5 ביוני 2010

למה חשוב לשמור על כושר גופני?

כושר גופני הוא חלק בלתי נפרד מחיינו ,מעבר לעיצוב הגוף יש משמעות בריאותית חיונית לפעילות גופנית.
הבעייה בעולם המערבי הוא מחסור בזמן ,אנחנו ממלאים את חיינו בעבודה,לימודים,בילויים,ושוכחים מה הכי חשוב כדי שנוכל להמשיך ולעשות את כל הדברים שאנחנו אוהבים.
הרבה מאוד אנשים מגלים שיותר קל להם לעשות כושר גופני בתוך מסגרת ומה זה אומר? הרשמה לחדר כושר מבחינה פסיכולוגית כאשר קובעים ימים מסודרים עם מדריך כושר ,אנחנו מגיעים כמו לפגישה שקבענו וכך יש לנו סדר מסויים,יותר מאשר להחליט שעכשיו אנחנו פורשים מזרון בבית ומתחילים לעבוד.
בכל מקרה אם להרשם למכון כושר או לעשות כושר לבד בבית זה גם שיקול כלכלי ואם אתם לא מתכוונים להתמיד אולי כדי בכל זאת לעשות כושר באופן עצמאי בבית.

לכושר גופני יש יתרונות מאוד ברורים והוא עוזר לאזן את לחץ הדם,הכולסטרול,סוכרת,כאבי גב,השמנה,ועוד..
הכושר הגופני שורף קלוריות ובכך עוזר לנו לשמור על משקל בריא ומאוזן. כמובן שעם הכושר כדאי להרכיב תפריט תזונתי ע"י דיאטנית כדי להשלים את המעגל.

פעילות גופנית עוזרת לאיזון גוף ונפש והפחתת סטרס בגוף ,עוזרת לנו לישון טוב יותר לאחר שהגוף הוציא אנרגייה ,ומשפרת את הדימוי העצמי אצל אנשים רבים שמרגישים טוב יותר ונראים טוב לאחר כושר גופני.

כמו בכל דבר רצוי להתחיל את הכושר בהדרגה ולא בפעם אחת,כלומר אם אתם יוצאים להליכה כדאי להתחיל מחצי שעה ביום לכמה ימים ולהעלות ברבע שעה בכל יום שלאחר מכן וזאת כדי למנוע שרירים תפוסים או נזק לרצועות בגוף כתוצאה ממתיחה מוגזמת.
אם התחלתם במכון כושר סביר להניח שיצמידו לכם מדריך אשר ייתן לכם תכנית אימון הדרגתית ומותאמת אישית,לא בהכרח מה שהחבר שלכם יכול לעשות גם מתאים לגוף שלכם..למשל אם אתם רואים מישהו שמרים משקולת של 20 ק"ג אל תרגישו רע אם אתם לא מסוגלים,לוקח זמן עד שמסת השרירים בגוף מתפתחת במיוחד עבור מישהו שעדיין לא עשה כושר.ככל שאנחנו עובדים יותר הגוף הופך להיות גמיש יותר ופחות נתפס באימונים.

בשגרת היום יום שלנו אנחנו דבוקים לרכב וגם הליכה של כמה דקות אנחנו מעדיפים לחסוך ולנסוע ברכב,לכן מומלץ מאוד ללכת ברגל,במקום לעלות במעליות או מדרגות נעות לעלות במדרגות הרגילות.

למי שאין זמן  לכושר טוב יכול גם לצאת להליכה בשעות הערב כאשר נעים יותר אומרים שבריא ללכת עד שעה ביום ,מוקדם בבוקר או בערב אלו בדרך כלל הזמנים שיש לנו לעשות כושר גופני
מומלץ לקחת עוד חבר או חברה כדי להנעים את חווית ההליכה ,ואם אתם הולכים לבד אפשר לקחת נגן MP3 לדרך כדי לשמוע מוזיקה כיפית בזמן הפעילות.

לפני כל הליכה ואחרייה מומלץ לשתות הרבה מים,ואפילו אם אתם הולכים הרבה לקחת מימייה לדרך כדי לא להתייבש.
לספורטאים שבניניכם כדאי לבנות תפריט תזונתי עשיר בחלבונים ופחמימות כדי לבנות את השרירים בצורה נכונה.

אין תגובות: