5 ביוני 2010

טיפים לשיער יפה בקיץ

הקיץ אולי מביא איתו שמחה מסויימת כי יש תחושה של חופש ,מטיילים נהנים וצוברים אנרגיות חדשות לאחר חורף קריר.
מזג האוויר הישראלי בעיקר בקיץ לא חס על אף שיער,הלחות ארצנו היא מבין הגבוהות במזרח התיכון (מלבד אילת) ,מעבר לזה שהשמש עושה נזקים לעורינו גם השיער ניזוק גם הוא במגע ישיר עם השמש לכן חשוב לשמור עליו ולטפח אותו יותר מבכל עונה אחרת.

הגנה-כאשר אתם יוצאים לשמש שימו קרם הגנה גם בשיער ,כן יש כזה דבר ויש ספריי מיוחד -לי יש של שוקי זיקרי שנקרא Sun Protection והוא מכיל מסנן קרינה UV ועושה שיער מבריק ומוגן בפני השמש.
זה כולל גם את הגברים,אחרי גיל 30 (ואם זה תורשתי אז לפני) ישנם גברים שמקריחים השמש אינה תורמת לבריאות עור הקרקפת ועם השנים הוא מתקלף והשיער נושר יותר ויותר.
אפשר להיעזר באביזרים כמו צעיפים,כובעים ,בנדנות בזמן השהייה בשמש זה כדאי מאוד.

שמפו-כשאנחנו הולכים לסופר פארם או לכל מקום אחר לקנות שמפו המדף מלא במוצרים ומלא מותגים,חשוב לבחור שמפו שמתאים לסוג השיער שלכם ושמפו שלא נוסה על בעלי חיים-חפשו את לוגו הארנבת !
מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים הם טבעיים יותר ללא חומרי שימור ו-SLS ועשויים משמנים ארומטיים טבעיים.
יש שמפו לשיער מתולתל,שיער צבוע,שיער פגום,שיער יבש,בחרו את מה שנראה לכם מתאים לסוג השיער וכמובן מרכך מתאים כדי לשמור על הגנת השיער.
לסיום מומלץ לבחור מסכה לשיער על בסיס חומרים טבעיים כמו שמן זית,דבש,שמן ארגן מרוקאי,שמן פשתן וכמובן גם כאן בידקו שהמוצר לא נוסה על בעלי חיים.

הגנה נוספת בפני פעולות כימיות-אם את עושה פן בתדירות גבוהה,צובעת את השיער,עושה גוונים,משתמשת במחליקים זה הורס את זקיק השיערה ומחליש אותה ולבסוף היא נשברת ונושרת.
הקיץ הזה חברות הקוסמטיקה הוציאו תכשירים מיוחדים למי שמשתמשת במכשירים כמו פן ומחליק. שוקי זיקרי הוציא את הסדרה שמגנה על השיער מפני נזקי החום.
אני ממליצה גם על חברת Style אשר יש לה רכיבים טבעיים ומוצריה לא נוסו על בעלי חיים.
לפני השימוש במחליק או בפן מומלץ למרוח מעט שמן ארגן או פשתן כדי ליצור שכבת הגנה לשיער.

זכרו ששיער הוא איבר מת ממש כמו שיניים אך הוא צומח מתוך אזור חי שנקרא אפידרמיס .
בתוך זקיקי השיער יש קרטאין שממנו השיער יוצא,ואיכות השיער תלויה כמובן בקרטאין שזקיק השיער מייצר.
בשלב מסויים השיער מפסיק לצמוח ורמת הקרטאין יורדת.
ישנם היום תכשירים רבים לנשירת שיער כמו מינוקסי שמצמיח שיער או כדורים בעלי קרטאין שעוזרים לזקיק השיער לצמוח,אך זה לא משהו שמחזיק לאורך זמן זה יכול לעקב אך לא למנוע את הנשירה,במיוחד אם מדובר על תורשה ולא נשירה שהתחילה כתוצאה מסטרס או טראומה.

ים בקיץ- בבריכה או בים יש כמויות אדירות של כלור או מלחים אשר מזיקים לזקיק השיערה ,כאשר אתם יוצאים מהמים יש לשטוף את השיער במקלחות באותו הרגע ולא לחכות שתגיעו הביתה,כי אז ממש תרגישו שיער קש לאחר שהכלור או המלח ייספגו בשיער,כמובן שיש פה עניין של מידתיות אם זה קורה פעם פעמיים לא נורא אך באופן קבוע זה מזיק לשיער.

כאשר מנגבים את השיער צריך להיזהר לא למשוך אותו,לאחר החפיפה השיער רטוב ונתלש בקלות לכן יש לספוג את עודפי המים באמצעות מגבת בתנועה של טפיחות קלות משני צידי השיער.
לגבי סירוק-מומלץ לחכות שהשיער יהיה לח ובשום אופן לא לסרק כשיש קשרים והשיער רטוב .
גם פה כדאי מאוד לשים שמן מרכך על השיער כדי להתיר את הקשרים ולשים אותו רק על השיער! לא למרוח שום דבר ישירות על הקרקפת כי זה חוסם את הנקבוביות דרכן הקרקפת נושרת.

קניית מסרק היא רכישה מאוד חשובה גם אם אתם מזלזלים בה מסרק עם שיני מתכת עלול לפצוע את הקרקפת ולפגוע בזרימת הדם,מסרק עם מרווחים קצרים מדיי עלול לתלוש את השיער ולא מתאים לשיער ארוך אלא רק לקצר.לכן נסו את המסרק או המברשת לפני שאתם קונים..

אם למרות הכל יש לכם המון קצוות מפוצלים כבר שום תכשיר או מסכה לא יעזרו לכם,יש לגשת למספרה ולחתוך את הקצוות ואז לטפל בשיער כמו שצריך..

קיץ מהנה !

אין תגובות: