14 ביוני 2010

טיפול בגורי חתולים

הקיץ הגיע ואיתו עונת ההמלטה,בהרבה מקומות ישנם גורים של חתולים אשר  זרוקים ברחובות פצועים,חולים,ללא טיפול וטרינרי אוכל ומים,הסטטיסטיקות מראות שמתוך 4-5 גורים שחתולה ממליטה לפעמים רק אחד שורד וזוכה לגדול,וגם זה לא תמיד לנצח,ידוע שחתולים נדרסים,מתים מרעב,או הופכים לשק האגרוף של האנשים חסרי הלב.
אני מאכילת חתולי רחוב כבר זמן רב,רבות הפעמים שבאים אנשים לזרוק את האשפה שומעים יללות של חתולים ופשוט מתעלמים וממשיכים ללכת,מציאות עצובה ביותר כאשר כל אדם חושב רק על עצמו ,מעטים האנשים אשר באמת לוקחים אחריות ודואגים עד הסוף לחתלתולים הקטנים חסרי היישע שללא עזרת האדם לא יוכלו לשרוד.
אם בכל זאת מצאתם גור ואתם חושבים לטפל בו הרי כמה טיפים עבורכם כדי לעשות זאת בהצלחה!

הלכתם ברחוב ושמעתם יללות ,ראיתם גור חתולים מפוחד ,לפני שאתם לוקחים אותו(או אותם) חשוב מאוד לשהות במקום לפחות לכמה זמן כדי לבדוק שאין אמא מניקה לגורים,שכן אין תחליף מבחינת הגורים לחלב וחום האם המניקה.
אם אתם רואים את הגורים במצב לא רגוע,רועדים ומפוחדים זה הסימן שלכם לקחת אותם משם,גורים שמניקים אותם בדרך כלל רגועים ובמצב בריאותי תקין יחסית.

ביקור אצל וטרינר-זה הדבר הראשון שחייבים לעשות לקחת ולבדוק אותם לראות שהגורים לא זקוקים לטיפול רפואי וטרינרי דחוף,הרבה גורים ננטשים ע"י אנשים או הולכים לאיבוד ולא מוצאים את אמם ולוקח זמן עד שמישהו לוקח אותם-אם בכלל,קורה מצב שהגורים לבדם זמן רב והם במצב של התייבשות לכן חשוב לראות שהם בריאים קודם לפני כל דבר אחר.
אל תתביישו להגיד לוטרינר שמצאתם חתול רחוב,בדרך כלל במרפאות הוטרינריות ילכו לקראתכם ויעשו לכם הנחה עבור חתולי הרחוב.

מציאת מקום לגורים- זוהי משימה לא פשוטה לצערינו,כמות החתולים ברחובות גדלה וגדלה בכל עונה ולא תמיד אנחנו יכולים להביא את החתולים הביתה,לכן חשוב שלפחות נשמש להם בית אומן עד שנמצא פתרון לגורים.
רבים אומרים לי לקחת את החתולים שמצאתי לצער בעלי חיים,אני מאוד לא ממליצה לעשות זאת-כי פשוט ימיתו אותם ,ולא מתוך רוע כי פשוט הם מפוצצים ואין להם מקום לכל כך הרבה בעלי חיים (יש גם כלבים)
מה שאני עושה זה לפרסם מודעה במדור בעלי חיים באתר YAD2 או כל אתר אחר.
רשתות חברתיות כגון פייסבוק זה מקום מצויין לפתוח קבוצה עם תמונות של החתולים שמצאתם,וחפשו קבוצות שאוהבות בעלי חיים,כך תוכלו לתייג את תמונות החתולים עם השמות של האנשים בקבוצה,שיראו את התמונות ויפיצו אותן ברחבי הרשת.
מי יודע אולי תתאהבו בהם ותוכלו להשאיר אותם בבית ולאמץ אותם,זה דבר נפלא וחתולים תורמים לנו לבטחון בפני מזיקים,וגם מעניקים לנו בריאות ואהבה אין סופית.
עמותה שכן אפשר להביא אליה חתולים ולא לחשוש מהמתה הוא גירגורים ,כמובן שאי אפשר פשוט לבוא ולזרוק שם חתולים,צריך לתאם עם מנהלי המקום רויטל\אורי ורצוי להביא מזון לחתולים שהבאתם ציוד עד כמה שאפשר ותרומה כספית לטיפול בגורים-בכל זאת זה עולה להם כסף,והם חסכו לכם את הטיפול שאתם הייתם צריכים לעשות.

האכלה-אם הגורים יונקים הם צריכים טיפול אינטיסיבי יותר,כלומר האכלה בחלב מיוחד של חתולים בבקבוק כל 3 שעות,מים טריים.
אם הגורים מעל 3 חודשים סביר להניח שהם אוכלים כבר לבד ,אפשר לתת להם מזון רך,או גרגירים-רצוי להרטיב מעט בהתחלה.
בשום אופן לא לתת חלב לחתולים זה גורם להם לעיוותים בקיבה,אלא אם זה חלב מיוחד שנמכר אצל וטרינרים או חלב אם של החתולה.

צרכים- כאשר החתולה ממליטה את הגורים היא מלקקת אותם כדי לזרז את יציאת הצואה,לכן כתחליף לאמם אתם יכולים להשתמש בסמרטוט רטוב ופשוט לנגב כמו לתינוק-למי שאין עוד ילדים זו הכנה טובה :)

שמירה על טמפרטורת הגוף-הגורים חייבים חום טבעי של אם כדי לשרוד,כמובן שאם הצלתם אותם אתם צריכים לדאוג שיהיה להם חם,לשים אותם בארגז או כלוב קטן עם שמיכה,ואם אפשר בבית זה עדיף ושלא יהיו נתונים לסכנות בחצר,כלבים או חתולים שיכולים לתקוף אותם.

הרבה אהבה-החתלתולים התרגלו שאמם נותנת להם חום ואהבה -עכשיו אתם שם,לטפו את החתולים החזיקו אותן קרוב לגופכם,שחקו איתם ותהנו מהחוויה
הכי חשוב-לא להילחץ!  לקחת הכל באיזי ולהרגיש טוב עם עצמכם  עשיתם מעשה טוב וזו מצווה לדאוג לבעלי החיים אשר בייקום שלנו.

אנשים רבים לא מבינים את חשיבות החתולים עבורינו מבחינה בריאותית,הוכח מחקרית שהימצאות חתול בסביבתנו עוזרת לאיזון בריאותי ,שלווה ורוגע,ואיזון לחץ הדם והסטרס בחיינו.
חתול לא דורש טיפול רב לאחר 3 חודשים,חתול עצמאי ובסך הכל צריך לשים מים וגרגירים טריים או שימורים מדיי פעם,חול איכותי,ליטופים מדיי פעם ו..להנות,לא צריך להוציא לטיולים או לדאוג יתר על המידה

בהצלחה!

טיפים נוספים לטיפול בגורי חתולים אשמח לתת מענה לכל מי שירצה במייל adi.stein2112@gmail.com  

אין תגובות: