספיק להם מישהו אחד.
צריך להבין את משמעות האהבה האמיתית בחיים וזו אהבה אחת טובה,מישהו שיאהב אותך,יבין אותך,ותמיד יהיה שם בשבילך-בטוב וברע..מישהו שעבורך יהיה הבסיס היציב והבית שאליו תחזור בסיום כל יום קשה.
אף שמיטל יודעת שרועי מעולם לא יראה את מה שכתבה,היא שולחת לו איחולי אושר והצלחה...
בטוחה אני שלאף אחד לא קל לסיים קשר במיוחד לאחר כל כך הרבה שנים,ובמיוחד לגלות שהאדם שאותו אהבה מכל לבך וחלקת איתו חוויות מעולם לא אהב אותך באמת,אך צריך להמשיך הלאה,אל תישארו במקום שלא אוהבים אתכם,דעו שבמקום אחר יעריכו אתכם הרבה יותר וגם יעניקו לכם את האהבה שמגיעה לכם בחזרה! ובכל מקרה עדיף להיות לבד מאשר  עם מישהו שאינו אוהב ומעריך אותך.
כנראה שבאמת הייתה פה אהבה חד צדדית,והרגש המיוחד היה קיים רק אצל מיטל ..

****השמות האמיתים שמורים במערכת

2 תגובות:

רונן אמר/ה...

עדי את מרגשת אותי בכתיבה שלך אולי תהיי סופרת ? יש לך לב ענקי בו יש מקום לכל אחד החל מבעלי חיים עד אנשים.אני בטוח שתחברה שלך "מיטל" תמצא את האחד שלה כי מגיע לה הטוב ביותר

נועה אמר/ה...

עדידוש אני שמחה שזה הסתיים מגיע לך מישהו נורמלי וטוב יותר!!! אהבתי את השינוי יפה מאוד