17 בספטמבר 2010

סליחות- לא רק בכיפור

יום כיפור חל היום כמדיי שנה..יום בו לפי ההלכה אנחנו צמים כדי לכפר על מעשינו הפחות טובים בשנה שחלפה ו"מענים" את נפשינו ומתנקים מכל חומר-אוכל,שתיה,מקלחת..
סליחות הוא לאו דווקא משהו שצריכים לעשות רק בכיפור אלא לאורך השנה.
הרבה אנשים צמים כי כולם עושים את זה,אבל לא באמת יודעים מה המטרה שהם רוצים לצום עבורה,ולא באמת חושבים על הדברים שהם רוצים שיסלחו להם  .
הסליחה הוא אקט של LET-GO ובעצם דבר שאנחנו צריכים לעשות אותו לעיתים מאוד קרובות.,במשך השנה אנחנו רבים עם אנשים,לעיתים פוגעים בהם-בכוונה או שלא בכוונה ,לדעתי הסמל של יום הכיפור שלו אנשים מחכים כדי לבקש את הסליחה גורם להם לאגור את הדברים בבטן ובכך לפתח מחלות וחוסר איזון.
לפי הרפואה המשלימה חייבים לשחרר דברים שמעיקים באופן מידיי ולסלוח ולא לחכות זמן רב כדי לבקש סליחה..
אני חושבת שהסליחה האמיתית ואיתה השינוי שאנחנו לאחר חשבון נפש רוצים להגיע אליו הוא יותר פנימי מאשר מנהג חיצוני ואקט של צום עם כל המדינה..
אצל כל אחד זה אישי וצריך להיעשות בזמן שנוח לו וברגע שהוא מרגיש מוכן.
הרבה אנשים נגררים ובגלל יום כיפור מבקשים סליחה שלא רצו או חשבו לבקש קודם ולכן הם בשנה הזו שוב יחזרו על הטעויות שעשו בשנה שעברה אם לא תהיה כוונה אמיתית בבקשת המחילה.
חשוב לא לשמור את הדברים בבטן ולהוציא אותם כאשר אתם מרגישים צורך..

בנוסף אחד המנהגים היותר פרימיטיביים הוא כפרות במיוחד אצל החרדים והדוסים,וזה מנהג שבו שוחטים תרנגולות כדי שהחטאים יעברו אליה ואז שוחטים אותה באכזריות בעודה חייה ודמה נשפך לכלי..
אז מי שצם ושוחט תרנגולת כמחילה..לדעתי לא כיפר על עוונותיו ומגיע לו לצום כל השנה ! רצח של בעל חיים הוא בהחלט לא מכפר על שום דבר ורק מוסיף עונש על חטא.
השנה קבוצת אוהבי בעלי חיים פתחה עצומה נגד מנהג הכפרות שחל כל שנה..
ויש תחליף שאפשר לעשות באמצעותו כפרות מבלי לרצוח תרנגולות..וזה פשוט לשים כסף במעטפה ולתרום לעמותה או ילדים עניים,או כל דבר אחר שתרצו.
למי שמסכים איתי ונגד שחיטה למחילה שיחתום על העצומה

לכל מי שצם-צום קל-וגמר חתימה טובה !

אין תגובות: