15 ביוני 2010

אימוץ חתולים מאיפה מאמצים?

אנשים רבים הבוחרים לאמץ חתול לא תמיד יודעים מאיפה לקחת ועם מי להתייעץ.
ההחלטה לאמץ בעלי חיים ובפרט חתולים היא מבורכת.
כאשר אתם מחליטים לאמץ חתול יש לחשוב על כמה גורמים,קודם כל אם יש לכם נסיון קודם עם חתולים,או שזה החתול הראשון שאתם רוצים לאמץ.
אם אין לכם נסיון עם בעלי חיים זה בסדר,תמיד אפשר ללמוד,אך במקרה כזה רצוי להתייעץ עם מומחים לחתולים או חברים שלכם אשר יש להם נסיון בגידול חתולים.

אז מאיפה מאמצים חתולים? האופציות הן רבות ומגוונות ולא משנה מה בחרתם העיקר שאימצתם.
אימוץ חתולים מהרחוב-ישנם המון חתולי רחוב אשר זרוקים ברחובות ורק מחכים שיתמזל מזלם ומישהו יימצא אותם,מי שמכיר ואוהב חתולים יודע שברחוב תנאי המחייה קשים במיוחד,הן מבחינת מציאת מים ומזון,טיפולים וטרינריים,וכמובן הסכנות רבות מבחינת תאונות,התעללויות מצד אנשים חסרי לב,ובקיצור לא חסר..
כמו לבני אדם גם לחתולים יש אופי משלהם,יש חתולים רגועים,שובבים,שקטים או יותר רועשים,כמובן שאפשר להסתדר עם כולם עם טיפול נכון וייעוץ התנהגותי.
כאשר מאמצים חתול ולא משנה מאיפה חשבו טוב וזכרו שלקיחת חתול מהרחוב לא מאפשרת החזרתו לשם לאחר מכן,כי זה עלול להיות מאוד טרגי לחתול שכבר הרגלתם אותו לחיי בית. וחשוב להרגיש ולדעת שחתול הוא חלק ממשפחתכם וכמו שלא הייתם זורקים ילד גם את החתול אסור לזרוק סתם ככה.
לצערי אני שומעת הרבה מקרים מאגודות למען החיות אשר אנשים חסרי לב משאירים גורי חתולים ,כלבים,או חתולים אשר היו אצלם שנים בפתח שער האגודות ללא אוכל ומים ומבלי להודיע לאף אחד ופשוט הולכים כאילו שמעולם לא נקשרו לבעל החיים שלהם,זהו דבר מאוד אכזר ונחשב להתעללות לכל דבר.
ובכל מקרה אם אתם עוברים דירה,טסים לחו"ל ולא יכולים להחזיק עוד את בעל החיים מסיבה כלשהי ,מצאו לו בית מאמץ חדש וזה הכי הוגן.
אם אימצתם חתול כל הכבוד השלב הבא הוא לקיחתו לוטרינר כדי לחסן ולראות שהוא מרגיש טוב,בכל זאת מצבם של חתולי הרחוב קשה יותר מאשר חתולים בכל מקום אחר.
הנה לינק שיוכל לעזור לכם למציאת בית לחתול.

