4 ביוני 2010

פלזמות ומסכים במחירים זולים

המונדיאל מתחיל אוטוטו ואנשים רבים רוכשים מסכי LCD או פלזמות כדי לצפות בשידורים .
מי שלא קנה עדיין הרוויח כי המשווקים המורשים עושים מבצעים של ההרע האחרון -ממש שבוע לפני שמתחיל המונדיאל נראה לי שהמשחק הראשון הוא ב-11.6.2010 .
אז מי שרוצה לקנות פלזמה או מסך LCD הנה כמה טיפים לרכישת מסך.
קודם כל אתם צריכים להחליט אם המסך הוא במיוחד למונדיאל או שתיכננתם לקנות בכל מקרה,יש מקומות בהם מוכרים פלזמות ומסכי LCD מתצוגה -אם שמעתם על קרנבל החשמל מוכרים טלוויזות ופלזמות במחירים זולים במיוחד ואם זה באמת לשימוש לחודש של משחקי המונדיאל זה יכול לספק אתכם.
אם אתם רוצים ללכת על מוצר חדש וסגור באריזה אפשר עדיין להשיג בזול יחסית לחנויות בקניון למשל כמו שקם אלקטריק או BIG BOX ,אני מכירה חנות שנחשבת לאאוטלט אבל רק מבחינת המחירים,רוב המוצרים שם סגורים באריזה והמחירים זולים מכיוון שיש פלזמות או מסכים שמהווים דגמים ישנים יותר אך איכות הצפייה לא משתנה,וסך הכל תמיד יוצאים גדמים חדשים.
לרשת ניופאן יש כמה חנויות אאוטלט ברחבי הארץ אך המרכזית והגדולה שלהם היא בהרצליה פיתוח .
כמובן שיש עוד מגוון עצום של מכשירי חשמל ופלזמות בגדלים של עד "57 !

הרבה אנשים שואלים אם לקנות פלזמה או מסך LCD ויש כאלה שרואים את המשחקים על מסך המחשב,אך אם רוצים איכות טובה צריך מסך גדול ורזולוציה איכותית רצוי FULL-HD.

מבחינת הגדלים של המסכים-למשל אם תלכו לקולנוע תראו מסכי פלזמה ענקיים וזאת כי אין מסכי LCD בגדלים כאלה ,מסכי הפלזמות מתילים מגדלי "42 עד "60 בערך.
מסכי LCD מגיעים עד גודל של "50 בערך -תלוי של איזה חברה.

מבחינת הצרכים והמקום שיש לכם בבית-אם יש לכם סלון או חדר קטן בו רציתם להתקין את הפלזמה כדאי שתסתפקו בגדלים של מקסימום "32 כי יותר מזה יכול להרוס את העיניים,וכדי לצפות במסך גדול צריך מרחק מסויים בו יושבים מול המסך.
אם יש לכם בבית קולנוע ביתי או חדר ענק עדיף לכם פלזאמה שמגיעה עד גדלי "60.

איכות המסך- מסיבוב שעשיתי בקניון איילון ופלזמות שראיתי הבנתי שלמסכי LCD יש יתרון מוהבק והוא שאין השתקפות על המסך,זה יכול להיות די מעצבן לראות את עצמך משחק עם הנבחרת :) או לפספס איזה גול כי לא רואים טוב ,בפלזמות יש השתקפות של צללים על המסך ובתנאי יום או תאורה ירודים איכות הצפייה תהיה פחות טובה,מכיוון שיש ציפוי זכוכית מבריק ,מה שבמסך LCD לא תראו בכלל(אולי במחשבים ניידים)
רצוי לבחור מסך בעל רזולוציית FULL-HD .
חסרון למסך ה-LCD הוא מריחת הצבעים בגלל זמני התגובה הגדולים יחסית ,ומשקפים את הזמן שלוקח לצבע אשר בתמונה להתחלף לצבע אחר נתון זה נקרא MS ,ככל שזמן התגובה גבוהה יותר זה פחות טוב והמריחה גדולה יותר,עדיין יש מסכים עם זמן תגובה של 16MS או 8MS ,פה הפלזמה מנצחת ורוב הפלזמות מגיעות עם זמן תגובה סטנדרטי של 2MS או אפילו 0.5MS !

ומה עם זווית הצפייה? טוב זה תלוי עד כמה אתם רוצים להתחשב באנשים שיושבים מסביב למסך..מי שיושב מול המסך יהנה ללא ספק מאיכות תמונה טובה מי שיושב מהצד קצת יפספס אולי פרטים מהתמונה .זוויות הצפייה הסטנדרטיות הן 180\170 וזה בהחלט סביר לצפייה במשחקי המונדיאל וגם לאחר מכן.

שידודי HDTV -איכות תמונה טובה ביותר בה רואים מצויין את כל הפרטים הכי קטנים וגם איכות השמע מעולה חשוב לבחור טלוויזיה בה יש תאימות לשידורים אלה (בדרך כלל יש מדבקת HD)

צריכת החשמל-במסך LCD עדיין יש יתרון מובהק של חסכון באנרגייה וחשמל וכמובן שזה מתבטא בשמירה על איכות הסביבה והקטנת החשבון החודשי שלכם בחברת החשמל

כדאי שתדעו שפלזמה אמנם נראת לעיתים יפה יותר דקה ומעוצבת,אבל זה יעלה לכם עוד אחרי התשלום..ולמה זה? מכיוון שפלזמות בדרך כלל תולים על קיר עם מתלה מיוחד והיא ממש נראית כמו תמונה,בגלל שהיא עדינה ושבירה מומלץ להזמין טכנאי מורשה שיתקין אותה כדי שלא תישבר.
הרשתות בדרך כלל יציעו לכם הובלה והתקנה לאחר קניית הפלזמה.

לסיכום: אם רותים גם לראות שידורי מונדיאל וגם לחסוך כסף וחשמל לכו על מסך LCD

אין תגובות: