29 באוקטובר 2010

Convert MP3 to M4R ,ובעברית: הכנת ריגנטונים לאייפון

אין ספק שאייפון מכשיר מתקדם ואיכותי,יש לי אותו כבר שבוע ועדיין לא השתלטתי על כל התוכנות.
אפל בהחלט לא מתירה שימוש חופשי במכשיר,ואפילו תכונת ה-Bluetooth שבכל הטלפונים משמשת גם להעברת תמונות באייפון משמשת אך ורק כדיבורית לרכב.

מסתבר שהפעולות הכי בסיסיות כמו לקבוע MP3 כרינגטון -צלצול לאיש קשר למשל מאוד מסובך בהתחלה ובכלל להבין איך הולך כל הסנכרון של המידע בין המחשב שלנו לאייפון..
מסתבר שאייפון לא קורא קבצים רגילים של מוזיקה כמו שכל נגן קורא אלא פורמט M4R ,זהו הפורמט היחידי שאייפון קורא.
עכשיו צריך לעשות הפרדה בין ה-IPOD שמותקן על שולחן העבודה במכשיר האייפון שמשמש כנגן מוזיקה בדיוק כמו IPOD TOUCH או IPOD NANO,ולשם אפשר להעביר שירים באורך מלא לספריית ה-Music באייפון שלכם.
כאשר אתם מחברים את האייפון למחשב יש לפתוח את תוכנת האייטונס שהתקנתם -היא חובה ובלעדיה לא תוכלו לשדרג את אפילקציות ופונקציות האייפון שלכם.
ברגע שהמכשיר מחובר למחשב האייטונס מזהה אותו ומה שנשאר לכם לעשות זה לגרור את הקבצים לתיקייה הרצויה,אם זה תמונות,מוזיקה,סרטונים וכו..
כשאתם מחוברים יש לכם אפשרות להוריד אפליקציות ישירות למכשיר מ-apple store יש אפליקציות חינמיות ואפליקציות בתשלום,וכמובן כאשר אתם פותחים חשבון יש לכם אפשרות לבחור אם להקיש את פרטי האשראי שלכם או לא (ואז תוכלו להשתמש רק באפליקציות חינמיות)
חשוב לציין שלא כל אשראי מתאים מכיוון שזהו אתר עולמי חייב אשראי בנלאומי שמתאים גם לרכישות בחו"ל.
הסנכרון באייפון והאייטונס קצת לוקה בחסר לדעתי כי מה שקורה זה כשאתם מחברים את האייפון לתוכנה היא ישר מסנכרנת את כל התיקיות מה שמאוד ממלא את זכרון המכשיר.בפעמים הבאות תוכלו לבחור רק בסנכרון תיקיות מסויימות ולסמן אותן ב-V .
עוד דבר שחשוב לדעת זה שברגע שסניכרנתם פעם אחת ,בפעם הבאה שתסנכרנו שוב את אותה תיקייה הקבצים יתחלפו עם הישנים..
אני מצאתי לי שיטה טובה וזה הכנת תיקיות לכל ספרייה על גבי המחשב האישי שלי ובעצם האייטונס נקבע לסנכרן רק את תיקיות אלה וכך אני מחליטה מה נכנס לאייפון ומה לא..
לאחר שהעברתם את כל הקבצים תיכנסו ל"אייפון שלי" (באנגלית) תסמנו את התיקיות שבהן יש את המידע שאתם רוצים להעביר לאייפון ותבצעו סנכרון.

אם בא לכם למשל רינגטונים זה קצת יותר מסובך,אבל אחרי כמה פעמים כבר מתרגלים-זה לעשות Convert מפורמט MP3 ל-M4R ,ובנוסף רינגטון לא יכול לעלות על 30 שניות..
יש גם אפליקצייה שיודעת לערוך רינגטונים והיא חינמית,אך מנסיון שלי זה לוקח הרבה זמן..
היום יש מגוון תוכנות חינמיות שעושות שינוי פורמט שיתאים לאייפון ,אחת התוכנות הטובות -היא זו : http://www.mym4rconverter.com/convert-mp3-to-m4r.html
ככה זה נראה כמו אייפון רק הפוך :),כשהיה לי חבר עד לפני שנה הייתי מתייעצת איתו על אתרים ודברים טכנולוגיים שאפשר לעשות או להוריד מהאינטרנט,יש לציין שאת כל המידע מצאתי לבד בקריאה באינטרנט,לכן עם קצת מאמץ כל אחד יכול לעשות את זה,יש ציורים ושלבים וזה די ברור..
לאחר שהעברתם את הקבצים לדמוי אייפון הוא יעשה Convert לקבצים ויבקש מכם לבחור מיקום על גבי המחשב שלכם לשם הוא ישמור את הקבצים,כבר מוכנים לסנכרון עם האייפון.

בזמן שאני כותבת לכם מישהו שמומחה ויש לו אייפון כבר מדור 2G מתקשר אליי ומספר לי שיש דרך קצרה יותר ואתר שאפשר להוריד ממנו רינגטונים מוכנים לאייפון שכבר נמצאים שם בפורמט M4R ונחשו מה? כבר חתכו אותם ל-30 שניות עבורכם,ממש פיס אופ קייק :)
האתר נקרא audiko ,והעניין מאוד קצר ופשוט! בסך הכל חפשו את האמנים שאתם רוצים את הרינגטונים שלהם באייפון שלכם ואז תגיעו לדף ששואל אתכם אם אתם רוצים רינגטון בפורמט MP3 -שמתאים לכל סלולר אחר או נגני מולטימדיה,או ריגטונים מוכנים בפורמט M4R ואז יש לבחור Get iPhone Ringtone
לאחר שהקלקתם על הלינק להורדה ייפתח חלון שמירת קובץ ובו תבחרו איפה לשמור את כל השירים והרינגטונים ששמרתם מהתוכנה.
משם זה פשוט מאוד-לאחר ההורדה יש להסתנכרן עם האייטונס ולבצע גרירה של הצלילים לתיקיית הרינגטונים.וכמובן לבצע סנכרון ידני.
בהצלחה! יש לי כבר 100 רינגטונים באייפון החדש שלי !!

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

זה תקף גם לגבי אייפוניים מדור קודם?