אימוץ בעמותות\צער בעלי חיים-אחד היתרונות באימוץ חתולים מהעמותות הוא הליווי האישי והייעוץ בבחירת חתול מתאים לביתכם,זוהי אופצייה שיותר מתאימה לאנשים אשר יש להם פחות נסיון בגידול חתולים ועדיף שיתיאמו להם חתול בעל אופי נוח יותר ושקט יותר,לעומת אנשים שיש להם נסיון רב ואין להם בעייה לקחת כל חתול .
אנשים רבים אומרים לי שהם חושבים שהעמותות הן מקום טוב לחתולים או כלבים אך המציאות היא אכזרית,העמותות השונות באמת מנסות לעזור במציאת מקום לבעלי החיים הנטושים אך יש מליוני חתולים ברחובות ולצערנו אין מקום פיזי לכולם,לעיתים  נאלצים להמית את בעלי החיים אשר אין להם מקום במכלאות,והבחירה ממי להיפרד היא מאוד קשה..
התנאים במכלאות קשים ביותר בן מבחינת מזון לא איכותי,כלובים קטנים בהם דחוסים אלפי כלבים וחתולים ביחד,נקיון לוקה בחסר,וכמובן חוסר זמן להתייחס לכל בעל חיים כפי שמגיע לו,אהבה ,ליטופים ,יחס הוגן..
לעיתים מעדיפים להמית גורים מאשר לתת להם לסבול ברחובות ולמות בכל מקרה,מכיוון שלגורים שננטשו אין אפשרות לשרוד לבד.
לכן ,אל תזרקו לעולם חתולים לרחוב,וזכרו לעקר או לסרס את החתולים שלכם בהקדם (מגיל חצי שנה) כדי שלא ימשיכו ויתרבו לחיי סבל.
כאשר לוקחים בעלי חיים מעמותות למשל SOS חיות,תנו לחיות לחיות,צער בעלי חיים,בדרך כלל משלמים סכום סמלי של דמי רצינות שנקרא "סל אימוץ" וזה נותן לחתול שאימצתם את החיסונים והכדורים שהוא צריך וכמובן התחייבות לעיקור בעתיד,כמובן שכל סכום שתשלמו הוא מהווה תרומה לאגודות אשר זקוקות לו מאוד.
ב-SOS חיות מציעים מבצע עיקורים וסירוסים בשיטת -עקר והחזר שבו לוכדים את החתולים בצורה הומנית ,מעקרים אותם ומחזירים למקום שממנו נלקחו.
לעיקורים וסירוסים יתרונות בריאותיים רבים,חתולים מסורסים יריבו פחות ברחובות,חתולות מעוקרות  לא ייללו בלילות,וכמובן שיהיו להם חיים בריאים יותר ואיכותיים יותר,בעיקר לחתולות שלא יצטרכו לסבול כ"כ הרבה המלטות בשנה.

אימוץ מבית לבית-חיפוש מדורי אימוץ חתולים ביד 2 ,בלוחות באינטרנט או בכל מקום אחר בו אנשים מפרסמים מודעות על מסירת חתולים .
ישנם סוגי חתולים מיוחדים כמו סיאמי,ספניקס,חתול אנגורה,הימלאיה,אשר בעליהם דורשים עליהם כסף רב-לדעתי זה דבר מאוד אכזרי לזווג חתולים מזן מיוחד כדי לעשות עליהם עסקאות על מנת להרוויח כסף..זה פוגע בהם מבחינה בריאותית..
אנשים רבים וטובים מצילים חתולים,ובעיקר גורי חתולים בעונת ההמלטות (עכשיו החלה) ומפרסמים מודעות שלהם עם תמונות באתרים השונים,לכן אתם יכולים למצוא חתול גם בדרך הזו,וכמובן חשוב לבקש את פנקס החיסונים של החתול,טיפולים שהוא עשה,ניתוחים,לברר מה סוג המזון שהוא אוהב,היכן מעדיף שילטפו אתו,וכל דבר אחר שיעזור לכם ללמוד על אופיו של בן המשפחה החדש.
אל תשכחו שהימים הראשונים הם ימי הסתגלות ,החתול התרגל לבעליו הקודמים וייתכן שיחווה חווית נטישה ויהיה עצוב.אך אם תשקיעו בו ותאהבו הוא יתרגל אליכם מהר מאוד,אפשר לפנות למומחיות לחתולים כמו ריבי מאיר וריני חביב עמרן ,שיתנו לכם ייעוץ עבור חתולכם.
דעו שבדיוק כמו כלבים גם חתולים נקשרים לבעלים שלהם,למרות שזה לא נראה כך אך זה הוכיח את עצמו,ואולי הם מראים זאת בדרך שונה,בדיוק כמו אנשים שלפעמים מפנימים רגשות ופחות מראים אותם לאחרים.
גם בעמותת גירגורים יש המוני חתולים שמחכים לבית חם,תוכלו לאמץ חתול מבית לבית ולקבל ייעוץ מצוות גרגורים.

כל הכבוד על ההחלטה לאמץ חתול,זכרו לקחת אחריות עד הסוף לאחר שהחלטתם לאמץ,גם אם לפעמים קשה אל תתייאשו ככה זה בכל דבר בחיים,התייעצו עם מומחים לחתולים,עם משפחה או חברים שיש להם נסיון,ותראו כמה כייף תהיה ההרגשה שהצלתם עוד חתול.
אם כל אחד ייקח אחריות ויאמץ נוכל לעזור ולהציל יותר חתולים.
אימוץ חתול יתרום רבות למשפחותיכם,בריאותכם,ובטחונכם בבית מפני מזיקים למינהם(נחשים,חולדות..)

בהצלחה !


אין תגובות: